  • Data: 2021-06-14 06:44:48
    Temat: Re: dziwaczne pytanie o sieć LAN
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 13 czerwca 2021 o 01:58:48 UTC-5 Marek napisał(a):
    > Jakie masz łącze w miejscu tego testu?

    Ethernet.

    > Na co dzień pracuję przez x11/vnc over ssh w terenie i moje
    > doświadczenie jest takie, że na razie nie udało mi się doświadczyć
    > komfortowej pracy jeśli końcówka jest podłączona przez sieć
    > komórkową (tylko LTE+ bez 5G, w terenie gdzie pracuję jeszcze się nie

    Nie istotna technologia. Istotny w sumie jest tylko ping. Jak powyzej 100ms to jest
    slabo dla X11. Powyzej 250 jest tak se dla ssh.
    Powyzej 800ms jest slabo dla ssh.

    Ale IMHO trudno dzis znalesc tak kiepskie lacza. Za atlantyk mam jakies 130ms. To
    jest z mojej dziury w dupie do drugiej dziury w dupie ale za oceanem.
    Przy czym obie dziury w dupie maja lacza nie dsl-owe. Ale to wiele nie powinno
    zmienic w temacie pinga.

    > pojawiło 5G). Odświeżanie ekranu (lub jego fragmentu) to zawsze
    > wolniejsze lub szybsze "przewijanie".
    > Oczywiście w miejscach stacjonarnych gdzie jest możliwość korzystania
    > ze światłowodu komfort jest bez porównania lepszy, praktycznie
    > nieodróżnialny od pracy "lokalnej".

    Nawet DSL jest ok.

    Ale lacza komorkowe nawet jak sa 4/5G to czasem po prostu zasieg jest tak kiepski ze
    co jakis pakiet wypada i zanim tcp window sie pokapuje ze cos nie doszlo to trwa
    nieco.

    Ogolnie temat jest ciekawy ale sporo laczy nawet domowych dzis jest tak szybka ze w
    sumie nie jest to problemem.

    Mam taka robote ze ogarniam klientow ktorzy maja datacenter pare tysiecy km odemnie i
    ani ssh ani rdp ani nawet ten jeden gdzie iksow uzywam z firefoxem nie jest
    problemem.
    A sporo z tych rdp-ow leci po citrixie wiec dodatkowe opoznienie tam jest.

    A jak sie ma kiepskie lacze to w sumie tylko ssh i to nawet bez midnight commandera
    trza uzywac bo sie tnie. Ale to rzadkosc ostatnio. I oby sie nie zmienilo...