  • Data: 2022-08-03 14:31:24
    Temat: Re: ostrzenie noza
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.08.2022 o 14:09, J.F pisze:

    > -no i oczywiscie kartke papieru, jak to sie na YT chwalą :-)

    Kartkę papieru przeciąć to nie sztuka, czym grubsza - tym łatwiej.
    kiedyś na prezentacji garnków Philipiak, prowadzący przecinał brystol, a
    nóż był tępy! Sprawdziłem.
    Jeśli będziesz mógł cieniutki paragon poszatkować w powietrzu (tak mają
    moje noże), to odczujesz sporą różnicę w krojeniu. Moje dzieci na
    przykład, nie chcą dotykać moich noży, nie chcą również żebym im
    naostrzył, od czasu kiedy zięć odciął sobie kawałek palca. :D

    > W nierdzewkach chyba niewiele.

    W drogich stalach nierdzewnych, wykorzystywanych do produkcji noży, też
    potrafi być sporo węgla.

    > No wlasnie - cos mi sie tu nie zgadza.
    >
    > superstop nierdzewno-weglowy?

    I dlatego drogi.

    > IMO - to moje noze sa zasadniczo trapezowe, w sensie ze np od grzbietu
    > ma 1 mm, zweza sie do ok 0.5mm po drugiej stronie,
    > czy np na polowie szerokosci jest stala grubosc, a potem spada,
    > ale samo ostrze ma jeszcze swoj skos.
    > i to jest np te 15 stopni z filmu, na szerokosci rzedu 1mm.

    Ja już nawet nie pamiętam, jaki kąt ostrzenia ostatecznie ustawiłem.
    Początkowo wypróbowywałem różne kąty, aż doszedłem do wniosku, że nie ma
    co wyważać otwartych drzwi i należy iść utartym szlakiem. Za mały kąt -
    wywija się krawędź, za duży kąt - większy wysiłek przy krojeniu.

    --
    -
    Akarm