    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: o kropelce ... hybryda
    Date: Thu, 4 Mar 2021 13:21:43 +0100
    <6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1q1gv$18d$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6040ccde$0$552$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 04-03-2021 o 13:04, J.F. pisze:

    > Informacja, ze mniej niz trasa z predkoscia 70-100 tez jest ciekawa ...
    > ale ja po miescie tez sie nie ograniczam do 50 :-)

    Ja też nie, wręcz przeciwnie.
    A benzyniakami ZAWSZE miałem o 50% większe spalanie w mieście.
    Hybryda to zmienia całkowicie, jeszcze bardziej niż elektryk.

    > Co niekoniecznie?

    Że w trasie szybciej jadąc 50, niż w dużym mieście, jadąc normalnie.

    > Ze jednolita jazda z predkoscia 50 da dluzszy zasieg niz rozpedzanie do
    > 50 i zwalnianie i rozpedzanie i zwalnianie ...

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
    rius_Platform_Generations
    > Tam jest taka smieszna przekladnia planetarna, laczaca silnik spalinowy
    > i dwa silniko-generatory elektryczne.
    > W efekcie czesc mocy leci mechanicznie, a czesc elektrycznie - i to
    > ponoc niezbyt wydajne jest ...

    Ale co, doczytałeś, że ta część która leci elektrycznie pochodzi z
    silnika spalinowego?
    Gdzie?

    > Moze tak - nie przeszkadza mu. A czy lubi ... lepiej mu przy stalej
    > predkosci..

    Elektrykowi czy hybrydzie?

    > Tylko tu nie o srednia chodzi, ale o wydatek energii na rozpedzenie
    > pojazdu, potem odzysk przy hamowaniu.

    Jest jeszcze jazda na samym silniku elektrycznym.
    W trasie rzadsza.

    > Stala predkosc - i nie ma  tych strat.

    Oszczędności też nie.

    > No nie, az taki kapelusznik to z niego nie jest

    Ci na mojej trasie zawsze tacy są.

    > IMO - bede musial, bo chyba nie da sie jednym ustawieniem wszystkich
    > zjazdow zalatwic.
    > Ale moze ma jakis dobry system na pedale gazu i hamulca, i istotnie juz
    > recznie przestawiac nie trzeba ...

    Jest tryb auto.
    Ale on nie wie czy chcesz się zatrzymać rekuperacją za 100 m, więc
    lepiej samemu posterować.

    byłoby takiej różnicy wysokości.

    > IMO ma - zapraszam z hybryda czy elektrykiem chocby do Karpacza :-)

    Po co?
    Tam hybryda inaczej będzie działać?

    > Taa .. a to jest ten obszar niezbyt efektywnej pracy ... no chyba, ze
    > maja juz lepsze silniki.

    > A sprobuj z ciekawosci kiedys.
    > Bo IMO - ja tam w miare rowno predkosc pedalem utrzymuje.
    > Co prawda komputer pokazuje, ze chwilowe spalanie bardzo skacze, ale czy
    > w hybrydzie to beda zmiany predkosci/mocy uzasadniajace wylaczenie silnika?

    Tak.
    Przecież już Ci to pisałem.

    > Hm ... a jak juz wylaczy, a predkosc prawie taka sama ... to wlaczy za
    > chwile spaliniaka, czy poczeka ?

    Jak będzie potrzebował mocy to włączy.

    > Samochod cieply bez zadnego "oszukiwania".

    Dlaczego zakładasz, ze garaż jest ciepły?
    Nieco cieplejszy - i owszem.
    Niewystarczająco.

    No i w tym Zakopanem raczej ogrzewanego garażu nie miał.

    > A jak jeszcze codziennie z garazu wyjezdza, to mu sie przeklada na
    > rzeczywiste zuzycie :-)

    Eee tam, sami się przyznają że grzeją samochodem przed startem.

    > Chyba nie az tak bardzo, bo kto uwierzy w to, ze spalinowe auto spali 1
    > l/100km ..

    Z górki jest to realne, najwyżej pojedzie się na test wiosną, gdzie ani
    klima, ani grzanie nie jest potrzebne.