  • Data: 2020-10-21 15:10:58
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-20 o 20:33, heby pisze:

    > U nas nie było, choć kilka MACów w680x0 w latach 90, u mnie w szkole,
    > się trafiło.

    > Przypuszczam że CP/Mowe maszyny miały lepszy wyświetlacz do tekstu,
    > innych poważnych różnic nie było raczej.
    >
    > Był XEP80:
    >
    > https://atariage.com/forums/topic/171976-xep80-looks
    -like-this-on-real-hardware/

    > Koncepcja bez sensu, wiec "nikt" go nie używał.
    >
    > Jak ktoś chciał programować to 80 czy 40 kolumn, żadna różnica, a cena
    > maszyny z CP/M była kilkukrotnie wyższa.

    > Było więcej stacji dysków. Zdecydowanie. Prawda jest taka że jak pewien
    > kuzyn z enerderefenu przyjechał do mojego kolegi to w panice szukali
    > stacji do C64, bo dyskietki przywiózł. Tam było to tak oczywiste że nikt
    > nawet nie pomyślał aby zapytać. I to mimo to że stacji dysków do C64
    > było zdecydowanie wiecej niż do Atari, w PL.

    Z tą ilością stacji dyskietek bym dyskutował bo to zależy od czasu.
    W latach osiemdziesiątych commodorków było niewiele bo każdy
    z prywatnego importu. Ale po roku dziewięćdziesiątym C64 można
    było kupić za złotówki w każdym małomiasteczkowym pedecie.
    Ale po flopa trzeba było jechać do sklepu w większym mieście.
    I biedota kupowała je do 93 kiedy to na wiejskich targach
    pojawiły się jeszcze tańsze famiclony znane jako pegazusy.
    Bogaci to 92 mieli już 32bitowe Amigi 1200 a przedtem pięćsetki.