eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZamek - zabytkowy schemat › Re: Zamek - zabytkowy schemat
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zamek - zabytkowy schemat
    Date: Thu, 31 Oct 2013 19:07:37 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 31
    Message-ID: <l4u69a$c62$1@node2.news.atman.pl>
    References: <l4jcfl$rr4$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@4...com>
    <l4jhdc$3tt$1@news.vectranet.pl> <l4roil$gpt$1@node1.news.atman.pl>
    <l4rqrs$4eu$1@node2.news.atman.pl> <l4rtlr$mkk$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline-31-183-66-154.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1383242858 12482 31.183.66.154 (31 Oct 2013 18:07:38
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Oct 2013 18:07:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.0
    In-Reply-To: <l4rtlr$mkk$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:654012
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30.10.2013 22:28, ACMM-033 wrote:

    > O właśnie! Po trochu sobie zaczynam przypominać, choć z racji upływu lat
    > może to być nadal "przekłamane". Poprzednio podobnież były hamulce
    > parowe Stephensona i jak G.W. wprowadził swój pomysł, to przeciwstawiano
    > się podobnież, że przecież tamte są takie dobre... A ten wprowadził nie
    > parowe, lecz pneumatyczne.

    Parowe to było naprawdę bardzo dawno temu, według pomysłu Stephensona
    budowano tzw. hamulec niesamoczynny, ale też pneumatyczny. Obecnie w
    praktyce taki hamulec mają lokomotywy do hamowania samej siebie (oprócz
    samoczynnego działającego na cały skład z lokomotywą włącznie), zaleta:
    szybki w działaniu.

    > Już w pełni zrozumiałem o co chodzi... zastanawiam się tylko, co w
    > sytuacji nagłego uszkodzenia zbiornika (wiem, że to mało realne, ale czy
    > zerowe?), gdy nie będzie już możliwe "przekomenderowanie" powietrza do
    > hamulców...? Liczmy na to, że pozostałe wagony przejmą rolę hamulcowego,
    > czy tu jest jakieś zabezpieczenie?

    Zahamują inne, prawdopodobieństwo tego, że 30 wagonów w składzie nagle
    przestanie w ogóle hamować, jest takie jak to, że przez 30 dni pod rząd
    wygrasz szóstke w totka. Ale czytałem już o systemach monitorowania
    stanu hamulców w wagonach towarowych, zasilanych albo z małych paneli
    słonecznych montowanych na wagonie albo z energy harvesterów montowanych
    na ruchomych częściach zawieszenia. (tak nie chwaląc się to robiłem o
    tym pracę dyplomową ;) )

    --
    Pozdrawiam
    Jakub Rakus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: