-
Data: 2024-02-15 16:21:36
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 15 Feb 2024 15:02:30 +0100, Myjk wrote:
> Thu, 15 Feb 2024 08:26:38 +0100, J.F
>>> Tak to jest jak się kupuje diesla bez logicznego uzasadnienia.
>>> Żeby diesel miałsens, to wyapda te minimum 60-100km przejechać
>>> dziennie i to na trasie, a nie po mieście.
>> A autobusy miejskie jak się do tego mają ? :-)
>
> Tak samo słabo, często są poddawane wymuszonemu przepalaniu
> w zajezdni. Dlatego tu też się najlepiej sprawdzają elektryki.
Ale nie w skandynawskiej zimie :-P
>>>> Ale przy tym szarpaniu obroty czasem spadają poniżej jałowych.
>>> Komputer sobie widać nie radzi z dawkami. Pewnie inżyniery
>>> nie przewidziały że ktoś kupi diesla by jeździć jak elektrykiem. ;P
>> Mowa o biegu jałowym, na luzie.
>> A przy hamowaniu silnikiem spalanie spada do zera ...
>
> Zalezy od programu, w Mazdzie 6 GG/GY z 2.0 CiTD przy "hamowaniu"
> silnikiem w czasie wypalania DPF nadal byłą podawana dawka aby
> nie chłodzić filtra, ZTCP 0,3 na kompie pokazywało.
Ma to sens, ale w vectrze komputer pokazuje 0.
Czy naprawde jest 0, to juz nie wiem :-)
Ale tez podawanie wiekszej ilosci paliwa jest raczej niedopuszczalne,
bo samochód ma zwalniac.
Na luzie vectra pali ok 1.0 l/h
>>>>>> Jakby chcial podniesc obroty, to przecież może.
>>>>> Jak ma podnieść skoro ma wrzucony niski bieg.
>>>> Stoi na światłach na luzie :-)
>>> No to jak szarpie, skoro stoi. Ja pisałem o szarpaniu
>>> np. przy szybkim odjęciu gazu będąc cały czas na biegu.
>> No szarpie, obroty sie zmieniają, autem trzęsie :-)
>
> Wygląda na to że masz zaniedbanego złoma, bo na
> luzie nie mają prawa takie rzeczy się dziać.
I sie nie dzieją - tylko w czasie wypalania :-)
>>>>>> No i jakos często się dopalanie włącza w 1-3 dni po przejechaniu
>>>>>> kawałka autostrady, gdzie prędkosci i obrotów nie żałuję ..
>>>>>
>>>>> "Kawałka". Jak zwykle dane podajesz bardzo rzetelne.
>>>>> Po ilu kilometrach i w jakich warunkach przejechanych,
>>>>> się załącza wypalanie?
>>>>
>>>> Przeciez rózne mogą być kawałki.
>>>
>>> Dla diesla to powinny być znaczne kawałki,
>>> w przeciwnym razie totalnie bez sensu jest
>>> kupować diesla.
>> Ale DPF masz na mysli, czy cenę nowego ?
>
> Wszystko cuzamendokupy, łącznie z kosztami eksploatacji.
Ile kosztował nowy w salonie, to niech napisze ktos, kto kupował.
Bo teraz to trudno ceny diesli znależć, a i mocno promocyjne mogą być
:-)
Ile kosztowało serwisowanie w ASO, to też nie do mnie pytanie.
>>>> Ale np jade 50km z predkoscia 150, gdy się da, a 1-2 dni póżniej
>>>> w miescie się włącza wypalanie.
>>> I co z tego? Jak filtr nie wymaga wypalania, to po co ma się włączać
>>> procedura, bo ty akurat jedziesz 150/h i warunki są sprzyjające?
>> a w czasie tej jazdy następuje samooczyszczanie,
>
> Nie.
>
>> bo warunki sprzyjają,
>
> Nigdy nie sprzyjają, bo silnik ZAWSZE mniej lub bardziej kopci.
Hm, mnie sie tam wydaje, ze spaliny z diesla troche tlenu zawierają,
a przy srednio szybkiej jeździe DPF powinien być gorący.
>> czy odwrotnie - brudzi się, i wkrótce trzeba wypalić?
> Cały czas się brudzi, w normalnych warunkach użytkowych
> (gdy nie ma dotrysku) nie sposób uzyskać warunków do
> wypalania sadzy. Temat zgłębiałem (uzupełniając poradnik
> o dieslu na forum mazdy) 15 lat temu, ale ZTCP do wypalania
> potrzeba temperatury >500sC.
To moze źle mi się wydaje.
>>> Jak się
>>> leci w trasie to filtr i przez 300-500km potrafi się nei przytkać, bo
>>> silnik pracuje w optymalnych warunkach i nie kadzi, a po mieście potrafi
>>> się zatkać po 20km.
>>
>> No własnie - a jak jeżdę np 2 tyg tylko po miescie, to się nie wlącza.
>> w dłuzszej trasie tak powiedzmy 2*100, 300, 600 - też się nie włacza.
>> Są jakies apki do odczytu stanu DPF, ale u mnie cos nie działały.
>
> Ale rozumiesz że dystans nie ma znaczenia, tylko ilość i "jakość" pracy
> silnika na tym dystansie? Dlatego pisałem że trzeba umieć jeździć, jak ktoś
> dusi silnik mocno go dodtakowo obciążając na niskich obrotach, to kadzi
> bardziej niż ten co kręci silnik na wyższych obrotach, literalnie operuje w
> optymalnych warunkach mocy/momentu kiedy to silnik ma największą sprawność
> i najmniej kadzi.
A nie myli Ci się troche z benzyniakami?
>>>>>> A co ma paliwo i olej do dwumasy?
>>>>> Skup się, mowa była cały czas o DPF, a problem z nim jest taki sam jak z
>>>>> dwumasą, czyli go nie ma -- chyba że ktoś jeździć nie potrafi butując na
>>>>> niskich obrotach. Mam kolegę co nawet pod górkę w Alpach jechał poniżej
>>>>> 1500 obr. (i zjeżdżał na hamulcu na luzie) bo nie lubił jak mu silnik
>>>>> wyje...
>>>>
>>>> Tak na kursie uczą przecież :-)
>>>
>>> Pokaż mi auta "kursowe" (albo tym bardziej egzaminacyjne)
>>> które są dieslami... Elektryki już widziałem, ale diesli
>>> w życiu, bo by nie wyrobili na naprawach (dwumasy).
>>
>> Przeciez dla benzyny to jeszcze gorzej :-)
>
> Co gorzej?
Niskie obroty.
>> A że nie diesle ... to najtansze auta spełniające
>> warunki są, to co się dziwić :-)
> Nie prawda, po prostu tam są jednak nieco bardziej świadomi ludzie,
> którzy wiedzą że kursanci zaraz by zabili sprzęgło (moment), dwumasę
> (szarpanie) i DPF (niskie obroty, bo zapomni redukcji a but wciśnie etc.).
A gdzie tam.
Word wybiera samochody w przetargu, najtansza oferta spełniająca
warunki, a potem szkoly muszą kupic to co word :-)
Word moze dostac promocyjną ofertę, bo szkoły dopłacą :-)
Z tego co widziałem, to Word bierze pojazdy na krótkie używanie,
dalej to sprzedawca musi się zdecydować co z tym zrobic - wymienic
sprzęgło czy nie.
Akurat do Wordu powinni juz trafic kursanci, co w miarę potrafią
jeździc, i tylko na egzamin.
>>>> Ale ja nie mam tak wysokiego biegu i przy 150km/h silnik swoje obroty
>>>> ma :-)
>>> Ale przy 150 to już jest znacznie obciążony i pewnie kadzi.
>>
>> spoko spoko, znacznie więcej potrafi :-)
>
> Nie wątpię że potrafi mocniej zadymić, co nie zmienia faktu,
> że przy 150 to już nie pracuje w optimum, które jest określone
> dla 120 dla samochodu osobowego.
To moze jakies japonskie okreslenia, a opel to niemiecki samochód :-)
>> Zresztą spalanie ok 7/100, tez chyba mówi, ze paliwa umiarkowanie
>> wplywa.
>
> Taaa, już był taki jeden adaś na PMB co twierdził że jego BMW pali
> 8 przy 200/h (i nawet to nagrał po zawarciu zakładu -- a że nie było
> nawet licznikowych 200 bo zegary w tym złomie miał analogowe i nagrywał
> spod kąta, więc formalnie jechał może 180, że nie pokazał czy nie jedzie
> w tym czasie z górki albo jeszcze z wiatrem, to już stara historia --
> skrzynkę piwa przegrał, ale nie dostarczył do wygranego). Tak samo
> wierzę w to twoje 7 przy 150. Moje CiTD w M6 paliło 7 przy 130, a to
> jeden z bardziej oszczędnych silników był/jest.
To patrz
https://drive.google.com/file/d/1ruvRA5KSOQ58gE2Y238
13PzO5lts7WNO/view
Wiem - 120, nie 150, ale to średnia. Trzeba jechac szybciej, jak się
da, bo potem moze jakas cięzarówka, albo elektryk przyblokowac.
Widac bardziej blokowali, albo stan był lepszy, bo 5.9/100km.
>
>> Zresztą co by sie tam miało w dolocie osadzać ... a prawda, EGR.
> heh, no właśnie. Z drugiej strony lepiej w dolocie niż w naszych płucach.
Smród zostaje z tyłu :-P
Ale tylko częśc zawraca.
>>>> Być moze na DPF powyzsze pomaga, moj na razie ... wypala, konczy, i
>>>> jedzie dalej.
>>>> Tylko ten mały problem, że zacząl wypalać, dojechałem do celu,
>>>> i nie wiem co robic: gasić, stac i czekać (nie wolno), czy jezdzic
>>>> dookoła budynku :-)
>>>
>>> Nigdy nie jeździłem (a tym bardziej nie stałem) bez celu,
>>> nawet wiedząc że jest w trybie wypalania.
>>
>> No wiesz, chce sie wypalic, to widać trzeba. Za 5 minut skonczy,
>> no i co - zadbac i dac mu te 5 minut, czy wyłaczyc?
>> Szczegolnie, jak mam krótkie odcinki po miescie, i normalnie to DPF
>> nie zdąży się nagrzać.
>
> Już odpisywałem -- masz auto bez sensu kupione. To, w sensie diesel,
> jest auto na trasy tylko i wyłącznie -- a nie do miasta.
Hm, mój trzeci ... nadaje sie i do miasta :-)
Tylko czasem jest ten dylemat, jak on wypala, a ja dojechalem do celu
:-)
> Wprost
> przeciwnie niż elektryki, które są głównie do miasta, a sporadycznie
> na trasy. Ale ty od zawsze miałeś problem ze zrozumieniem tego,
> dlatego telepiąc się głównie po mieście jakieś absurdalnie małe
> przeloty jeździsz dieslem, a jak jest dyskusja o elektrykach,
> to uparcie twierdzisz że samochody są kompletnie bezużyteczne
> bo się nie da jednorazowo 1000km przejechać z prędkością 150/h.
Bo chce tak pojechac dwa razy do roku.
I co - kupic sobie diesla i elektryka?
>> Godzinka z pedałem w podłodze nie wystarczy?
>> Ale po Niemczech to juz coraz rzadziej jeżdże :-)
>
> Rzadko gdzie teraz da się u niemca jeździć szybko,
> a nawet jak się da, to i tak większość jedzie spokojnie
> czyli okolice 120-130.
Mam inne zdanie, ale mocno zalezy od dnia i godziny ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.24 17:19 Cavallino
- 16.02.24 01:07 ptoki
- 16.02.24 09:50 J.F
- 16.02.24 10:56 J.F
- 16.02.24 14:04 Myjk
- 16.02.24 15:47 J.F
- 17.02.24 05:04 Cavallino
- 17.02.24 05:09 Cavallino
- 18.02.24 21:59 Budzik
- 19.02.24 07:00 Cavallino
- 19.02.24 09:45 J.F
- 19.02.24 10:33 Cavallino
- 19.02.24 11:03 J.F
- 19.02.24 11:09 io
- 19.02.24 11:20 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- malowanie samochodu
- News from Poland
- Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
- Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- Co to za kabelek się dynda?
- czarny punkt - Małdyty
- Protesters attempt to storm Tesla's factory in Germany
- przydałaby się grupa o wszystkim
- Rowerzyści! Co się z wami dzieje?!
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
Najnowsze wątki
- 2024-06-10 wyobrazcie sobie ze
- 2024-06-10 malowanie samochodu
- 2024-06-10 News from Poland
- 2024-06-10 Czy na pewno będą CŁA na chińskie samochody?
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Dlaczego w Polsce sie nic nie udaje, na przykładzie niebieskiego lasera a teraz perskowitów
- 2024-06-09 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-06-09 Czemu news.chmurka.nwt jest taki wolny?
- 2024-06-11 Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-11 Re: Funbox 3.0 zakres adresów DHCP
- 2024-06-09 Miernik szybkości netu
- 2024-06-11 Panele PV w pionie (prawie).
- 2024-06-11 czy ta grupa żyje?
- 2024-06-11 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=