eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgła › Re: bez sprzęgła
  • Data: 2011-01-25 11:25:56
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-25 11:37, AZ pisze:

    >> Zakładam sobie V=50km/h, obr=5000obr/min
    >> bieg 3
    >>
    >> Zmieniasz bieg na 4 a wiec V=50km/h obr=3000obr bieg 4
    >>
    >> Przy zmianie biegów wymuszasz zmniejszenie obr silnika o 2000obr i teraz
    >> masz dwie możliwości wcisnąć delikatnie sprzęgło lub tego nie zrobić.
    >> Decyzje jaką podejmiesz jest związana z czasem jaki dajesz silnikowi do
    >> zmniejszenie tych obr. Jeżeli czas będzie krótszy to spadek obr będzie
    >> gwałtowniejszy a co za tym idzie silnik będzie gwałtowniej hamowany co
    >> generuje moment obr tym większy im krószy czas hamowania silnika.
    >>
    > Co generuje ten moment obrotowy i gdzie?
    >>
    >> Sprzęgło pozwala na poślizg. Silnik podczas zmian obr generuje moment
    >> obr w tym przypadku moment hamujący.
    >>
    > Silnik podczas zmian obrotow generuje moment obrotowy... Ty w ogole wiesz
    > co to jest moment obrotowy?

    Coś ty miał z fizyki pałe z wykrzyknikiem? Teraz to ty się kompromitujesz.

    Do powtórki druga zasada dynamiki ruchu obrotowego!

    Moment generują też hamulce z tym że nazywa sie moment hamujący.
    Słyszałeś o czymś takim?
    Każda zmiana prędkości obrotowej inna niż 0 jest związana z jakimś
    momentem - dynamika Netwona się kłania. Musisz użyć F aby spowodować że
    ciało o m zmieni V. Natomiast w przypadku ruchu obrotowego Moment
    bezwładności I jest równy iloczynowi jego masy i promienia do kwadratu!
    Chcąc zmienić moment tego ciała musisz zadziałać silą czyli powstaje moment!



    >> j.w
    >>
    > Jeszcze raz - jakiego momentu obrotowego i gdzie?
    >>
    >> Dokładnie co jest lepsze powstawanie większych czy mniejszych momentów?
    >>
    > Ale jakie powstawanie i gdzie?
    >
    > Chlopie dajze spokoj... Zapatrzyles sie na obroty silnika i zapomniales
    > o tym ze walki w skrzyni kreca sie wolniej.

    A co ma do rzeczy fakt że w skrzyni coś kręci się wolniej :)))

    Liczy się Moment bezwładności całego układu od wału korbowego do skrzyni
    biegów jako jedna masa i dla uproszczenia druga od skrzyni biegów do
    koła napędowego. Teraz te dwie masy wirujące spinasz w skrzyni za pomocą
    przekładni np 1/1.3 albo 1/1.6 i to powoduje gwałtowną zmianę prędkości
    obr. Znając masę można nawet to policzyć.
    Im mniejszy czas tym większe opóźnienie a co za tym idzie większy MOMENT!

    Do powtórki przyspieszenie kątowe w ruchu obrotowym jest d(w)/dt

    Pozdrawiam
    Rafał



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: