  • Data: 2010-03-03 12:31:00
    Temat: Re: juz wiem po co sa Tachografy...
    Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Potem w Polsce jechali?my autokarem z tachografem i dwoma kierowcami i
    > prze?ywali?my horror, gdy kierowca je?dzi? od brzegu do brzegu, mimo, ?e
    > prowadzi? dopiero 3-4 godziny (na A4 ko?o Wroc?awia) i nie m?g? si? zmieni?
    > podobno ze zmiennikiem, bo wed?ug tachografu tamten musia? jeszcze godzine
    > odpoczywa?.
    > P.......? serdecznie takie bezpiecze?stwo.
    > Jacek
    > PS
    > wiem, ?e rozum nie wyst?puje w nadmiarze, ale p?ki co nie zastapi? go ?ADNE
    > przepisy

    Bo debile wymagają takich wycieczek. Ma być tanio ...
    Normalnie powinno być tak.

    Rano wyjazd autobusu. Wieczorem nocleg i rano dalsza trasa ...
    A nie jak teraz że jedzie 2-3 kierowców i kierowcy jadą nonstop ...

    Oczywiście "śpią" , ale co to za spanie i odpoczynek w autobusie ...

    Pamiętam jak kiedyś kierowca autobusu nagiął czas pracy to w Niemczech
    policja przy kontroli kazał mu udać się do jakiegoś hotelu i tam się
    przespać i wrócić z poworotem po 9 godzinach z fakturą za hotel i
    dopiero wtedy policjant pozwolił mu dalej prowadzić autobus ...

    A ludzie ?
    Zostali w autobusie i mieli 9 godzin "wolnego" ...

    Powinno się wprowadzić naprawdę rygorystyczne przepisy i kary i je
    egzekwować , aby nie dochodziło do takich sytuacji że kierowca jedzie
    nonstop kilkanaście (kilkadziesiąt) godzin i naraża nie tylko siebie
    ale innych ludzi ...

    Oczywiście najbardziej dotkliwe kary dla pracodawcy ...

    A jak się wtedy nie będzie "opłacało" to może zacząć transportować
    towar pociągami ...