    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: projekt zmiany PNK
    Date: Tue, 06 Jan 2009 15:45:36 +0100

    w...@g...pl pisze:

    > Nie specjalnie podoba mi się mnożenie numerów alarmowych "ustawowych".

    Cóż, jeżeli jest taka potrzeba, to nie ma w zasadzie nad czym
    dyskutować. Nie potrafię jednak ocenić, czy taka potrzeba istnieje,
    można więc mówić tylko o odczuciach "estetycznych".

    > Jeśli już, to nie rozumiem tez marnowania zasobów numeracji ( o czym
    > pisałem na forum w temacie AUS alarmowe:
    > http://groups.google.pl/group/pl.misc.telefonia/brow
    se_thread/thread/690a18cb9cefa59c#

    > Optowałbym zatem za zmigrowaniem 9287 na..990 (oczywiście po
    > zmigrowaniu 990X na 1990X czyli zgodnie z projektem od 30 czerwca
    > 2009), 986 na 996, a 984 i 985 łącznie na 995.

    Już była o tym mowa: grzebanie w numerach alarmowych to średni pomysł. W
    sytuacjach, w jakich numer jest potrzebny (numer _alarmowy_), często
    ktoś może stracić głowę i nie pamiętać, że 984 zmieniło się na 995. Nie
    wiem, jak często numer ten jest używany, jednak jako taki po coś
    istnieje (zapewne również w świadomości wielu obywateli).

    > Uwolni to zakres 98X, który po domknięciu PNK będzie stanowił
    > numerację krajową ABSPQMCDU, AB=98 czyli uwolni 10 mln NN. A
    > jednocześnie ujednolici zakres AUS alarmowych do 99X.

    A dodatkowo, cały zakres 99x , czyli numerów alarmowych, będzie już
    zarezerwowany. W przypadku konieczności uruchomienia nowego numeru
    alarmowego będzie kłopot. Niech już lepiej zostanie jak jest, 98x i 99x
    to 20 numerów, z czego 11 jest przypisanych - 9 to moim zdaniem
    odpowiednia rezerwa na dłuuuugie lata.

    A cóż to jest 10 milionów numerów wobec pozostałych 82 milionów (czyli
    bez 0x, 10, 11, 20, 64, 70, 80 no i 98, 99)? Jeśli te 82 miliony
    rzeczywiście się wyczerpią, to będzie odpowiedni czas na zmianę
    numeracji na 10-cyfrową (np. przez dodanie 0 przed dotychczasowym
    numerem :) ).

    Marek