  • Data: 2009-08-13 17:49:47
    Temat: Re: palnik/kuchenka na świeczkę
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >        Tak sobie siedzę i myślę nad zrobieniem miniaturowej kuchenki
    > turystycznej na świeczkę. Stearyna jest bardzo wydajnym paliwem, bardzo
    > tanim, wszędzie dostępnym i przede wszystkim bezpiecznym. Nawet na
    > lotnisku się nie czepią. Wady są dwie - kopcenie, ale to można
    > zlikwidować większym cugiem, oraz słaba szybkość palenia przy
    > wykorzystaniu tradycyjnego knota. Próbowałem zwiększyć liczbę knotów,
    > ale to wciąż za mało, a poza tym dużo roboty z nimi. Czy ma ktoś z
    > przytomnych jakiś pomysł by w prosty sposób szybciej odparowywać
    > stearynę ? Tylko żeby to się dawało zgasić.
> [...]
    Według mnie chcesz iść złą drogą. Stearyna nie jest wcale tak dostępna jak Ci
    się wydaje. To ze świeczkę można gdzieś kupić nie rozwiązuje sprawy. Bo świeczki
    są produktem przetworzonym czyli drogim. Jak byłem młody i piękny to w sklepach
    można było kupić wiele rożnych kuchenek turystycznych. Najgorsze były na paliwo
    turystyczne. Dużo lepsze były na denaturat a według mnie najlepsze były na
    benzynę. Najmniejsza produkcji ZSRR była wielkości mydelniczki. Sprytnie się ją
    rozkładało. Była to w zasadzie lutlampa ze zmienionym palnikiem. Miała malutki
    zbiorniczek na benzynę. Benzyny wchodziło bardzo mało. Ale i tak wystarczało na
    ugotowanie 3 kilogramów kartofli. Znalazłem na Allegro podobną trochę większą.
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=708623506. Nie ma co kombinować tylko
    jak potrzebujesz to kupuj taką. Na niej wiadro wody da się zagotować a zmieści
    się w kieszeni.