    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    d95f2$0$6339$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    Subject: Re: Zapaść systemu powiadamiania ratunkowego (crosspost)
    Date: Thu, 12 Nov 2020 23:07:31 +0100

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Dopiero 8 października zlikwidowali wymóg, by pacjent miał
    >jednocześnie:
    >"temperaturę ciała powyżej 38oC, kaszel i duszności oraz utratę węchu
    >lub smaku".

    Zakladam ze temperature i dusznosci ma, skoro trafil do szpitala.
    To co za problem powiedziec "pan powie ze stracil smak, bo inaczej nie
    moge testu zrobic".

    >A dlaczego nie? Bo nie robiliśmy testów wszystkim podejrzanym. Ani
    >nie
    >testowaliśmy w celach statystycznych.

    Albo podejrzanych w stanie ciezkim bylo mniej.

    >"Coś" było wykrywane. Ale przypuszczalnie 10x "coś" nie było.

    tylko nie zrzucisz wakacyjnego spadku na brak testow.

    >Wcale nie jestem przekonany, że to tak było. Niestety
    >niewystarczająca
    >liczba testów powoduje, że już się tego raczej nie dowiemy
    >bezspornie.

    Zakladam, ze ilosc testow jednak stale rosla.

    >Można jedynie analizować R0, założyć jakieś racjonalne zmiany
    >(spowodowane zachowaniem ludzi, lockdownami itp), i rozciągać to na
    >interesujący nas okres. Dodatkowo trzeba zrobić to np. dla całej
    >Europy,
    >i trzeba wziąć pod uwagę, że tu mamy zależności wykładnicze - małe
    >zmiany na wejściu dają duże na wyjściu.

    Patrze jednak, ze byl spadek po pierwszej fali.
    Moze po prostu latem wirus slabnie, a jesienia nabiera mocy - jak to
    chocby grypa co roku.

    >Owszem, ale nie wiadomo ile osób było zakażonych. A może praktycznie
    >wszyscy?

    Jakos tam ustalili ilu - ale moze po goraczce.

    >Teraz dopiero widzimy że przekracza. Wcześniej mogła siedzieć w
    >szumach.

    Niby krzywa wykladnicza jakos tak dziala ... ale od marca miala duzo
    czasu na narost.
    Musialyby byc duze te szumy.

    > Raczej tak.

    Kazdy z kazdym to raczej nie ...

    >Tańczą itd.

    No, jak kazdy czuje obowiazek z panna mloda ... a akurat ona zarazona

    No chyba ze jeszcze inaczej - wcale nie mowili, ilu zarazonych, tylko
    ilu skierowanych na kwarantanne.
    Wystarczyl jeden zarazony, aby cale wesele aresztowac :-)

    ring-outbreaks-who-when-where-and-how-use-them

    >Owszem. Tak jak napisałem, masek nie było i chodziło o to, by to się
    >zmieniło. Gdy maski stały się dostępne (nie po XX zł za sztukę), WHO
    >zmieniło zasady. To akurat moim zdaniem było sensowne.

    O ile nasz rzad bym o cos takiego podejrzewal, to WHO jakos mniej.
    Chyba, ze ktos tam spekulacje gieldowa zaczal :-)

    J.