  • Data: 2020-10-23 14:05:45
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Stachura" napisał w wiadomości grup
    in...
    On Fri, 23 Oct 2020 10:17:52 +0200, Silver Dream !
    <s...@n...net> wrote:

    >Sprawdziłem na schematach. W Atari pomiędzy wyprowadzeniami układu
    >6520 a złączem dżojstika są filtry RLC.

    Ogolnie Atari mial bardzo "porzadna" konstrukcje. Np cala wewnetrzna
    plyta w ekranie.
    Albo jakies wymagania FCC, albo wczesniej zdarzylo im sie cos
    zaklocac.

    Ten zasilacz do 800XL zalany caly zywicą ... choc nie wiadomo - daje
    dłuzsza prace, czy utrudnia naprawy :-)

    >I ciekawostka: za przyciski
    >dżojstików nie odpowiada ów 6520, ale GTIA. Ciekawe, dlaczego tak
    >zrobili.

    Cos mi chodzi po glowie, ze przerwania GTIA mogla generowac.
    Ale moze prozaicznie bitow zabraklo - dwa joye uzywaja caly 8-bit
    port, i jeszcze trzeba dwa bity ...

    J.