-
Data: 2015-07-27 19:06:04
Temat: Re: kids react to walkmans
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pan J.F. napisał:
>>> Ile rzeczy ... nie zadales sobie trudu, zeby sie dowiedziec jak
>>> dzialaly ?
>>> Patefon, maszyna do szycia, overlock, zegar z wahadlem, samowar,
>>> kolowrotek ?
>>> Diaskop (rzutnik przezroczy), projektor/kamera filmowa, repasacja
>>> ponczoch, itp ...
>>
>> Przecież wyjaśnienie działania większości z wymienionych rzeczy
>> było kiedyś w programie szkoły podstawowej. W ostatniej klasie
>
> Eee - chyba nie. Ja nie pamietam. A kolega moze mlodszy, to jeszcze
> mniej pamieta.
Jak są ustawione lustra i soczewki w episkopacie, to nawet w szkole
dla milicjantów mówili. Nie trzeba było być prymasem, by wiedzieć.
Ta anegdotna nie wzięła się znikąd -- naprawdę uczyli. O kamerze
i projektorze filmowym też. Żeby o repasacji pończoch było -- no,
tego faktycznie sobie nie przypominam.
>> było między innymi o tym, jak wzmacnia trioda i jak działa radio
>> -- ta wiedza obowiązywała wszystkich.
>
> Ale to byla w miare wspolczesna technika i nie trzeba bylo siegac
> do wyjasniania rzeczy nieznanych ...
Uczyli tego na fizyce, nie na zajęciach technicznych. Lampy były wtedy
współcześnie używane, ale przecież bez nauczyciela człowiek nie miał
szans zrozumieć ich działania, choćby nie wiem jak długo gapił się
w otwartą skrzynkę radia. To nie maszyna do szycia albo zegar, gdzie
można samemu prześledzić mechanizm. Owszem, okoliczność to sprzyjająca
dydaktyce, że tak wtedy wyglądała elektronika. Ale że się w technice
dziś mało wykorzystuje elektrony latające w próżni, to nie powód, by
o tym milczeć w szkole. Nie widzę przeciwwskazań, by dzisiaj w szkole
nie wyjaśniać działania triody (a jak się młody będzie stawiał, że
starocie -- to na przyszłą środę referat z działania wzmacniaczy
tranzystorowych klas A, B,C i D, a jeśli będzie zbyt mało precyzyjny,
to pała).
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.15 19:07 ACMM-033
- 27.07.15 19:18 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 19:26 J.F.
- 27.07.15 19:31 J.F.
- 27.07.15 19:47 ACMM-033
- 27.07.15 19:53 J.F.
- 27.07.15 20:13 J.F.
- 27.07.15 20:15 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:20 ACMM-033
- 27.07.15 20:28 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:40 ACMM-033
- 27.07.15 20:46 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:55 Jarosław Sokołowski
- 27.07.15 20:56 J.F.
- 27.07.15 20:57 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Wkrętarki, wiertarki...
- Zasilacz impulsowy 12V 10A, coś godnego uwagi jako zamiennik akumulatora wkrętarki
- Mouser - koszt wysyłki
- [OT] Jak wycinac ksztalt w piance lub styropianie?
Najnowsze wątki
- 2025-07-16 deltaT w pompie ciepla
- 2025-07-16 dron na granicy polsko niemieckiej
- 2025-07-16 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-07-16 Warszawa => BI Developer <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-16 chroń PESEL dziecka
- 2025-07-16 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-16 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-16 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-16 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-16 Tadeusz Rolke RIP
- 2025-07-14 Dwa dylematy
- 2025-07-14 Re: Dwa dylematy