eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgła › Re: bez sprzęgła
  • Data: 2011-01-25 11:35:16
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-01-25 11:52, AZ pisze:
    > On 2011-01-25, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>
    >> Oczywiście że jest ułamek sekundy kiedy kły zazębiają jeden bieg a w
    >> momencie wrzucenia nie zazębiają żadnego a następnie drugi bieg. Jednak
    >> ta chwila trwa ułamek sekundy i jest nie wystarczająca do tego aby obr
    >> silnika spadły do wymaganego dla nowego biegu obroty.
    >>
    >> Poruszasz się z prędkością np 50km/h na 3 biegu i to oznacza 5 tys obr w
    >> silniku to na 4 biegu przy 50km/h będzie już np 3 tys obr. Żaden silnik
    >> w ciągu 0.1s nie zmieni prędkości obrotowej o 2tys obr! Chyba tutaj się
    >> ze mną zgodzisz czy też nie?
    >>
    > A to 0.1s to sobie skad wyciagnales?

    Pi razy drzwi czas od momentu rozpięcia jednego koła i spięcia drugiego.


    >Wez sobie troche pokrec silnikiem
    > i zobacz jak szybko spadaja obroty i nie kompromituj sie juz. No chyba
    > ze w tym motocyklu to masz silnik okretowy.
    Na pewno spadają wolniej niż czas rozpięcia jednego biegi i wpięcia
    drugiego. Co do tego nie ulega wątpliwości.

    >>
    >> Ja nie twierdzę że przez 0.1s nie ma momentu w którym bieg by nie był
    >> zapięty. Cała dyskusja toczy się wg mnie co jest korzystniejsze dla
    >> skrzyni - wysprzęglić czy nie podczas zmiany biegów i co jest dla niej
    >> niezdrowe.
    >>
    > Kazda zmiana ze sprzeglem czy bez przy nieodpowiedniej synchronizacji
    > obrotow silnika ze skrzynia powoduje zuzycie klow.

    ALe to nie podlega dyskusji.



    > Wez sie rozpedz na
    > trzecim biegu wcisnij sprzeglo i zamknij przepustnice zeby obroty spadly
    > do 1000 i zapnij czwarty bieg. Uslyszysz glosne jeb, myslisz ze to jeb
    > jest mniej szkodliwe niz bezszelstna zmiana bez sprzegla?

    Nie, ja tego w ogóle nie neguje. Przeczytaj wyżej co jest tematem
    dyskusji i rób wycieczek po za temat.

    >>
    >> Spadają szybko ale nie w czasie 0.1s po między przełączeniem biegu z 2
    >> na 3. Kiedy używasz sprzęgła masz dodatkowy poślizg i czas w którym
    >> wszystko odbywa się płynniej i mniej gwałtownie.
    >>
    > Poslizg to jest potrzebny przy czym innym a nie przy zmianie biegow...

    Aaaa to przy czym? Przy ruszaniu?

    Pozdrawiam
    Rafał


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: