  • 21. Data: 2009-08-13 22:49:13
    Temat: Re: zasilacze Tatarek - prosze o opinie
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "K.K." <e...@u...poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:h623in$9ba$1@news.interia.pl...
    > przy tym się zapalać? Po to są bezpieczniki i termiki, żeby do takich
    > sytuacji nie doszło.

    W jakich zasilaczach "za złotówkę" występują takie drogie zabezpieczenia?
    Ja nie widziałem

  • 22. Data: 2009-08-14 10:04:22
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik K.K. napisał:

    > Chyba trochę przesadzasz. Rozumiem, że tandeta szybko się psuje, ale
    > żeby przy tym się zapalać? Po to są bezpieczniki i termiki, żeby do
    > takich sytuacji nie doszło.

    Nie bardzo - widziałem skutki spalenia środka takiego dziwadła i gdyby
    tuż obok były jakieś śmieci, dużo kurzu, to mogło być nieciekawie.
    Jasne, że to nie jest wybuch kuli ognia ale coś mogło się wydostać przez
    szczeliny wentylacyjne.
    Bezpieczniki w takich konstrukcjach na ogół masz na korytarzu, bo w
    środku nie dali. Termik na uzwojeniach transformatora jest albo go nie
    ma. Po prostu za grosz nie mam zaufania do zasilaczy, które są bardzo
    gorące w czasie pracy a przy tym tandetnie wykonane.
    Maciek

  • 23. Data: 2009-08-14 18:45:26
    Od: "wojtek" <a...@b...ccc>

    Używałem zasilaczy transformatorowych tatarek i były zawsze ok, ale
    impulsowe 12V/1A były porażką. Padają po około dwóch latach (pisk i brak
    napięcia na wyjściu lub zero reakcji). Padło mi 10 sztuk i od tego czasu
    nigdy więcej tatarka. Kupiłem 20 sztuk zasilaczy do laptopów (z firmy
    recyklingowej- mieli nowiutkie w kartonikach zapakowane) 16V/4,5A. Chodzą
    rewelacyjnie i przy 4,5A nawet wiele się nie grzeją a tatarek przy 1A robił
    się mocno ciepły.

    --
    wojtek

  • 24. Data: 2009-08-14 19:33:26
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > ma. Po prostu za grosz nie mam zaufania do zasilaczy, które są bardzo
    > gorące w czasie pracy a przy tym tandetnie wykonane.

    Jest jeszcze kwestia obudowy. Tworzywo powinno być chociaż samogasnące.
    Jak nie jest to może po stopieniu powstać kałuża płonącego tworzywa.
    Jest to znacznie lepsze niż kula ognia.
    Wiele osób sprzedających potencjalnie niebezpiecznie zasilacze nie zdaje
    sobie sprawy, że odpowiada za wszelkie szkody jakie spowodował wadliwy
    produkt przez cały okres jego użytkowania. Np. w przypadku pożaru
    towarzystwa ubezpieczeniowe z zasady szukają winnego, który może ich
    uwolnić od konieczności wypłaty odszkodowania.

    Paweł