  • Data: 2020-06-05 09:01:14
    Temat: Re: stal "premium"
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-05 o 06:52, Konrad Anikiel pisze:

    > Taką mam rozterkę natury językowej. Czy powinno się używać słowa stal do określenia
    klocka spieczonego proszku? Stal to jest kolejny etap rozwoju metalurgii, po żeliwie
    i staliwie. W sensie że stal to jest metal topiony tak a nie inaczej, odwęglany,
    odgazowany, potem walcowany. A proszek co?

    Wystarczająco często spotykam się z określeniem w katalogach
    "stal proszkowa" i przyjęło się w narzędziowym języku,
    że mnie już nie dziwi. Ale rozumiem rozterkę.