eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaśrubka masyRe: śrubka masy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.83.4.76.33.neo
    plus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: śrubka masy
    Date: Mon, 4 Aug 2025 14:11:50 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <106ng82$i7o$1@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <106pur3$ouf$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="83.4.76.33.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.76.33";
    logging-data="5251"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:YG5f7CFXC7gCVN7W/aJWPEtKD4A=
    sha256:rS90rQGdp4fAnoLuoAqLpBu82+Cs846H+Hfva+l4ELI=
    sha1:oj6tH8xPLjTxOMfd16jVOvNjaQ8=
    sha256:ntOSQhUXZntOSHJEhYNk9RKIB4PvJ/FJto4o7Qon42g=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:798718
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 4 Aug 2025 11:34:19 +0200, ʅǝxᴉꓒ®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 03.08.2025 o 17:20, PiteR pisze:
    >>>> Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
    >>>> poskładałem samochód (pot i łzy)
    >>>>
    >>>> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
    >>>> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
    >>>>
    >>>> miliomierz muszę kupić.
    >>>>
    >>> Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
    >>> się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
    >>> zapomniałem.
    >>
    >> W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
    >> Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
    >> Debil to projektował.
    >
    > No właśnie o tej plecionce piszę. Zastanawiało mnie wtedy, co się tam
    > odjaniepawla. Rozrusznik kręcił powoli, ale napięcia się zgadzały.
    > Najpierw wymieniłem rozrusznik, potem akumulator a na końcu po długim
    > uruchamianiu, dotknąłem tej plecionki. Prawie się oparzyłem i to nie
    > było miejsce styku, gdzieś po środku. Wymieniłem to na jakiś inny kabel
    > z innego auta/szrot i IDEALNIE.

    Dziwne. W plecionce wszystko widać.
    Akurat tam wypadło miejsce zmiany drutów, zaśniedziały po wierzchu
    i stąd duzy opór ?

    Jakies nacięcie, zagięcie ?

    Ja tylko dodam, że parę razy widziałem dziwo, że był duży opór między
    biegunem (klemą?) akumulatora, a klemą (zaciskiem?) przewodu.
    I to tak dziwacznie, że np przez miesiące nie było problemów,
    rano silnik zapalił, a po południu już nie chciał.

    I ... parę razy widziałem to w maluchach, i raz w Punto.
    Co ten Fiat wymyślił?

    >> Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łamią i
    >> odcinają prąd. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
    >>
    > Tam też był osobno kabel do karoserii. Widziałem kiedyś, jak komuś linki
    > od sprzęgła, gazu itp świeciły, kiedy odpalał stare auto :D
    >
    > Coś jednak poprawili na styku silnika z karoserią w następnych latach w
    > sensie rozwiązań konstrukcyjnych, bo już nie spotykam osobnego kabla do
    > silnika (masowego).

    Hm, ja raczej pamiętam, że gruby kabel od akumulatora schodzi gdzieś w
    czeluscie ... i to raczej jest do silnika doprowadzone.

    a sam silnik, z resztą podzespołów ... na jakiś gumowych poduszkach
    teraz, i połączenie z karoserią ma kiepskie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: