  • Data: 2023-03-17 18:58:00
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-17 o 16:43, Shrek pisze:

    > Akurat zgodnie z zasadami to skręcając w prawo to powinieneś to rondo
    > wjeżdzać już prawym - zgodnie z zasadami ogólnymi.

    Może i powinienem, ale na prawym pasie ustawia się kolejka
    (nie tylko ci co chcą w prawo, ale też chcą prosto i w lewo)
    bo ludzie boją się wjeżdżać lewym na rondo, bo nie umieją
    potem zmienić pasa ruchu
    ( z tego samego powodu pchają się też na wolny pas znacznie wcześniej
    niż ten zajęty się kończy, bo potem będzie trudniej - zapominają
    o nowych przepisach)
    i dlatego ja zamiast stać w kolejce na prawym pasie pomykam
    lewym do ronda, wjeżdżam i jak trafia się "dziura" bo ktoś tam przysnął
    na wjeżdzie, to skręcam z wewnętrznego pasa w prawo.

    > Ale też mi się zdarza wjechać lewym i robić rundkę, bo tak szybciej.

    Czasem rundkę blokują lewoskręcający i wtedy nie jest tak szybko,
    ale chyba i tak szybciej.