    From: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: taki klucz usb
    Date: Thu, 18 Jun 2009 19:40:52 +0200

    Adam Dybkowski wrote:

    > Płytka drukowana (10-20 zł?) plus dowolny mikrokontroler z USB i
    > zabezpieczoną przed odczytem z zewnątrz pamięcią. Np. AT91SAM7S256
    (30
    > zł). Do tego jakieś drobiazgi, złącze USB, stabilizator do zasilania.
    > Łączny koszt części wyjdzie z 60-70 zł

    Obudowa może być standardowa np. z czytnika kart.

    > No to się robi bardziej skomplikowanie bo potrzebny jest większy
    > procesor z kontrolerem USB Host, do którego możnaby podłączyć
    > pendrive'a. Czyli procesor licz lekką ręką 100 zł (cena detaliczna).
    > Ew. dotychczasowy proc plus układ FTDI Vinculum (40-50 zł).

    Nie wiem czy dobrze rozumuję, ale myślę sobie, że taki czytnik kart nie
    jest specjalnie skomplikowany. Ale faktycznie sie nie znam. Czy to musi
    byc Host? Tez nie wiem, czy przejsciowka musi miec host? W koncu nic
    innego nie bedzie robic. Tyle, ze przeniesc prad i sama troche pobrac.

    > No to się zdecyduj - czy ten "klucz" ma sam z siebie generować jakieś
    > dane (wystarczy wtedy tylko komunikacja z komputerem przez USB), czy
    > jeszcze przesyłać (i deszyfrować?) dane z podłączonego dalej
    pendrive'a.

    Ten pendrive to był pomysł na podanie firmware. Jeśli to będzie jakiś
    system plików do którego wgrywam jak na normalny dysk to może i nie
    mieć przejściówki/karty/co kolwiek.

    Chodzi o to, ze wymiana firmawre to jest dodatkowy sprzet. Nie moge ot
    tak sobie wetknac do komputera i zmienic softu. A wlasnie tak bym
    chcial ;)

    Moze to dyletancko brzmi, ale nie znam sie zabardzo. Chce tylko moc
    napisac w C firmware i wymieniac.

    Po wcisnieciu ma generowac pewien kod z klawiatury. Oczywiście pewne
    dane trzeba tam jakoś wgrywać. Trzeba wgrać jakies haslo, albo klucz
    prywatny. Czyli jak kolwiek trzeba jednorazowo umiec wgrac tam dane.
    Dlatego mowilem o jakims prostym (dla uzytkownika) sposobie
    uaktualnienia.

    Czy teraz jest jasniej?
    Nie umiem dokladnie tlumaczyc.

    > A i tak zresztą dokładne rozwiązanie zależy od wagi informacji, którą
    > chcesz zabezpieczać. Sporo bezpieczniejszym rozwiązaniem byłoby
    użycie
    > procesora dedykowanego do takich celów

    Zalozenia sa super otwartosci lacznie z hardware.

    > Podsumowując: nie da się zrobić taniej niż "klucze" USB tłuczone
    masowo.

    Nikt nie mowi, ze ma byc taniej. Ten projekt bez klawiatury HID i AT8
    kosztowal wg. autora 30-40zł. Do tego ma ECC a nie AES. Nie ma klawiszy
    i ma bardzo malo pamieci.
    Kwoty, ktore napisales rzedu ponad 100zl sa do zaakceptowania.

    > Co dokładnie rozumiesz pod pojęciem "wyprodukowanie" ?
    > Paweł

    Przepraszam. Chcialem napisac stworzenie kilku egzemplarzy do testow.