  • 301. Data: 2023-04-27 19:44:35
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: Andrzej P. Woźniak <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako 1634Racine <m...@...cbqebml>
    w artykule <news:u2ciho$24po9$1@news.icm.edu.pl> pisze:

    > Andrzej P. Woźniak w news:64495c19$0$19612$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > wiem. tez juz pisalem. mniej wiecej rok temu.
    > co nie znaczy, ze dzisiaj widze roznice miedzy news.gwene.org, a
    > news.gmane.io

    Bo to jest jeden serwer, dwie domeny i dwie hierarchie są dla wygody
    obsługi.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 302. Data: 2023-04-27 21:49:09
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Andrzej P. Woźniak w news:644abcb1$0$19620$65785112@news.neostrada.pl
    > Osoba podpisana jako 1634Racine <m...@...cbqebml>
    > Bo to jest jeden serwer, dwie domeny i dwie hierarchie są dla wygody
    > obsługi.

    przyjal do wiadomosci (i sprawdzil licealnymi metodami,nagle skads
    przyszly),thx.

  • 303. Data: 2023-04-27 23:40:16
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:643eabde$0$2971$65785112@news.neostrada.pl
    > z ciekawosci: neo konczy sie zaraz - gdzie wskakujecie? chmurka?
    > september?

    teraz na chmurce:

    pl.comp.sieci.bezprzewodowe = *128* postow :)

    albo:
    pl.sci.kosmos - tylko 1775 postow

    nie za szybko wymiata z serwera...?

  • 304. Data: 2023-04-27 23:52:31
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:u2eq37$rar$1$ladida@news.chmurka.net
    [..........]
    > pl.comp.sieci.bezprzewodowe = *128* postow :)

    najnowszy z 16 marca 2023 15:40 (jako Re:, poczatku watku nie
    dociagam...)
    najstarszy post z sierpnia 2019 20:21

  • 305. Data: 2023-04-28 01:26:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Ja jeden taki przypadek pamiętam. Skasowano jedną grupę pl i w jej miejsce
    > utworzono nową. Bo ponoć ta nowa nazwa była bardziej odpowiednia. Wszystko
    > przebiegło sprawnie i zgodnie z planem, stara grupa szybko zniknęła ze
    > światowych serwerów, pojawiła się nowa. Poza jednym zapyziałym serwerem
    > gdzieś w Polsce. Tam admin był dupa i wszystkie te grupy tworzył ręcznie
    > według listy.

    Można sobie tworzyć ręcznie, byle faktycznie tego pilnować. Inaczej się
    rozjedzie.

    Ja nie jestem aż takim control freakiem, pozwalam właścicielowi hierarchii
    kontrolować grupy.

    --
    Wraca nawalona wrona z imprezy. Leci i kracze:
    - Krrra, Krrra itd.

  • 306. Data: 2023-04-28 01:27:10
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    nadir <n...@h...org> wrote:

    > Jednym słowem kto ma klucze ten ma władze to takie sobie pierdolenie.

    Ma władzę, bo został nią obdarzony przez administratorów serwerów (często
    "przez zaniechanie", bo po prostu ta władza jest zapisana w domyślnym
    pliku konfiguracyjnym).

    --
    Zajączek przychodzi do drogerii:
    - Czy jest szampon?

  • 307. Data: 2023-04-28 01:32:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trybun <L...@j...cb> wrote:

    > Rozumiem że admin może mieć jakieś problemy z anonimowością i chce ich
    > unikać.

    To nawet nie są problemy z anonimowością. Wystarczy mi pseudonimowość :)
    Zakładasz konto użytkownika o jakimś wymyślonym loginie, nie musisz
    podawać prawdziwego nazwiska (nawet nie ma pytania o nazwisko), a co sobie
    wpiszesz we From, to już zupełnie twoja sprawa (serwer wymusza tylko
    poprawność From pod względem RFC Usenetu, ale może tam być cokolwiek).

    Jakimś problemem może być jedynie podszywanie się pod kogoś, ale takiej
    sytuacji jeszcze nie miałem.

    Jeśli bardzo nie chcesz, żeby twoje różne internetowe tożsamości były ze
    sobą wiązane, to możesz założyć dwa konta użytkownika, albo i więcej. Też
    nie mam z tym problemu.

    > Zastanawia mnie tylko ta rejestracja, w Usenecie udzielam się od
    > jakichś 20 lat, korzystałem z kilku, o ile nie kilkunastu różnych
    > serwerów jak dotychczas na żadnym nie musiałem się rejestrować.

    Na pewno news.onet.pl i news.interia.pl wymagały rejestracji (trzeba było
    mieć konto pocztowe w danej usłudze, żeby mieć dostęp do serwera news).
    Nie jestem pewien, czy news.gazeta.pl też nie wymagał.

    > Nick, login i adres serwera newsów w kliencie (np Thunderbird) to była
    > cała procedura.

    Mam wrażenie że mylisz From i nazwę użytkownika.

    Żeby móc pisać, musisz mieć założone konto użytkownika na serwerze. To nie
    jest powiązane z nickiem, pod jakim występujesz na newsach (chociaż jest
    zapisywane w nagłówkach).

    > Korzystają z usługi, a więc klienci..?

    Użytkownicy :)

    --
    Spotkali się Inteligent z AWF-u i Fizyczny z politechniki. Mieli w ramach
    wspolzawodnictwa przejsc przez mur (na wprost). Fizyczny z politechniki

  • 308. Data: 2023-04-28 01:34:37
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trybun <L...@j...cb> wrote:

    > Im więcej danych tym większe możliwości inwigilacji.

    To prawda. Dlatego przestałem podawać prawdziwe nazwisko w miejscach
    googlanych. Po co przyszły pracodawca ma czytać moje posty na Usenecie?
    Jak będzie to w moim interesie, to sam mu wydrukuję :)

    > Jedno że nie chce się, dwa że znacznie wolałbym na miarę możliwości
    > pozostać anonimowy. Masz coś przeciwko?

    Ja nie mam. Mi chodzi wyłącznie o zabezpieczenie się przed
    odpowiedzialnością za jakieś nie do końca legalne rzeczy.

    --
    Nawalony zając wraca po nocy do domu. W pewnym momencie fiknął i
    zasnął. W międzyczasie znalazły go dwa wilki i nie mogąc dojść do zgody

  • 309. Data: 2023-04-28 01:36:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > E, to chyba nie tak. W Usenecie jakoś tak bardzo dużo spamu nigdy nie było.

    Na niektórych grupach jest tylko spam. Ale tak, do pl.* chyba spamerzy
    jeszcze masowo nie dotarli.

    > Teraz też nie widzę, by ktoś kombinował i szukał specjalnie serwera do
    > spamowania.

    Do czego szukają, to nie wiem, ale porty (różne) skanują non stop.

    --
    Przychodzi żółw do jeża - fryzjera i mówi:
    - Poproszę na jeża.

  • 310. Data: 2023-04-28 01:38:26
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trybun <L...@j...cb> wrote:

    > Wierzę choć nie bardzo rozumiem. Czy taki serwer newsów to inne zasady
    > działania niż np postawiony w środku miasta słup
    > korespondencyjno-ogłoszeniowy a na którym za zamieszczone anonimowe
    > treści odpowiada ten co go postawił? Oczywiście mam tu na myśli
    > odpowiedzialność prawną.

    Nie mam zielonego pojęcia. Z prawem mam tyle wspólnego co sobie gdzieś w
    Internecie wyczytam. Natomiast nie chcę sprawdzać.

    --
    Mistrz w pchnieciu kula do trenera:
    - Dzis musze pokazac klase... na trybunie siedzi moja tesciowa.