  • Data: 2021-09-21 22:32:04
    Temat: Re: nowe drogi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Sep 2021 20:18:10 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > We Warszawie też się sporo buduje. Obserowałem kiedyś dzień w dzień
    > taką robotę. Betoniary jeździły non stop przez wiele dni, a nie że
    > raz na tydzień. No i widać było jak rośnie. Za Bieruta mówiło się
    > "warszawskie tempo", choć wtedy MDM stawiali trójkami murarskimi.

    Do niedawna ... IMO - nie oplacalo sie wolno budowac.
    Po co placic odsetki za czas budowy?
    Teraz odsetki takie, ze nie ma sie co spieszyc :-)
    Za to inflacja moze poganiac.

    Ale Konrad ma racje - taki budynek ma swoje tempo.
    Trzeba szalunki zrobic, zbrojenie polozyc, zalanie idzie szybko,
    ale potem trzeba poczekac az zwiaze. Tydzien na pietro?

    A jak tak stale betonowali ... moze mieli 7 budynkow do budowy?
    Albo termin przegapili :-)

    > Ale wrócę do opowieści sąsiada. Pan Rysio dostarczał te swoje
    > zajzajery do budowy mostu Świętokrzyskiego. To taki co wisi na
    > sznurkach zaczepionych o wysoki pylon zakotwiony w dnie Wisły,
    > więc fundamenty muszą tam być srogie. Też lali dzień i noc, bez
    > żadnej przerwy. Na dno kesonu szedł beton z opóźniaczem wiązania,
    > potem tego dodatku w każdej warstwie mniej, a na samej górze to
    > już przyśpieszacze. Wszystko po to, by wiązało w jednym czasie,
    > bez spękań i naprężeń.

    moj kontakt z kolei mowil, ze teraz sa takie srodki, ze mozna
    betonowac kawalkami.
    I faktycznie przesla jednego mostu tak robili - po pare metrow, bez
    pospiechu.
    Ale ... przetarg pewnie mial terminarz, i urzad wczesniej nie zaplaci,
    bo pieniedzy nie bedzie mial :-)

    J.