  • Data: 2023-03-19 09:58:33
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 14 Mar 2023 23:03:49 +0100, pueblo

    > Temu wrzucam jeszcze raz artykuł, który kiedyś linkowałem, bo uważam że
    > jest b.dobry. Jeśli nie jest oparty na złych założeniach czy błędnej
    > interpretacji podstawowych przepisów, to nie ma się do czego przyczepić.

    Można się przyczepić. Cytuję:

    Bzdura, jest to sprzeczne z jednym z pierwszych artykułów PORD,
    tj. Art. 3. Kręcenie się w kółko po skrzyżownaiu jest UTRUDNIANIEM
    RUCHU. Skrzyżowanie służy do zmiany (lub nie) kiedunku, a nie
    jeżdżeniu po nim w kółko, tylko dlatego że jest taka możliwość.

    Po "zwykłym" skrzyżowaniu też można jeździć w kółko, a jednak nikt,
    po za paroma wyjątkami, tego nie robi. Podobnie jak i po SORO.

    No ale dla pewności weź podobnego sobie, albo dwóch, zacznijcie
    w kółko jeździć po rondzie, zobaczymy jak długo potrwa zanim
    przyjedzie policja i przypierdoli wam mndacik za utrudnianie
    innym jazdy.

    >>> 2. zmiana pasów na obwiedni jest dopuszczalna;

    Się rozumie, wielkie mi odkrycie. W końcu to skrzyżowanie
    z pasami, to trudno aby zmiana nie była dopuszczalna.

    Nie ma takiego pojęcia w PORD jak "obwiednia". Nic nie zabrania
    zjazdu ze skrzyżowania z lewego (czy tam wewnętrznego) pasa,
    a jeśli zabrania to przepis niech, autor tego gniota, poda.

    Skoro jest na obwiedni, wg autora, osobny kierunek,
    to przy wjeździe się go zmienia. Czyli to kolejna brednia.

    Zjazd ze skrzyzownaia nie jest zmianą kierunku jazdy. Obwiednia to
    *obszar* *skrzyżowania* gdzie krzyżują się dwie (lub więcej) dróg.
    Odsyłam do przpisów szczegółowych gdzie ten obszar skrzyzowania
    jest opisany, a nawet określony na rysunku (w tym dla SORO).

    To już w ogóle jakaś bzdura, nic takiego w KW nie jest napisane. KW,
    podobnie zresztą jak PORD, nie definiuje szczególnie jazdy po SORO.
    Jedynym wyjątkiem w KW (bo w PORD nie ma tego zapisy) odróżniającym
    jest konieczność użycia prawego kierunkowskazu przy zjeździe z SORO.
    Żadnych więcej różnic nie ma, autor tego gniota z brudnego palca
    to sobie wyciągnął. Ergo, dalej nie brnę.

    --
    Pozdor
    Myjk