  • Data: 2011-01-25 10:52:23
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-25, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Oczywiście że jest ułamek sekundy kiedy kły zazębiają jeden bieg a w
    > momencie wrzucenia nie zazębiają żadnego a następnie drugi bieg. Jednak
    > ta chwila trwa ułamek sekundy i jest nie wystarczająca do tego aby obr
    > silnika spadły do wymaganego dla nowego biegu obroty.
    >
    > Poruszasz się z prędkością np 50km/h na 3 biegu i to oznacza 5 tys obr w
    > silniku to na 4 biegu przy 50km/h będzie już np 3 tys obr. Żaden silnik
    > w ciągu 0.1s nie zmieni prędkości obrotowej o 2tys obr! Chyba tutaj się
    > ze mną zgodzisz czy też nie?

    A to 0.1s to sobie skad wyciagnales? Wez sobie troche pokrec silnikiem
    i zobacz jak szybko spadaja obroty i nie kompromituj sie juz. No chyba
    ze w tym motocyklu to masz silnik okretowy.

    > Ja nie twierdzę że przez 0.1s nie ma momentu w którym bieg by nie był
    > zapięty. Cała dyskusja toczy się wg mnie co jest korzystniejsze dla
    > skrzyni - wysprzęglić czy nie podczas zmiany biegów i co jest dla niej
    > niezdrowe.

    Kazda zmiana ze sprzeglem czy bez przy nieodpowiedniej synchronizacji
    obrotow silnika ze skrzynia powoduje zuzycie klow. Wez sie rozpedz na
    trzecim biegu wcisnij sprzeglo i zamknij przepustnice zeby obroty spadly
    do 1000 i zapnij czwarty bieg. Uslyszysz glosne jeb, myslisz ze to jeb
    jest mniej szkodliwe niz bezszelstna zmiana bez sprzegla?

    > Spadają szybko ale nie w czasie 0.1s po między przełączeniem biegu z 2
    > na 3. Kiedy używasz sprzęgła masz dodatkowy poślizg i czas w którym
    > wszystko odbywa się płynniej i mniej gwałtownie.

    Poslizg to jest potrzebny przy czym innym a nie przy zmianie biegow...

    --
    Artur
    ZZR 1200