  • Data: 2020-06-05 13:14:12
    Temat: Re: stal "premium"
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 5 czerwca 2020 15:01:18 UTC+8 użytkownik cef napisał:
> [...]
    określenia klocka spieczonego proszku? Stal to jest kolejny etap rozwoju metalurgii,
    po żeliwie i staliwie. W sensie że stal to jest metal topiony tak a nie inaczej,
    odwęglany, odgazowany, potem walcowany. A proszek co?

    > Wystarczająco często spotykam się z określeniem w katalogach
    > "stal proszkowa" i przyjęło się w narzędziowym języku,
    > że mnie już nie dziwi. Ale rozumiem rozterkę.

    Ja akurat nie używam języka polskiego w pracy, a w angielskim się mówi po prostu
    'stainless' bez dodawania 'steel'. Nawet jeśli 'steel' to nie musi być 'wrought',
    chociaż tu trzeba uważać bo zakres dozwolonych specyfikacji może nie zawierać
    spieków, zależy jakie przepisy są stosowane w danym produkcie/projekcie. Spieka się
    nie tylko proszki, także folie albo całe grube blachy.