  • Data: 2005-05-21 12:44:54
    Temat: Re: hosting
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz "S-K" Jarochowski napisał(a):
    > Witam

    jak kończy mu sie 120GB w 3 tyg. czyli miesięczny trasfer jest rzędu: 160GB

    ma łączu 2Mbps jesteś w stanie ściągnąć teoretycznie (w jedną stronę)
    ok 250 kB/s czyli 250kB * 60 * 60 *24 = 21,6 GB/dnień

    czyli licząć max wykrzystane łącza 160 GB to ok 8 dni, ale

    zakładamy, że klienci z Polski (czyli obciążenie nie jest stałe całą
    dobe, ale pewnie tylko za dnia, więc liczę 12 godzin)

    czyli 160 GB to ok 16 dni (zakładając ssanie z max wysyceniem łącza za
    dnia, a w nocy pusto)

    czyli, żeby to pewnie działało w miarę sprawnie, pownienieś założyć
    jeszcze dwa razy większe łącze np. co najmniej dwa polpaki (2Mbps) z
    loadbalancingiem i mając 4 Mbps powinno starczyć dla takiego ruchu.
    Koszt brutto miesięcznie za łącza to około 2500 zł netto. +serwerownia,
    +serwer, + admin(!). Przy czym już tych łącz do niczego innego nie
    wykorzystasz

    nie wiem jak to będzie w przypadku innych providerów, ale wcześniej czy
    później każdy ci podziękuje za współpracę przy takim ruchu (albo wystawi
    fakturę jak home za przekroczenie limitów)

    Wojtek