  • 1. Data: 2022-02-14 17:29:18
    Temat: balans
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=rG3bmQ7xzZc

    Jak oni wykrywaja pochylenie "patyka" ?

    w 1:50 mowia, ze jest tam magnes i czujniki Halla ...

    wystarczajaco czule to?

    Inny przyklad
    https://www.youtube.com/watch?v=IhG_qHAvJd0
    https://www.youtube.com/watch?v=eOT_G-1ogn4

    czujnik dziala, pomimo zmiennego pola od cewek ?

    J.

  • 2. Data: 2022-02-14 18:44:52
    Temat: Re: balans
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2022 17:29, J.F wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=rG3bmQ7xzZc
    > Jak oni wykrywaja pochylenie "patyka" ?
    > w 1:50 mowia, ze jest tam magnes i czujniki Halla ...
    > wystarczajaco czule to?

    Magnetorezystywny czujnik KMZ10, wykrywał kręcenie zwykłym, małym,
    ferrytowym megnesem, w palcach, z około 2 metrów, byłem w stanie
    (dynamicznie) określić kierunek którym jest zwrócony magnes do czujnika.
    A wzmacniacze zeszyłem na jakiś zaykłych TL072, więc gorzej już nie można.

    Bardziej mnie martwi zakłócenie generowane przez namagnetyzowane częsci
    tego robota, które są bliżej czujników. Może mają dobry model, on, mam
    wrażenie, się "kalibruje" przed rozpoczęciem zabawy, machając zamieniem
    nad tymi czujnikami.

  • 3. Data: 2022-02-14 19:44:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 18:44:52 +0100, heby wrote:

    > Magnetorezystywny czujnik KMZ10, wykrywał kręcenie zwykłym, małym,
    > ferrytowym megnesem, w palcach, z około 2 metrów, byłem w stanie

    A to ja nie mialem tak dobrze.

    > (dynamicznie) określić kierunek którym jest zwrócony magnes do czujnika.

    I tak niezle, bo on jakos dziwacznie mi dzialal,
    i chyba jest malo kierunkowy - tzn zwrotu nie rozroznia.

> [...]

    > tego robota, które są bliżej czujników. Może mają dobry model, on, mam
    > wrażenie, się "kalibruje" przed rozpoczęciem zabawy, machając zamieniem

    Zgodnie z opisem, to czujniki sa na koncu ramienia, ale moze istotnie
    stol moze byc namagnesowany, czy ramiona ... no i silniki w napedach.

    J.

  • 4. Data: 2022-02-14 20:57:49
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.02.2022 18:44, heby wrote:

    > Magnetorezystywny czujnik KMZ10, wykrywał kręcenie zwykłym, małym,
    > ferrytowym megnesem, w palcach, z około 2 metrów,
    Oj to taki MRI quench to chyba z kilometra wykryje.
    No dobra, a sprawdzałeś jak to jest z ziemskim polem magnetycznym?
    Stawiasz sobie taki czujnik w szczerym polu (albo ostatecznie w szczerym
    dworze - czy jak to się tam mówi) i jego wskazania będą długo i
    krótkoterminowo stałe?
    A w czasie burz? - nie myśl(C) o lokalnej burzy, bo to chyba normalne, że
    będą odchylenia, ale o burzach powiedzmy kilkadziesiąt km od czujnika.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2022-02-15 10:51:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/02/2022 20:57, Mirek wrote:
    > Oj to taki MRI quench to chyba z kilometra wykryje.

    Chyba trzeba go polewać czymś zimnym, w warunkach hobbystyczbnych średnio.

> [...]
    > Stawiasz sobie taki czujnik w szczerym polu (albo ostatecznie w szczerym
    > dworze - czy jak to się tam mówi) i jego wskazania będą długo i

    To bez znaczenia. W robocie jest sytuacja dynamiczna, nawet jeśli
    wskazania pływają to istotna jest detla X a nie x. Ten robocik może
    sobie kompensować pole ziemskie, oraz pochodzące z elementów
    konstrukcyjnych, najzwyczajniej machajac tym ramieniem przed (co jak
    widać robi).

    Mój post ma tylko wyjaśnić, że akurat wykrywanie w takiej odległosci
    neodymowego magnesu nie stanowi problemu technicznego nawet dla
    hobbysty, aczkolwiek precyzja tej detekcji jest zaskakująca, choć może
    po kilku eksperymentach uznałbym, że nie aż tak.