  • 101. Data: 2021-09-23 12:14:28
    Temat: Re: rzad buduje tunel
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Sep 2021 18:46:20 +0200, w <614a0c5b$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
    cef <c...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    ka-pobiezny-bilans-zyskow-i-strat

    > Przelicz jakby wyglądała sytuacja gdyby tych pieniędzy z UE
    > nie było. Pomyśl i napisz.

    Serio wymagasz od niego wyślenia? To typowy wolak.

  • 102. Data: 2021-09-23 12:18:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Sep 2021 11:53:39 +0200, w <sihir4$osh$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > No ok, pytanie dlaczego akurat 17 tys, a nie np. 57?
    > Analiza wykazała że od 17001 zdychają jakieś ptaki, czy akurat decydent
    > z pisu kazał wpisać tyle ile jest, żeby upierdzielić lotnisko?

    Może średnia hałasu wówczas nie zostaje przekroczona albo coś...

  • 103. Data: 2021-09-23 12:19:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Sep 2021 15:44:13 +0200, w <614b332c$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Problemem jest to że tam nie tylko nasza kopalnia istnieje i

    Już ci udowodniono kłamstwo, a ty to samo w kółko niczym prawacki matoł.

  • 104. Data: 2021-09-23 12:23:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 22 Sep 2021 10:21:41 +0200, w <614ae796$0$538$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Polske podzielisz, czy poczekasz az nas z Unii wyprowadzą?

    Ja jestem za. Taka ładna granica na Wiśle by była :)
    Na Warmii i Mazurach można zrobić referendum, bo chyba im strona Wisły nie
    pasuje.

  • 105. Data: 2021-09-23 12:34:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 23-09-2021 o 11:15, T. pisze:
> [...]

    Teoretycznie ... jesli jakas woda plynie do nas, to u nas jest
    wypompowywana i mozna by do Czech ja skierowac.

    Ale praktycznie ... w Belchatowie w okolicznych rowach to cos czarnego
    plynelo.
    Nie wiem czy sie nadaje na pola.

    ponoc stad ten spor, ze my im chcemy nawodnic mozliwie malo, a oni by
    chcieli mozliwie duzo.
    Maja krowe obok, to trzeba wydoic.

    A jak jest naprawde, to byc moze nie wie nikt :-)

    https://kwbturow.pgegiek.pl/Ochrona-srodowiska/Oczys
    zczanie-wod-kopalnianych
    https://kwbturow.pgegiek.pl/q-a

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/spor-polsk
    i-i-czech-o-turow-o-co-chodzi-w-tym-konflikcie/kckcm
    pf
    https://biznesalert.pl/kopalnia-wegla-brunatnego-tur
    ow-elektrownia-turow-polska-czechy-spor-tsue-energet
    yka/

    https://www.money.pl/gospodarka/kopalnia-turow-my-za
    mykamy-wy-poglebiacie-czesi-tlumacza-o-co-chodzi-w-s
    porze-o-turow-6642400596593312a.html

    J.

  • 106. Data: 2021-09-23 12:48:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    >Może średnia hałasu wówczas nie zostaje przekroczona albo coś...

    I mowisz, ze takie startowanie co pol godziny to znosne jest, a co 15
    minut to nieznosne ?

    J.

  • 107. Data: 2021-09-23 12:59:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2021 o 12:06, J.F. pisze:

    > Dobre pytanie ... ale czy aby na pewno "upierdzielic"?
    > Wychodza srednio 3 operacje na godzine ... za malo, czy w sam raz?

    Za mało - akurat tyle żeby nie było sensu rozbudowywać.
    Bo lotnisko nie jest rządowe, więc pis blokuje ile się da.
    Woli rozbudowywać Radom i CPK.

    Tak żeby warszawiacy mieli bliżej....

  • 108. Data: 2021-09-23 13:15:45
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 11:53, Cavallino pisze:

    > No ok, pytanie dlaczego akurat 17 tys, a nie np. 57?
    > Analiza wykazała że od 17001 zdychają jakieś ptaki, czy akurat decydent
    > z pisu kazał wpisać tyle ile jest, żeby upierdzielić lotnisko?

    Tam blisko jest Wisła i tereny lęgowe ptaków. Lotnisko powstało przez
    upór p. Struzika - wtedy była moda na lotniska.
    "W 2008 r. rząd zezwolił na modernizację lotniska Modlin. We wrześniu
    2009 r. zakończono przetargi. 8 lutego 2010 r. lotnisko zostało
    oficjalnie zarejestrowane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego jako lotnisko
    cywilne. Prace budowlane rozpoczęły się dnia 8 października 2010 r. i
    zakończyły w 2012 r." - to chyba nie PiS był wtedy u władzy.
    Swoją drogą to lotnisko przynosi większe straty niż zamknięte lotnisko w
    Radomiu. Uzbierało się już ponad 130 mln zł zadłużenia.
    Skąd taka liczba operacji? Nie wiem, trzeba by pytać w odpowiedniej
    instytucji (Urząd Lotnictwa Cywilnego). Zapewne mieli też konsultacje z
    Ministerstwem Środowiska lub podobnymi instytucjami.
    T.

  • 109. Data: 2021-09-23 13:21:22
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 12:59, Cavallino pisze:

    > Za mało - akurat tyle żeby nie było sensu rozbudowywać.
    > Bo lotnisko nie jest rządowe, więc pis blokuje ile się da.
    > Woli rozbudowywać Radom i CPK.
    >
    > Tak żeby warszawiacy mieli bliżej....

    Czas dojazdu do CPK będzie taki sam, jak do Modlina, odległości są
    podobne. Niestety wyjazd z Warszawy na północ jest słaby, a uzgodnienia
    w sprawie budowy S7 Czosnów-Warszawa trwają. W dodatku ten kawałek drogi
    będzie się wbijał w wiecznie zakorkowaną Trasę Toruńską w okolicach ul.
    Radiowej. Natomiast A2 już jest - fakt, że wąska, ale chyba szybciej
    wybudują trzeci pas do Łodzi niż tę S7. Jak z kolei wybudują S79 do
    Radomia dojazd nie będzie taki tragiczny, choć rzeczywiście dłuższy. Tam
    w dodatku trzeba jechać na lotnisko przez miasto.
    T.

  • 110. Data: 2021-09-23 13:27:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-09-2021 o 13:21, T. pisze:

    > Czas dojazdu do CPK będzie taki sam, jak do Modlina, odległości są
    > podobne.

    Nie chodzi o CPK tylko o Radom zamiast Modlina.
    A głównie o właściciela.
    W państwie pis nic niezależnego od Kaczyńskiego nie ma prawa istnieć -
    więc trzeba upierdzielić.
    Za wszelką cenę.