  • 61. Data: 2020-08-09 21:50:36
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-08-09 11:38, J.F. wrote:

    > I co na to elektrownia ? Nic, bo masz taryfe prywatna, czy przy okazji
    > prosumenta wcisneli ci oplate od mocy biernej ?
    >
    > Ale czegos tu nie rozumiem - w tym IRiESD byly jakies umiarkowane
    > wartosci - cos fi chyba 0.9
    > A u Ciebie jakies 3.6kW mocy "łącznej" i 2.8kVar biernej w szczycie ?
    >
    > A o poranku - moc łaczna ponizej 400W, moc bierna 0.4-1.6kVar,
    > wspolczynnik mocy rzedu 0.25 ... o co tu chodzi ?
    >
    > A co mowi licznik energetykow lub rachunek - ile tej mocy biernej zliczyl ?

    falownik jedzie zgodnie z wymaganiami. Licznik na wyświetlaczu pokazuje
    graficznie który kwadrant, ale liczbowo pokazuje i melduje do OSD tylko
    1.8.x i 2.8.x - czyli energie czynne pobrane i oddane.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 62. Data: 2020-08-09 23:17:07
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-08-09 19:27, J.F. wrote:

    > Ale to dochodzi kolejne pytanie - jak licznik mierzy te moc bierna.
    > W przypadku sinusoid jest to w miare latwe, w przypadku przebiegow
    > odksztalconych - wydaje mi sie trudne bardzo.

    popatrz sobie w kartę katalogową układu przeznaczonego własnie do
    liczników energii, tam masz jak to liczą:
    https://www.analog.com/media/en/technical-documentat
    ion/data-sheets/ADE7880.pdf

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 63. Data: 2020-08-10 19:02:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-08-09 o 21:16, Michal pisze:

    > albo nie kupować tanich chińskich falowników..

    No to popatrz na 'dobry' polski falownik :(
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18
    724882#18724882
    polecam cały wątek.

    --
    Janusz

  • 64. Data: 2020-08-11 17:42:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2020-08-09 19:27, J.F. wrote:

    >nie grozi - ZTCW falownik to sterowane źródło prądowe

    To mial byc argument, ze nie moze byc zrodlem napieciowym.

    >dlaczego trudne? definicja matematyczna na pewno jest a taki obecny
    >licznik to próbkuje i potem liczy - obecne potrafią mieć całkiem
    >niezłe
    >MCU w środku..

    No wlasnie ze nie ma, chyba, ze potrafisz podac.

    >z trego co piszą, to taki prosument to tylko problem dla OSD - jest
    >gdzieś dostępna w sieci analiza, z której wynika, że aby OSD wyszło
    >na
    >zero przy swoich kosztach, to musieliby co najmniej 40% (30% dla PV
    >10kW<x<50kW) energii jako haracz pobierać, a nie 20% (dla PV <10kW)
    >jak
    >w tej chwili

    Gdzies to sie w przyszlych latach bedzie musialo unormowac ... i
    wzrosna ceny pradu ?
    Czy elektrownie sobie zalicza taki prad do "zielonego" ... bo niby
    czemu nie - kupily :-)

    >albo nie kupować tanich chińskich falowników..

    Zaufanie jest dobre, ale kontrola lepsza :-)

    J.

  • 65. Data: 2020-08-11 18:02:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >No to popatrz na 'dobry' polski falownik :(
    >https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1
    8724882#18724882
    >polecam cały wątek.

    A propos "zaglądania do srodka"
    https://www.youtube.com/watch?v=S0EUGZMhIaU

    Aczkolwiek ... no co sie nie podoba, co ?

    J.

  • 66. Data: 2020-08-11 18:55:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2020 18:02, J.F. wrote:
    > A propos "zaglądania do srodka"
    > https://www.youtube.com/watch?v=S0EUGZMhIaU
    > Aczkolwiek ... no co sie nie podoba, co ?

    Jak by wsadzić jakąs lampę jeszcze to można by sprzedawać autofilom bo
    poziom w sam raz ;)

    https://audiovoodoo.org/dopieszczony-zarowno-pod-wzg
    ledem-budowy-jak-i-dzwieku/

    Jestem ciekaw co czyni to lepsze od przetwornicy. Ciężkie to, trafo
    kosztuje, akumulator łatwo wygazować, całośc sprawia wrażenie że zaraz
    się rozleci od patrzenia. Gdzie tu zaleta i po co to jeszcze produkują?

  • 67. Data: 2020-08-11 19:41:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 11/08/2020 18:02, J.F. wrote:

> [...]

    >kosztuje, akumulator łatwo wygazować, całośc sprawia wrażenie że
    >zaraz się rozleci od patrzenia. Gdzie tu zaleta i po co to jeszcze

    Ludzie kupuja, to produkuja :-)

    A przetwornica ...
    -waga malo istotna w samochodzie, trafo wystarczajaco lekkie jest,
    -te z Lidla/Biedronki kosztowaly podobnie ... a wytrzymaja 20 lat ?
    -tu jest regulacja i amperomierz, w Lidlu nie ma (choc byly jakies z
    LCD)
    -Lidl ma tylko 3.8A, jak trzeba szybko odpalic, to 10A by sie
    przydalo,
    -lidl rozladowanego akumulatora nie naladuje ... wiec trzeba miec dwa
    prostowniki,

    -teza tego kanalu "lidl/14.4V gestosci elektrolitu nie zrobi" ... hm,
    potrzebne to ?

    I wychodzi na to, ze fajnej ladowarki w handlu nie ma. Trzeba stary
    zasilacz od peceta przerabiac :-)

    J.

  • 68. Data: 2020-08-11 20:07:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2020 19:41, J.F. wrote:
    > Ludzie kupuja, to produkuja :-)
    > A przetwornica ...
    > -waga malo istotna w samochodzie, trafo wystarczajaco lekkie jest,

    Mam lidlową ładowarkę, jest mała i bardzo wygodna bo mozna ją "powiesić
    na kablu byle gdzie".

    > -te z Lidla/Biedronki kosztowaly podobnie ... a wytrzymaja 20 lat ?

    Ta wydzirgana na pająka nie wytrzyma, w końcu urwie te diody od
    wstrząsów, albo umrą śmiercią termiczną.

    > -tu jest regulacja i amperomierz, w Lidlu nie ma (choc byly jakies z LCD)

    Nic gorszego jak regulacja amperów nie wymyślono. Znajomy mechanik nie
    pierniczy się tylko kupił radziecką ładowarkę ze szrotu i wciska z 50A w
    biedny akku. Jest też ustawienie 5A ale mu się nie opłaca tyle czekać...
    jestem przekonany że to ładowarka do czołgów jest, sądząc po rozmiarach
    i obudowie odpornej na przebicie pociskiem...

    > -Lidl ma tylko 3.8A, jak trzeba szybko odpalic, to 10A by sie przydalo,

    Używam tego raz w roku albo i nawet nie. Da się odpalić po paru minutach
    benzyniaka. W zasadzie przeciętnemu Kowalskiemu w sytuacji awaryjnej
    wystarczyła by ładowarka wpinana w gniazdko zapalniczki i zasilana z
    powerbanku od telefonu ... do odpalenia styknie, jak nie odpali to i tak
    trzeba wezwać lawetę.

    Takie ładowarki wysokoprądowe to raczej dla kumatch, ale jak widad autor
    filmu jest średnio kumaty.

    > -lidl rozladowanego akumulatora nie naladuje ... wiec trzeba miec dwa
    > prostowniki,

    Czy ja wiem ... one służa do ładowania a nie do reanimacji akku. Może i
    lepiej że nie ładuje rozładowanych do zera. Delikwentowi może taki się
    np. "wygotować".

    > -teza tego kanalu "lidl/14.4V gestosci elektrolitu nie zrobi" ... hm,
    > potrzebne to ?

    Serio nie robi ;)? Się mi wydawało że gęstość tylko od poziomu
    naładowania zależy.

    > I wychodzi na to, ze fajnej ladowarki w handlu nie ma. Trzeba stary
    > zasilacz od peceta przerabiac :-)

    Nie, jak w cywilizowanych krajach, mieć ubezpieczenie i samochód na
    gwarancji ...

    Klientem tego typu zabawek nie powinien być Kowalski bo skończy się jak
    u sąsiada: ładował akku zawsze aż przestawał już szumieć. Bo "wtedy
    naładowany do końca". Nie, zdecydowanie, nie jest to zabawka dla suwerenów.

  • 69. Data: 2020-08-11 21:38:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 11/08/2020 19:41, J.F. wrote:

    >Mam lidlową ładowarkę, jest mała i bardzo wygodna bo mozna ją
    >"powiesić na kablu byle gdzie".

    ale gdzie chcesz wieszac ?
    W garazu, w mieszkaniu, na ulicy ?

    >Ta wydzirgana na pająka nie wytrzyma, w końcu urwie te diody od
    >wstrząsów, albo umrą śmiercią termiczną.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Akurat chlodzenie pewne tam jest.

> [...]
    >tyle czekać... jestem przekonany że to ładowarka do czołgów jest,
    >sądząc po rozmiarach i obudowie odpornej na przebicie pociskiem...

    Zalezy do czego on to uzywa, ale chocby akumulatory sa roznej
    wielkosci,
    i potrzeby chwili sa rozne.

    >Używam tego raz w roku albo i nawet nie. Da się odpalić po paru
    >minutach benzyniaka.

    ale ja mam diesla :-)

> [...]
    >by ładowarka wpinana w gniazdko zapalniczki i zasilana z powerbanku
    >od telefonu ... do odpalenia styknie, jak nie odpali to i tak trzeba

    Taka 12V/5A ? Fajny masz powerbank, ale sa jeszcze lepsze - 200A,
    odpala od razu.
    Tylko ze kosztuja tyle, co nowy akumulator :-)

    >Czy ja wiem ... one służa do ładowania a nie do reanimacji akku. Może
    >i lepiej że nie ładuje rozładowanych do zera.

    Jak zapomniales swiatel, to gorzej :-)

    >Delikwentowi może taki się np. "wygotować".

    Od 3.8A z ogranicznikiem napiecia ?

    >Serio nie robi ;)? Się mi wydawało że gęstość tylko od poziomu
    >naładowania zależy.

    No i 14.4V tak calkiem "do pelna" to nie naladuje, szczegolnie jak
    jeszcze elektronika po chwili ograniczy do 13.8V.

    Ale samochod robi to to samo, i jakos jezdzi.

    >Nie, jak w cywilizowanych krajach, mieć ubezpieczenie i samochód na
    >gwarancji ...

    Hm, placic z gory za cos, co moze nie wystapic ? :-)

> [...]
    >jak u sąsiada: ładował akku zawsze aż przestawał już szumieć. Bo
    >"wtedy naładowany do końca". Nie, zdecydowanie, nie jest to zabawka

    No i dlatego lidl ma troche sensu, a i "zwykly prostownik" ma troche
    sensu, tylko wyraznie napisac - ladowac 10-14h, nie dluzej :-)

    J.

  • 70. Data: 2020-08-11 21:47:10
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-08-11 17:42, J.F. wrote:

    > No wlasnie ze nie ma, chyba, ze potrafisz podac.

    a) masz podane w kolejnej wiadomości,
    b) mógłbym zapytać po urlopie kolegów z zespołu co soft do liczników
    energii piszą, ale nie sądzę, żebym miał zgodę na upublicznianie tego..

    --
    Pozdr.
    Michał