  • 11. Data: 2022-02-15 11:23:11
    Temat: Re: Zabezpieczenie silnika 3f
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 lutego 2022 o 11:41:23 UTC+1 r...@g...com napisał(a):
> [...]
    > Silnik podłączony w trójkąt. Przez lata nie sprawdzałem ani tabliczki
    > silnika i zabezpieczenia. Widać, że trochę się rozmija. No ale przez
    > lata działało.
    > Cęgowym sprawdzałem prąd, ale momentu zadziałania zabezpieczenia nie
    > uchwyciłem. Bierze około 6 A, gdy jest próżnia, jak rozszczelniona to 9 A.
    >
    > Jest jakiś sposób, aby sprawdzić dlaczego on zadziałał? Czy część
    > termiczna czy elektromagnetyczna?
    >
    > Myślałem, że znajdę jakiś tani oscyloskop USB z rejestracją danych, do
    > tego przekładnik na kabel, ale cena przewyższa nowe zabezpieczenie.

    Elektryk by w takiej sytuacji sprawdził czy na każdej fazie taki sam pobór prądu.
    Sprawdził by napięcie na stykach silnika pod obciążeniem. I jak by te dwa parametry
    były dobre to bez zastanawiania się wymienił by termika na nowego. Ty doktorat chcesz
    zrobić. Ogarnij się.

  • 12. Data: 2022-02-15 13:40:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tak, trójkąt, 400 V.
    Nie! Gwiazda.

    Robert

  • 13. Data: 2022-02-15 13:52:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Tuesday, February 15, 2022, 1:40:12 PM, you wrote:

    > Nie! Gwiazda.

    3x400/690V?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2022-02-15 14:53:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > 3x400/690V?

    3x230/400

    Robert

  • 15. Data: 2022-02-15 19:11:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:620b5e48$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > Tak, trójkąt, 400 V.

    Przecież jest tabliczka na pompie. Sam dałeś zdjęcie.

    50Hz gwiazda 400v prąd 5.6A

    > No tak, przez lata tak chodziło.

    no to jak pisze Kogut
    monioring napięcia trzy multimetry
    i zmierzenie poborów na fazach.

    > Tak.

    to jak to wytłumaczysz wg praw fizyki?
    :)

    > Dlatego ciekaw jestem prądów.

    6A za mało żeby ciągle wyrzucał
    może ten Moeler się zepsuł

    > Z rozruchem od razu w trójkąt nie ma problemu.

    nie o tym piszę, to prąd udarowy jak nie ma problemu z rozruchem.

    jest dostęp do wirnika?
    reką sprawdzić czy lekko chodzi.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 16. Data: 2022-02-15 20:27:13
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.02.2022 09:03, Robert Wańkowski wrote:

    > Tak.

    Nie ma szans. Nie wiem jaka tam jest pompa, ale zwykle wirnikowa stawia
    większy opór jak jest przepływ - porównaj sobie odkurzacz czy nawet
    wentylator w PC-cie - jak zatkasz wylot to zwiększają się obroty.
    Trochę nieintuicyjne, ale powietrze nie ucieka to nie trzeba nowego
    rozpędzać, tylko stare wiruje już rozpędzone.
    W pompie próżniowej dodatkowo już nie ma co rozpędzać ani nie ma co
    stawiać oporu.

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2022-02-15 20:32:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.02.2022 09:10, Robert Wańkowski wrote:

    > Multimetrem ma sens sprawdzać izolację?

    Nie ma sensu - powinna być sprawdzona przy napięciu 1kV.

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2022-02-15 21:32:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-02-15 o 20:27, Mirek pisze:

> [...]
    > rozpędzać, tylko stare wiruje już rozpędzone.
    > W pompie próżniowej dodatkowo już nie ma co rozpędzać ani nie ma co

    Pewnie mamy różne definicje obciążenia. :-)
    Dla mnie obciążeniem jest jak robi próżnię. Jak wloty są otwarte, dla
    mnie jest bez obciążenia.

    Robert

  • 19. Data: 2022-02-15 23:22:08
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    On 15.02.2022 19:11, PiteR wrote:

    > to jak to wytłumaczysz wg praw fizyki?
    > :)

    Zatkaj odkurzaczowi wlot to zobaczysz.
    Gdy zatykasz i robi się podciśnienie
    silnik mam miej do roboty(mniej powietrza przepycha)
    przez co spada pobór prądu przy silniku 3 fazowym.
    Natomiast przy komutatorowym jak w klasycznym
    odkurzaczu silnik zaczyna wyć zwiększając obroty...
    Mniej pracy = mniejszy pobór mocy...
    --
    pzdr, j.r.

  • 20. Data: 2022-02-16 11:44:37
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Pewnie mamy różne definicje obciążenia. :-)
    > Dla mnie obciążeniem jest jak robi próżnię. Jak wloty są otwarte, dla
    > mnie jest bez obciążenia.
    >
    > Robert

    Wirnik pompy nadaje energię przepływającemu medium. Nie jest więc bez
    obciążenia.

    P.P.