  • 81. Data: 2009-01-04 23:59:05
    Temat: Re: Zmiana ISO - jak działa?
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-01-04 23:04, Arczi wrote:
    > Szkoda jedynie, że to tylko 6Mpx.
    > (...)
    > Ciekawe czy jest możliwość
    > wyciągnięcia z RAW-ów informacji o luminancji ze wszystkich pikseli i
    > uzyskania wyższej rozdzielczości.

    Mhm, właśnie zauważyłem, że w ACR opcja 12Mpx nie jest oznaczona jako
    interpolowana w górę, lecz wyróżniona w inny sposób. Zatem jest to
    robione. No git, git.

    Arczi

  • 82. Data: 2009-01-05 00:20:39
    Temat: Re: [OT] Zmiana ISO - jak działa?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 22:51:44 +0100, Arkadiusz Stopa napisał(a):

    > Gdybyś nie wiedział, to w Olku nawet kit zaczyna się od 14 mm,
    > więc to żaden problem. A rejestrowana dynamika będzie nawet
    > większa niż w przypadku Provii.

    Problemem jest jakość tego kita. Dynamika? Hm... Tak, ładnie w cyfrach
    wygląda.

    > Eee... na ścianie to nie zauważy ziarna nawet przez lupę. Obiektyw
    > w rzutniku nie rysuje aż tak dobrze.

    Tak, ale tylko diapolowski. Colorplan Leiki robi to bez problemu,
    aczkowlwiek żeby zobaczyć na ekranie ziarno filmu, trzeba podłożyć kartkę
    białego papieru, bo ziarno jest mniejsze od perełek. Z metra nie masz szans
    zobaczyć ziarna nawet na Provii 400F.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 83. Data: 2009-01-05 09:12:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > W skorygowaniu tego na krótkim końcu.

    To 14-54, anal-fabeto.

    > Tylko cyfrowe artefakty przy takim powiększeniu...

    Co to są cyfrowe artefakty?

  • 84. Data: 2009-01-05 09:13:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Arczi wrote:

    > Naprawdę TYLKO? Nawet Fuji nie wypuściło niczego do czytania własnych
    > RAW-ów?

    Fuji nie otworzy DNG, a nie trzymam RAF-ów bo są za duże. Zresztą ten soft Fuji
    jest bardzo kulawy.
    Inne wywoływaczki otworzą DNG, ale nie pokażą wszystkich danych.

    > Ani do dcrawa nikt nie dopisał jego obsługi? ;)

    Chyba nikt...

  • 85. Data: 2009-01-05 09:40:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 10:12:17 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > To 14-54, anal-fabeto.

    No i? To ładny kut do robienia sieczki z obrazu, szczególnie na krótkim
    końcu.

    > Co to są cyfrowe artefakty?
    Przyjdź do mnie z powiększeniem 100x150cm, to Ci pokażę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 86. Data: 2009-01-05 09:54:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > No i? To ładny kut do robienia sieczki z obrazu, szczególnie na krótkim
    > końcu.

    O czym mówisz, anal-fabeto?

    > Przyjdź do mnie z powiększeniem 100x150cm, to Ci pokażę.

    Nie, powiedz tu i teraz co to są cyfrowe artefakty.

  • 87. Data: 2009-01-05 10:08:25
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    wiadomości news:1px54l3ut1qw3.dlg@oldfield.org.pl...
    > Problemem jest jakość tego kita. Dynamika? Hm... Tak, ładnie w cyfrach
    > wygląda.
    --------------------------------
    A czy w ogóle sprawdzałeś, czy tylko tak powtarzasz jak
    prawdę objawioną? Ja swego czasu zrobiłem sobie parę
    identycznych ujęć cyfrowo/analogowo i od tej pory nikt
    mnie nie przekona, że to tylko w wyliczeniach dobrze wygląda.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 88. Data: 2009-01-05 11:01:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Jan 2009 10:54:41 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > O czym mówisz, anal-fabeto?

    Skoro sam się siebie pytasz, to sam sobie udziel odpowiedzi.

    > Nie, powiedz tu i teraz co to są cyfrowe artefakty.
    Są to widoczne efekty interpretacji danych z matrycy przy przetwarzaniu ich
    na bitmapę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 89. Data: 2009-01-05 11:05:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Jan 2009 11:08:25 +0100, Arkadiusz Stopa napisał(a):

    > --------------------------------
    > A czy w ogóle sprawdzałeś, czy tylko tak powtarzasz jak

    Sprawdzałem, tak się składa, że byłem na kilu plenerach organizowanych
    przez Olympus Polska i testowałem różne sprzęty.
    Ogólna opinia o Olkach serii E jest taka: gówno, nie wizjer, o kadrowaniu
    mowy nie ma, bo za małe, o kontroli nad GO mowy nie ma, bo za małe i nie
    widać, o ręcznym ostrzeniu mowy nie ma, bo za małe i g.. widać, a do tego
    małą matryca powoduje, że opanowanie GO jest bardzo trudne.
    Ponadto szkła do Olka są albo drogie i kiepskie, albo dobre i pierońsko
    drogie, starych szkieł nie podepniesz, bo korpus powie 'spierdalaj'.

    > prawdę objawioną? Ja swego czasu zrobiłem sobie parę
    > identycznych ujęć cyfrowo/analogowo i od tej pory nikt
    > mnie nie przekona, że to tylko w wyliczeniach dobrze wygląda.

    A mnie nikt nie przekona, że cyfrę można rzucić na ścianę bez dość
    kosztownych operacji.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 90. Data: 2009-01-05 11:06:11
    Od: j...@a...at

    On 2 Jan., 00:07, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Na jakiej zasadzie działa zmiana ISO w matrycach cyfrowych? Poprzez zmianę
    > wzmocnienia _odczytu_ z matrycy po zamknięciu migawki?
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    na zasadzie zmiany napiecia zasilania przed zrobieniem zdjecia.