  • Data: 2022-01-11 17:03:54
    Temat: Re: interpretacja zachowania dysku
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 11 stycznia 2022 o 03:03:38 UTC-6 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > 197 Current_Pending_Sector 0x0022 100 100 000 Old_age Always - 50
    > 198 Offline_Uncorrectable 0x0008 100 100 000 Old_age Offline - 35
    >
    > Zaniepokoiło mnie to, gdyż jestem osobą wrażliwą.
    >
    > Zapuściłem "long test".
    > # 2 Extended offline Completed: read failure 90% 17359 19939344
    > i jeszce raz.
    > # 3 Extended offline Completed: read failure 90% 17358 19939344
    >
    > Podmieniłem dysk a tego biedaczka wsadziłem do innej maszyny i zacząłem
    > badać.
    >
    > Zapuściłem mu badblocks z zapisem i tu nastąpiło pierwsze WTF, bo

    Jest tak jak ma byc.
    197 ci spadlo bo dysk sobie zrealokowal pending sectors.

    > Zerknąłem do smarta a tam
    > 196 Reallocated_Event_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 2
    > 197 Current_Pending_Sector 0x0022 100 100 000 Old_age Always - 0
    > 198 Offline_Uncorrectable 0x0008 100 100 000 Old_age Offline - 40
    >
    > No to ponownie long test.
    > # 1 Extended offline Completed without error 00% 17541 -
    >
    > Gdyby nie to stado i to powiększające się tych Offline_Uncorrectable

    Offline uncorrectable czasem sie dziwnie zachowuje. Zalezy od producenta i typu
    /modelu dyska.

    > przy stałej liczbie Reallocated_Event_Count to pomyślałbym sobie, ot,
    > jakiś blok się osłabił, został nadpisany, teraz już się daje czytać i
    > wszyscy szczęśliwi. A tak to nie jestem pewien jak to wszystko
    > interpretować.

    smart ma czasem niekonsekwentne zachowania.status pouklada.

    Zapusc badblocks znowu, pusc jakies testy. Jak dysk zdycha to zobaczysz problemy i to
    rosnaco. Jak po prostu trafil na slabszy obszar i zremapowal to bedzie stabilny.

    Mam pare dyskow ktore badblocksami ustabilizowalem i dzialaja ok juz pare lat.

    Nie zebym jakos specjalnie polecal ale tez nie widze przeciwwskazan jak masz/robisz
    backupy.
    I czasem trwa nieco zanim dysk sobie wewnetrznie