    From: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: moc emitowana przez tel. komorkowy
    Date: Thu, 21 May 2009 17:07:13 +0200

    BearBag pisze:
    > Witam
    > Z tego co znajduje mi google moc nadajnika BTS tel komorkowej to cos
    > kolo 10W, czasem 20W.
    > A jaka moc emituje sama komorka? ta przy uchu? wiem ze to zalezy od
    > zasiegu sieci itd ale jaka jest maksymalna moc? Z tego co wyczytuje
    > nawet do 2W czyli tylko piec razy mniejsza od wielkiego nadajnika. czy
    > to prawda ?

    To zależy. Zależy czy 900MHz, 1800/1900, czy 3G.
    Te na wyższe częstotliwości to z reguły ok. 10-20W. Im wyższa
    częstotliwość tym niższa moc. Dodatkowo w terenach zabudowanych stosuje
    się nadajniki o mniejszej mocy niż na otwartych przestrzeniach.
    Wg złożeń klasa 1 ma max. 20W dla GSM1800, ale już max. 320W dla GSM900.
    Ale do tego dochodzi antena, i EIRP wynosi dużo więcej niż powyższe liczby.
    W komórce masz 2W i antenkę 2-3dBi, więc EIRP jest znacznie niższy niż
    ten w BTSach.
    Dodatkowo komóry mają AGC, więc jeśli będziesz tuż pod masztem komórka
    nie będzie nadawać z mocą 2W, tylko kilku-kilkunastu mW.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''