  • 21. Data: 2023-08-24 22:06:33
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ef37df0b-7f51-4626-a36d-ce7d00770d92n@googlegr
    oups.com>
    user alojzy nieborak pisze tak:

    > Uznajemy. Dlatego w lapku którego używam raz na kwartał odpinam
    > baterię.

    Mam gdzieś w sumie z 11 laptopów, leżą na stosiku i od tego zajścia
    poodpinam baterie w tych co można odpiąć a w tych co nie można zrobię
    grafik ładowań. Jakiś przypominacz w komórce ustawię.

    > Ile powinien pobierać dobry ukad czuwania? Tyle co leci przez
    > rezystor 10 M. A ile faktycznie pobiera możesz sam sprawdzić.

    rozumiem, że wina elektroniki w baterii.

    > Zależy od produktu, dobre alarmy ciągną mało. Kiepskie gadżety
    > zaprojektwane bez pomyślunku wpięte na stałe w instalację
    > samochodu wydoją accu totalnie.
    >
    > Takie życie psze Pana.

    Samochód zawsze ciągnie, bez alarmu nawet, przynajmniej stare auta
    pobierały zawsze.

    Tak nie powinno być. Samochód powinien ostrzegać, że zaraz się odłączy
    mechanicznie od baterii i mamy ostatnią szansę zacząć ładowanie.

    np mój samochód wydoi do zera akku tylko ostatnim ładunkiem wyświetli,
    że battery low. Pomimo kręcenia rozrusznika komp nie zapali silnika.

    no ale to inżynier musi chcieć.

    mam słuchawkę bt Jabra, krawaty wiąże, gada, ostrzega, mniut malina.

    ale to trzeba mozgownicą ruszyć przy projektowaniu urzadzenia.

    --
    Piter

  • 22. Data: 2023-08-25 00:41:33
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    PiteR napisał(a):
    > rozumiem, że wina elektroniki w baterii.

    Wina układów w laptopie. Układy zabezpieczające w samych bateriach są ok.
    Ofkors samorozładowanie też robi swoje. Dla starych modeli accu li-ion
    kojarzę samorozładowanie 0,3%/dzień, technologia pewnie poszła do przodu.
    Dziś podają 2-4%/miesiąc i to mniej więcej pokrywa się z praktyką
    jak ponownie podpinam accu do laptopa po kilku miesiącach.

  • 23. Data: 2023-08-25 12:55:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 25 August 2023 at 00:41:36 UTC+2, alojzy nieborak wrote:
> [...]
    > Dziś podają 2-4%/miesiąc i to mniej więcej pokrywa się z praktyką
    > jak ponownie podpinam accu do laptopa po kilku miesiącach.

    Przecież napisałem, że laptoki z zainstalowanym szpiegotronem LoJack w Biosie, są
    zawsze aktywne, czy właczone, czy wyłaczone, czy z dyskiem, czy bez dysku

    To jest ta sama zasada, że wszystkie smarkfony są zawsze aktywne i ich wyłaczenie to
    jedynie wyłaczenie wyświetlacza
    a nie funkcji śledzących smarkfona, GPS, mikrofonu, kamery

    Bo każdy sprzęt komputerowy, telefoniczny do uzytku sluzbowego, domowego, został
    zaprojektowany głównie jako urządzenie śledzące, podsłuchowe.

    To dlatego pracownicy każdej agencji bezpieczenstwa muszą z telefonu, laptoka wyjąć
    bakterie, gdy mają zebranie

    Mam tablety, które po 3 latach mają poziom naladowania baterii 65%,
    bo nie mają wbudowanych fun kcji szpiegujących, zawsze aktywnych

    Myślałem, że każdy o tym wiedzial od dawna.

  • 24. Data: 2023-08-25 14:54:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.08.2023 o 06:40, ptoki (ptoki) pisze:

    > Potrafi. Ale nie musi.

    Ale po co ryzykować?

    > Co jest oczywiste? Ze jakis noname tak padnie czy ze kazdy tak ma?
    > Bo pierwsze to stwierdzenie ze woda jest mokra a drugie to nieprawda.

    Ile kupiłeś oryginalnych baterii do sprzętu, kiedy produkcja się
    zakończyła? Kiedyś tak robiłem i były wtopy. Czy to telefon czy laptop.
    Najczęściej były to leżaki magazynowe o czym nie było wzmianki podczas
    zakupu.

    Nie chcąc użerać się z wysyłką/reklamacją zacząłem kupować nie "noname"
    ale sprawdzone zamienniki renomowanych firm, zwracając uwagę na datę
    produkcji. Jeszcze nie trafiłem, żeby było jak z oryginałami. Czasem
    lepiej trzymają od oryginału i często są tańsze.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2023-08-25 16:45:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Ja z mojego eeePC 10" wyjmuję akku - jak jest włożony to po 3 dniach
    > rozładowany - oczywiście mówimy o wyłączonym kompie.

    Mam tak samo (tylko z eeePC 7").

    > A jak jest osobno to trzyma miesiącam - używam maluszka tylko na
    > wyjazdy.

    A daje się go w ogóle używać? Ja kupiłem, ale to za słabe jest na
    cokolwiek bardziej skomplikowanego niż ssh, więc wożę na wyjazdy
    służbowego Della (większy gabarytowo, ale współczesny procesor).

    Nawet głupia przeglądarka otwiera się z pół minuty.

    Masz tam oryginalny system, który był z eeePC, czy instalowałeś coś
    własnego? Ja mam Debiana.

    --
    Nad brzegiem Nilu spotykają się dwa krokodyle.
    - No i jak poszło dzisiaj polowanie?

  • 26. Data: 2023-08-25 16:45:53
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > powinien przestać pobierać czy wydoić do zera jak samochód?

    Zacznijmy od tego, że samochód nie powinien doić do zera. Z jakiegoś
    powodu jest to standardem i z jakiegoś powodu nikt się nie buntuje :(

    --
    Szpital psychiatryczny. Ordynator oprowadza młodego psychiatrę po
    oddziale:

  • 27. Data: 2023-08-25 16:54:19
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:

    > Zależy od produktu, dobre alarmy ciągną mało.

    Ile to mało?

    W poprzednim samochodzie miałem na postoju 20 mA ciągłego poboru (alarm +
    centralny zamek, podtrzymanie pamięci radia, podtrzymanie pamięci ECU,
    kto wie czy nie coś jeszcze) i to podobno jest mało.

    Dla mnie to nie jest mało. Mało to 1 mA. Da się. Tylko trzeba chcieć.

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy

  • 28. Data: 2023-08-25 17:18:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 sierpnia 2023 o 16:48:42 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):

> [...]
    >
    > Nawet głupia przeglądarka otwiera się z pół minuty.
    >
    > Masz tam oryginalny system, który był z eeePC, czy instalowałeś coś

    Mam slackware, bodajże 14.1, oczywiście z dodatkowo ściąganym nowszym firefoxem.
    EeePC 1000HD jest nieporównywalnie lepszy niż ten pierwsze 7-calowy.
    Mieliśmy w firmie taki jeden, potem jeszcze kilka 9-calowych - w wersji
    z SDD (chyba słabszy proc) i z HDD 160GB (lepszy, może nawet taki sam jak w 1000HD).

    Ekran 7" to kpina była, 9-calowe były dokładnie w takiej samej obudowie, tylko bez
    tych pseudo-głośników po bokach ekranu.
    Ekran już do zaakceptowania, bo chyba też był 1024*600, jak w 10-calowym,
    ale dla mnie klawiatura miała za małe klawisze do sensownej pracy.
    W 10-calowym, choć jest zdecydowanie większy i cięższy, klawisze są już OK, choć
    wkurza trochę układ
    w prawym dolnym rogu, przy kursorach.

    Procesor Atom chyba 1,6GHz, musiałbym sprawdzić, czy nie 2-rdzeniowy, do tego udało
    mi
    się zdobyć 2GB RAM SODIMM (OIDP to jest DDR2, bo raczej nie DDR1 - te mam max. 1GB),
    więc nie tylko ssh, ale i firefox działa znośnie, poczta, jutub chodzą.

    Aha, originalnie winda xp, która jeszcze na jednej partycji została.
    Ten ich dziwny Linux był tylko w 7" oraz 9" SSD.
    9" HDD (też 160GB chyba, a na pewno 80GB) też miał XPki.

    Dla zarządu były też kupione 12" - nawet fajne, bo cieńsze niż ten 10".
    Jeden zmarł, jeden przeszedł do komórki "serwis" (komputer aż świzda, a używany
    do PPP i telnetu tylko), z jednym męczy się pani księgowa z windows 10 (oryginalnie
    7).
    Jeden miał być dla mnie, ale po wypróbowaniu wybrałem pozostanie przy 10".

  • 29. Data: 2023-08-25 20:08:41
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Arnold Ziffel napisał(a):

    > Ile to mało?

    Mało tj. ok. 5-8 mA
    Średniaki 10-15mA
    Lipne 20 mA

    Mowa o jednym urządzeniu.

  • 30. Data: 2023-08-25 23:28:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3484ab21-afad-42ec-9201-e4b54371929f@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Zacznijmy od tego, że samochód nie powinien doić do zera. Z jakiegoś
    > powodu jest to standardem i z jakiegoś powodu nikt się nie buntuje :(

    może awaryjne mają ostrzegać w nocy jak najdłużej.

    utarte dziwne obyczaje.

    Przecież nikt by nie umarł od wyłącznika baterii.
    Mam rozkręcać laptopa żeby wyjąc baterię?

    --
    Piter