  • Data: 2022-11-14 14:30:53
    Temat: Re: choroba zawodowa
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-11-14 o 04:30, sundayman pisze:
    > To raczej działa w drugą stronę - określone predyspozycje psychiczne
    > ułatwiają pracę, która wymaga skupienia, którą dobrze się wykonuje w
    > samotności itp.

    Ja na przykład nie rozumiem jak ludzie mogą pracować (praca wymagająca
    skupienia) przy hałasie - typu włączone radio. Przecież to rozprasza.

    U nas w pracy (jest nas tylko 3) panuje praktycznie cisza. Przyjęła się
    niepisana zasada, że jak ktoś do mnie dzwoni (telefon, czy Skype) to
    najpierw idę zamknąć drzwi swojego pokoju, a potem odbieram - aby
    pozostałym nie przeszkadzać w pracy.
    Jakieś 10 lat temu tuż obok (teren sąsiedniego osiedla, ale nie dalej
    jak 20m od ściany naszego budynku) wybudowali korty tenisowe. Jak ktoś
    tam gra to natychmiast zamykam okno a i tak to odbijanie piłki przeszkadza.

    > Z natury rzeczy więc z tych zawodach będzie nadreprezentacja odludków.

    Parę lat temu (jeszcze przed Covid) doszedłem do wniosku, że ten totalny
    brak kontaktu z ludźmi mi bardzo doskwiera i nie bardzo wiem co można na
    to poradzić.
    Samego Covid w sensie wymuszonej izolacji w ogóle nie odczułem. Kilka
    razy przenosiłem się do pracy do domu (nawet na 2 miesiące). Co za
    różnica, czy siedzę przy kompie w domu, czy w pracy (i tak czasem nikogo
    nie widząc przez cały dzień). Na te 2 miesiące to sobie nawet
    wygodniejszy fotel z pracy przyniosłem bo na domowym krześle było mi
    trudno wytrzymać.
    Jeszcze jedna informacja - w drodze do pracy (pieszo na drugą stronę
    ulicy) też czasem nawet człowieka nie zobaczę (szczególnie jak wracam -
    zazwyczaj po 21-ej).
    P.G.