-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.
xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwi
nds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<5d8251ea$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5d827596$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Thu, 19 Sep 2019 12:07:56 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <7...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 21
Message-ID: <5d83537d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.31.154.11
X-Trace: 1568887678 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 83.31.154.11:32151
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 1999
X-Received-Body-CRC: 527878833
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43181
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-09-19 o 10:56, Konrad Anikiel pisze:
>
> Co się według Ciebie wydarzy z szyną w której naprężenie ściskające przekroczy 800
MPa?
>
Wątpię czy temperatura szyny ma szansę wzrosnąć aż o 400 stopni.
Szyny są narażona na rozmaite działania niszczące.
Swego czasu miałem studenckie praktyki wakacyjne przy wymianie szyn i
podkładów.
Szyny, zwłaszcza te na zakrętach, ulegają z czasem ścieraniu, a nawet
zmęczeniowemu wykruszaniu.
Wtedy są wymieniane na nowe, a te stare ewentualnie przenoszone na bocznice.
Każdy odcinek torów był wtedy okresowo sprawdzany.
Dokręcano poluzowane śruby mocujące szyny do podkładów i podbijano
tłuczniem tory, by trzymały się podłoża i nie wisiały luźno w powietrzu.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.19 12:39 Konrad Anikiel
- 19.09.19 13:19 WM
- 19.09.19 16:37 Konrad Anikiel
- 19.09.19 21:48 cef
- 20.09.19 01:00 Grzegorz Tomczyk
- 20.09.19 01:51 Marcin Debowski
- 20.09.19 04:51 Konrad Anikiel
- 20.09.19 10:51 J.F.
- 20.09.19 11:23 Konrad Anikiel
- 20.09.19 12:04 J.F.
- 20.09.19 12:33 Konrad Anikiel
- 20.09.19 12:39 WM
- 20.09.19 12:58 J.F.
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=