  • Data: 2021-12-26 18:22:25
    Temat: Re: nazewnictwo wału korbowego
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 26 grudnia 2021 o 16:16:39 UTC+1 robot napisał(a):

    > Nie, to nie jest kuty.
    >
    > 3 rodzje wałów sa z tego co wiem.
    > Odlewany, kuty i ten właśnie billet, który jest wyfrezowany z cylindra
    > metalu.
    > Billet niby jest najlepszy, stosowany tylko w motosporcie.
    >
    > Na razie jeszcze nie rozumiem czemu on najlepszy ma być,
    > chyba chodzi o to że z "mocniejszej" stali może byc niż kuty,
    > ale nie jestem pewien.
    >
    > Jedną drobną na pewno ma przewage nad kutum,
    > bo kuty jest hartowany indukcyjnie tylko tam gdzie czopy są,
    > co powoduje słabe punkty w rejonie przejścia pomiędzy czopami a resztą
> [...]
    Mnie wisi i powiewa ale słowo billet daje się przetłumaczyć na kilka sposobów. Może
    występować również jako kęs. A takie określenie kawałka metalu występie w metalurgii.
    Są kęsiska i kęsy.Kesisko to wstępne przewalcowny wlewek. Ma przekrój kwadratu i
    jakieś graniczne w dół wymiary. Z kęsiska odcina się kęsy i z nich kuje różne rzeczy.
    Wały wykorbione też bo widziałem jak to robili. Wyciągali z pieca kawałek
    kwadratowego pręta i chyba w pięciu zabiegach wychodził półfabrykat wału. Ruscy z
    ZSRR do samochodów robili wały kuto lane albo jak kto woli lano kute. Akademik Wałow
    z Wszechzwiazkowego Instytutu Kucia na gorąco opracowal technologię. Odlewali
    wstępny kształt ze staliwa i potem kuli w matrycach żeby jak najmniej na obróbkę
    skrawaniem zostawało. Kucie to dobra metoda bo z wierzchu twarde przez zgniot a w
    środku miękkie i nie pęka.