  • Data: 2021-08-30 16:16:38
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/08/2021 16:02, Mateusz Viste wrote:
    > Nie oszukujmy się, i bez tego sprawa jest przecież oczywista.
    > Powszechne użycie bibliotek współdzielonych to tylko kropla w oceanie
    > lepszości. Mimo tego, ktoś jest w stanie wydać notatnik dla Linuksa
    > o rozmiarze 400 MB. Co tam siedzi - cały system operacyjny wraz ze
    > sterownikami do wszystkich istniejących kart graficznych?

    Możesz sam sprawdzić. Polecam wersję portable dla windowsa, do analizy.

    > W 2021 r. "mała apka" to 400 MB.

    No. To jakieś 2 promile miejsca na przeciętnym dysku. Coś koło 2gr jesli
    dobrze liczę ceny. Nie opłaca się.

    > tym całym postępem. Boję się zapytać - gdzie zaczyna się "duża apka"?

    Np. taki Windows. Ze 30GB tylko do tego, co Amiga miała w 512kB i to
    ROMu. I tu i tu kreski, prostokąty, obrazki, kursor myszki. Też nie
    rozumiem.

    > Parę lat temu popełniłem to: http://atomiks.sf.net

    Super. Ale nijak nie kojarzę aby ktoś coś mówił, że chce edytor
    pracujacy na CP/M z 48kB RAMu. Coś przeoczyłem? Już używacie komputerów
    z dyskami twardymi kupionymi w tym wieku?

    Dzięki temu że nikt nie liczy pojedynczych bajtów masz apliakcję bogatą
    w ficzery i przenośną.

    Jak będziesz chciał edytor w 64kB to da się go napisac, tylko nie
    będziesz go chciał używać.

    > Bardzo się wówczas przejmowałem, że przy wielkości 400 KiB mój remake
    > jest 2x większy od swojego pierwowzoru. Teraz widzę, że ludzkość jest
    > już na zupełnie innym etapie...

    Ludzkośc najzwyczajniej preferuje przenośnośc nad vendor-lockin i to
    jeden z powodów dla których taki kwrite waży 200MiB.