  • Data: 2020-10-21 17:13:51
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/10/2020 12:44, J.F. wrote:

    > Chyba nie calkiem.
    > Owszem, to dzieki Pewexowi pojawilo sie Atari w Polsce i to od razu jako
    > "najtanszy komputer", z cena 70 czy 78$.
    > I jesli mnie skleroza nie myli, to magnetofon za 20$ trzeba bylo dokupic
    > - choc pojawily sie amatorskie interfejsy do zwyklych magnetofonow.
    >
    > Ale model nie byl taki znow "wycofywany"

    Był. Mowa o 800(XL).

    , bo potem sie pojawilo 65XE - a
    > sprzetowo to prawie to samo, i 130XL - wiec Atari mialo jeszcze jakies
    > plany rozwojowe.

    Ale to już inna historia. Generalnie gdyby PeWeX nie był wtedy zrobił
    swojego interesu życia to użytkowników ośmiobitowego Atari w Polsce
    byłoby mniej więcej tyle co użytkowników Apple ][ albo jeszcze mniej ;-)

    > Moze na swiecie wlasnie potanial.

    Też. Ale też i był to dopiero drugi importer komputerów domowych na
    znaczącą skalę. Byli i inni trochę wcześniej i dopiero wtedy C64 zebrał
    trochę więcej rynku w Polsce. Znowu - dopiero na krótko przed tym kiedy
    na świecie już przemijał jako aktualny produkt.