  • Data: 2023-03-19 12:00:04
    Temat: Re: Znowu - artykuł o rondach
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-19 o 09:58, Myjk pisze:
    > Tue, 14 Mar 2023 23:03:49 +0100, pueblo

    > Można się przyczepić. Cytuję:

    > Bzdura, jest to sprzeczne z jednym z pierwszych artykułów PORD,
    > tj. Art. 3. Kręcenie się w kółko po skrzyżownaiu jest UTRUDNIANIEM
    > RUCHU.

    Czepiasz się. Po prostu.

    > Nie ma takiego pojęcia w PORD jak "obwiednia". Nic nie zabrania
    > zjazdu ze skrzyżowania z lewego (czy tam wewnętrznego) pasa,
    > a jeśli zabrania to przepis niech, autor tego gniota, poda.

    Czepiasz się. Zastąp sobie to innym słowem jak ci to nie pasuje. Być
    może autor użył tak szerokiego pojęcia ponieważ niekoniecznie SORO musi
    być okręgiem.
    No i najważniejsze.
    Jeśli zjazd z ronda jest zmianą kierunku ruchu, to jest to z pewnością
    skręt w prawo. Czy można skręcać w prawo z lewego pasa?

    > Skoro jest na obwiedni, wg autora, osobny kierunek,
    > to przy wjeździe się go zmienia. Czyli to kolejna brednia.

    Tez mi się to nie zgadza.

    > Zjazd ze skrzyzownaia nie jest zmianą kierunku jazdy. Obwiednia to
    > *obszar* *skrzyżowania* gdzie krzyżują się dwie (lub więcej) dróg.
    > Odsyłam do przpisów szczegółowych gdzie ten obszar skrzyzowania
    > jest opisany, a nawet określony na rysunku (w tym dla SORO).

    Nie chce mi się szukać konkretnego rozp. Podaj nazwę, to zajrzę.

    > To już w ogóle jakaś bzdura, nic takiego w KW nie jest napisane. KW,
    > podobnie zresztą jak PORD, nie definiuje szczególnie jazdy po SORO.

    Nie wiem, nie czytałem KW. Ale co konkretnie jest bzdurą?
    Na pewno absolutnie logiczne jest to, że skoro przed wjazdem jest znak
    A7 to znaczy, że gdyby go nie było obowiązywałaby reguła prawej ręki.

    > Jedynym wyjątkiem w KW (bo w PORD nie ma tego zapisy) odróżniającym
    > jest konieczność użycia prawego kierunkowskazu przy zjeździe z SORO.

    No i to jest zasadnicza różnica. Wyżej napisałem dlaczego.

    > Żadnych więcej różnic nie ma,

    Sam znalazłeś jedną.

    >autor tego gniota z brudnego palca
    > to sobie wyciągnął. Ergo, dalej nie brnę.

    Napisz i opublikuj coś lepszego. Tylko umyj ręce.