  • Data: 2009-08-06 16:06:30
    Temat: Re: jaki modem GSM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kilka godzin wcześniej tak napisałem:

    > I naprawdę trzeba w programach wybierać inną drukarkę tylko dlatego,
    > że ktoś nie trafił wtyczką do tej samej dziurki?!

    [...]

    > Że niby drukarki mnożące się w systenie jak króliki są lepsze?
    > To ja mam inny gust.

    Ponieważ także nie lubię być gołosłownym, nawiedziłem dzisiaj sklep
    celem nabycia w drodze kupna patyka USB Wi-Fi D-Link. Drugi taki miałem
    już wcześniej, więc jest na czym robić eksperymenty. Przywróciłem
    laptopowi możliwość bootowania Windows i do roboty. Patyk był oklejony
    nalepką z ostrzeżeniem, by go nie wsadzać w dzirę zanim się nie
    zainstaluje oprogramowania z płyty. Kidyś strasznie się nabijano
    z takiego podejścia do Plug&Play w Windows, ale już mniejsza o to.

    Włożyłem pierwszy patyk w pierwsze gniazdo laptopa. Windows opisał go
    jako "D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Adapter(rev.C)". Włożyłem
    drugi w następną dziurę. Ten był już "D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless
    USB Adapter(rev.C) #2". No to pierwszy do trzeciej dziury. I już mam
    *następny* diwajs -- #3. Co się stanie po włożeniu *dowolnej* z dwóch
    kart do czwartej dziurki, przewidziałem bez problemu. Jeszcze sprawdziłem
    połączenie przez hub. No i mam teraz a laptopie zarejestrowanne karty
    #5, #6, #7, #8.

    Druga karta włożona do komputera z Linuksem spowodowała, że udev sam z
    siebie dopisał następną linijkę w konfigu, która łączy adres MAC z kolejną
    wolną nazwą interfejsu (wlanX). Ten można sobie dowolnie skonfigurować
    (klikając albo edytując plki, jak kto woli) i być pewnym, że te ustawienia
    się nie zgubią po przełożeniu karty do innego portu albo przy połączeniu
    przez hub USB.

    > Czy Windows rzeczywiście nie dysponuje choćby namiastką udev,
    > czym co by pozwalało jakoś utemperować krnąbrność zachowań P'n'P?

    Szczerze mówiąc, niczego dobrego po Windows się nie spodziwełam, ale
    tym razem mnie zaskoczył. Nie sądziłem, że to działa aż tak fatalnie.
    Przecież to nie są jakieś anonimowe drukarki, tylko urządzenia sieciowe,
    które od zawsze mają obowiązkowo numer MAC służący do identyfikacji!
    Ja to wypróbowałem w Windows XP, czy Vista albo Seven wnoszą coś nowego,
    czy dalej jest tak samo?

    --
    Jarek