    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Date: Wed, 2 Feb 2011 05:52:57 -0800 (PST)
    <4d47519c$0$2437$65785112@news.neostrada.pl> <ii8g1j$768$1@news.onet.pl>
    <4d47d675$0$2447$65785112@news.neostrada.pl> <ii8l0l$7j3$1@solani.org>
    <4d47fdf5$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ii90a6$hdr$1@news.onet.pl>
    <4d480625$0$2456$65785112@news.neostrada.pl> <ii9256$prk$1@news.onet.pl>
    <ii9v6d$vi$1@news.onet.pl> <iia75c$f2o$1@inews.gazeta.pl>
    <iiaacp$8mk$1@news.onet.pl> <iib24t$5m2$1@inews.gazeta.pl>
    <iibdrm$7c6$1@news.onet.pl>

    On Feb 2, 11:06 am, Jędrzej Dudkiewicz <jedrzej.dudkiew...@nospam-
    gmail.com> wrote:

    > Możliwe, chociaż wydaje mi się, że akurat o paddingu standard C też nic
    > nie mówi.

    Mówi, że może być i ogólniej, że konkretny binarny layout struktury
    jest zależny od implementacji.

    > Więc tak czy inaczej jesteś w krainie konkretnego kompilatora.

    A w C++ możesz właśnie nie być.

    > Pewnie, że można, ale nie wiem, czy się robi, za to każdy kompilator C
    > ma te rozszerzenia.

    NIe każdy, przynajmniej nie w takiej postaci.

    > Co to za argument o wołaniu funkcji? W C++ nie
    > musisz wołać?

    Nie musisz, znaczy możesz napisać tak, żeby się sama wołała.

    > Jeśli czytam przy co 20 pakiecie, to prawdopodobnie znaczy to, że wyszło
    > mi z pierwszego rzutowania, że w danym pakiecie mam dodatkowe dane w
    > innym formacie,

    Wyszło powiedzmy tyle, że w danym pakiecie masz jakieś inne pola,
    niekoniecznie w innym formacie.

    > czyli robię kolejne rzutowanie i dopiero wtedy wołam
    > funkcję.

    Jakie to proste i wygodne!

    > Możemy się tak licytować do śmierci, bo nie działamy na
    > konkretnym przykładzie.

    Przykład jest wystarczająco konkretny. W C++ w każdej takiej sytuacji
    możesz stworzyć klase opakowującą bez żadnych narzutów, a decyzje o
    tym, kiedy konwetować, czy za każdym dostępie, czy na miejscu, czy
    trzymać wynik zcache'owany osobno zostawić implementacji.