  • Data: 2021-12-23 13:39:14
    Temat: Re: nazewnictwo wału korbowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 22 Dec 2021 15:38:53 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    ft&qpvt=billet+crankshaft&tsc=ImageHoverTitle&form=I
    GRE&first=1

    > Na zdjęciach widać wały wykorbione. W języku polskim funkcjonują dwie nazwy. Są
    wały korbowe czyli np korba do wyżymaczki, korba do studni, korba w ręcznym młynku do
    kawy, kiedyś korba do odpalania silnika w samochodzie, korbka do podnoszenia szyby w
    drzwiach samochodu. To co na zdjeciach to wały wykorbione powszechnie choć
    niepoprawnie w języku polskim zwane korbowymi. Na egzaminie na taki wał jak na
    zdjęciach z linku trzeba powiedzieć że wykorbiony ale kupując go w sklepie trzeba
    powiedzieć że korbowy.

    Wiem.
    U mnie w szkole nie tępili zbytnio tego typu nazewnictwa powszechnego, ale
    wymagali prawidłowych nazw typu wkrętak (a nie śrubokręt) czy strug (a nie
    hebel).
    Natomiast, gdyby ktoś powiedział "dziura" zamiast otwór, to miał już
    przesrane na całego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam