  • 261. Data: 2023-03-09 07:46:13
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 20:32, Myjk pisze:
    > Wed, 8 Mar 2023 07:15:39 +0100, Mirek Ptak

    > Jesteś bratem ciotecznym konia?
    > Pytam, bo skoro tak nie jeżdzisz to musisz jeździć jak on (zazwyczaj).

    Nie masz pojęcia jak jeżdżę, bo w przeciwieństwie do Ciebie tego nie
    opisałem :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 262. Data: 2023-03-09 07:58:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-03-2023 o 07:46, Mirek Ptak pisze:

    > Nie masz pojęcia jak jeżdżę, bo w przeciwieństwie do Ciebie tego nie
    > opisałem :)

    Tak szczerze, to mnie osobiście mierżą te cykliczne dyskusje głąbów o
    rondach, więc się dotąd w nie nie wczytywałem.
    Nie miałem też pojęcia po co gazety z uporem godnym maniaka, co kilka
    tygodni powtarzają jak należy sygnalizować podczas jazdy po rondzie.

    Dopiero teraz wiem jaki jest powód.

    Okazało się, że warszawskie głąby nie uznają sądowych wyroków i
    obowiązujacej wykładni i uparcie sygnalizują na rondach dokładnie
    odwrotnie niż ona stanowi.

    Ciekawe, czy wszyscy z nich mają tak samo narąbane, czy na grupie mamy
    nadreprezentację tego typu przypadków, a sygnalizujący normalnie też się
    zdarzają?

    A może problem jest szerszy i dotyczy nie tylko warszafki, ale również
    pozostałej azjatyckiej części naszego kraju?

    Strach jeździć po niej, skoro "obowiązują" tam inne normy, bo może te o
    rondach, nie są jedynymi, których nie przestrzegają w imię zwyczaju?

  • 263. Data: 2023-03-09 09:09:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 07:46:13 +0100, Mirek Ptak

    > Nie masz pojęcia jak jeżdżę, bo w przeciwieństwie do Ciebie tego nie
    > opisałem :)

    To taka typowa przywara rumunów, wyśmiać innych bez obnażania siebie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 264. Data: 2023-03-09 09:17:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 07:58:40 +0100, Cavallino

> [...]
    > Nie miałem też pojęcia po co gazety z uporem godnym maniaka, co kilka
    > tygodni powtarzają jak należy sygnalizować podczas jazdy po rondzie.

    Te same gazety z uporem maniaka, co kilka dni, powielają brednie o
    samochodach elektrycznych i elektryfikacji. Widzisz, cały problem polega na
    postrzeganiu przez ciebie rzeczywistości i zgodzie, lub nie, z własnymi
    poglądami bardziej niż na rzetelności danego przekazu. Literalnie, jak ci
    coś przypasuje do poglądów to się będziesz podpierać nawet gównem.

    > Dopiero teraz wiem jaki jest powód.
    > Okazało się, że warszawskie głąby nie uznają sądowych wyroków i
    > obowiązujacej wykładni i uparcie sygnalizują na rondach dokładnie
    > odwrotnie niż ona stanowi.

    Głąbie, powtarzam po raz kolejny, w Polsce, a nawet w całej cywilizowanej
    Europie, wyrok dotyczy KONKRETNEJ sytuacji i NIE MOŻNA go rozciągać, bo nie
    ma w naszym prawie precedensu. Jak to w końcu zrozumiesz, to wróć, bo póki
    co notorycznie robisz z siebie idiotę.

    > Ciekawe, czy wszyscy z nich mają tak samo narąbane, czy na grupie mamy
    > nadreprezentację tego typu przypadków, a sygnalizujący normalnie też się
    > zdarzają?

    Niestety większość warszawiaków to nalotowcy. Być może i z twojej też.
    Rodowici warszawiacy raczej z Warszawy już w większości pouciekali. Ja też.

> [...]
    > Strach jeździć po niej, skoro "obowiązują" tam inne normy, bo może te o
    > rondach, nie są jedynymi, których nie przestrzegają w imię zwyczaju?

    Czy wy, pyraki, macie jakiś kompleks warszawski? Czy tylko ty?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 265. Data: 2023-03-09 09:38:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 7 Mar 2023 22:04:07 +0100, Shrek

    > Nie napisałem, że to formalnie SORO tylko że nie jest to typowe
    > "nibyrondo" a naprawdę najnormalniejsze w świecie skrzyżowanie dwóch
    > ulić dwujezdniowych.

    I jest prawidłowo oznaczone, w przeciwieństwie do wielu innych podobnych
    skrzyżowań które ktoś postanowił oznaczyć jako SORO, choć powinny być,
    podobnie jak Wiatraczna, przez przepastne gabaryty, niezależnymi
    skrzyżowaniami na wlotach/wylotach.

    Szczególnie że przepisy dot. dróg publicznych mówią wyraźnie, że
    skrzyżowania powinny być projektowane i budowane w sposób logiczny, powinny
    mieć zachowane kierunki ruchu, czyli prosto/prawo/lewo symetrycznie, z
    kontynuacją itd. tak aby kierowca nie był zaskakiwany sytuacją na drodze. W
    US to mają opanowane do perfekcji.

    > Znów nie pisałem że to jakieś typowe rondo a że nie jest to typowe
    > warszawskie "nibyrondo"

    Pisałeś o wyjątkach, w którym zawarłeś wyjątek od wyjątków i do tego się
    odnoszę.

    > A w sumie co by to zmieniło? Jedyny problem to to że jadąc środkowym i
    > zjedzając w stołeczną albo przereklamowanego papieża musisz przejechać
    > przez pas zewnętrzny po którym teoretycznie powinni jechać zjeżdzający
    > razem z robą ale w praktyce różnie może być.

    Chodzi o to że takie SORO to jest typowy argument dla rondoprostowaczy o
    ich racji, tj. jak się jedzie ze Słomińskiego w Okopową to nie wiadomo czy
    się jedzie formalnie prosto czy jednak skręca w lewo, bo jadąc w JPII to
    już z pewnością jest w lewo. Więc jak się tego nie ogarnia to najłatwiej
    powiedzieć że przy zjeździe z SORO zawsze się skręca w prawo. Podobnie w
    sytuacjach gdy jest więcej wlotów/wylotów niż 4, choć to znowu jakieś
    wyjątki od reguły, to rondoprostowacz też nie potrafi stwierdzić kiedy jest
    jeszcze prosto a kiedy już w lewo, jakby nie mogło być dwóch skrętów w lewo
    tudzież rondoprostowacz nie mógł ogarnąć, że to jednak jest faktycznie
    prosto bo skrzyżowanie powstało akurat na ostrym łuku drogi dodatkowo z
    drugą drogą która też biegnie łukiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 266. Data: 2023-03-09 10:05:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Mar 2023 07:02:49 +0100, Cavallino wrote:

    > Te właściwe.
    > Na tym polega nieogarnianie, że głupawka uniemożliwia zorientowanie się,
    > które są właściwe.

    Ładna mi glupawka - widze skosne linie na moim pasie, i skad mam
    wiedziec, ze one są moje?

    Dobrze pisali - rondo, ktore wymaga szkolenia przed przejechaniem.

    > i?

    I nie wiadomo gdzie te pasy.

    > Dokładnie.

    > i?

    No i kto zmienia pas, ten ustepuje pierwszenstwa. A tu sie pasy
    krzyzują.

    > Zawsze będą, gdy będą skrzyżowania na jednym poziomie.

    Przy swiatlach, to trzeba czerwone zlekcewazyc.
    Zdarza sie.

    J.

  • 267. Data: 2023-03-09 10:14:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-03-2023 o 10:05, J.F pisze:

    > Ładna mi glupawka - widze skosne linie na moim pasie, i skad mam
    > wiedziec, ze one są moje?

    A czyje miałyby być Twoim zdaniem?

    Moim zdaniem tam problem jest jeden - że te linie nie są ciągłe.
    Zrobili tak prawdopodobnie, żeby uniknąć krzyżowania się linii.
    Ale w ten sposób pozostawili możliwość tego typu wątpliwości.

    > No i kto zmienia pas, ten ustepuje pierwszenstwa. A tu sie pasy
    > krzyzują.

    Jak na każdym skrzyżowaniu, linie dla kierunków poprzecznych się krzyżują.
    Ale raczej też nie należy zakładać, że linie idące w prosto dla danego
    kierunku, nagle skręcają pod kątem prostym.

    Może PJ egzaminów nie powinni robić e miastach bez skomplikowanych rond? ;-)

    > Przy swiatlach, to trzeba czerwone zlekcewazyc.

    Wystarczy nie patrzeć na linie prowadzące i zmieniać pasy w poprzek
    jezdni, albo po skręcie wjeżdżać na niewłaściwy pas.
    Tu jest ta sama sytuacja.

  • 268. Data: 2023-03-09 10:55:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 10:05:50 +0100, J.F

    > No i kto zmienia pas, ten ustepuje pierwszenstwa. A tu sie pasy
    > krzyzują.

    Ale wy bredzicie, aż w zębach trzeszczy i się płakać chce. W wielu
    miejscach się pasy na skrzyżowaniach... krzyżują, bo to właśnie
    skrzyżowanie! Dla kierowcy który potrafi jeździć nie powinno to krzyżowanie
    się pasów stanowić żadnego problemu. Nawet jak nie ma wyznaczonych pasów to
    te pasy się nadal krzyżują! Jakim trzeba być DEBILEM aby tego nie ogarniać,
    siłą rzeczy jakim cudem wy w ogóle dostaliście prawo do jazdy po drogach...

    Podobnie jak wyznaczone pasy które są na obwiedni SORO są tylko po to aby
    przy jeździe *po* *łuku* się trzymać właściwego, swojego, toru jazdy i nie
    zajeżdżać innym drogi ścinając ten łuk -- a przy zjeździe z tego
    skrzyżowania już nie obowiązują -- żadnej zmiany pasa ruchu wtedy nie ma,
    bo ma się swój pas zjazdowy, i często ten pas jest dodatkowo wyznaczony,
    specjalnie dla baranów!

    Najlepszy przykład takiej sytuacji gdy się przecina pasy ruchu bez ich
    zmieniania to rozległe "klasyczne" skrzyżowanie Ostrobramska x Fieldorfa x
    Zamieniecka które już zapodawałem i zapodaję za każdym razem żeby dodatkowy
    kisiel rondoprostowaczom z mózgu zrobić:

    https://goo.gl/maps/pRcdtWtosLDf25eT9

    Jakby te pasy odpowiednio pozaginać w łuk na wzór SORO, to czym by się ten
    przejazd różnił? NICZYM. To dlatego że SORO różni się tylko i wyłącznie
    tym, w stosunku do "klasycznego", że nie ma kolizyjnego skrętu w
    lewo/zawracania. NICZYM WIĘCEJ. Wszelkie inne zasady są IDENTYCZNE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 269. Data: 2023-03-09 13:06:01
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 08.03.2023 o 20:30, Myjk pisze:
    > Wed, 8 Mar 2023 07:21:50 +0100, Mirek Ptak

    > Cóż, od kiedy przestałem dopasowywać przepisy do siebie i swoich wyobrażeń,
    > to było oczywistym wnioskiem. Jednak PORD trochę bardziej kumaci ludzie
    > pisali niż my wszyscy tutaj razem wzięci.

    Nie sądzę.

  • 270. Data: 2023-03-09 13:18:45
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 08.03.2023 o 20:38, Myjk pisze:
    > Wed, 8 Mar 2023 06:24:50 +0100, Cavallino

    > Wiadomka! To wsparcie NSA może sobie w dupsko szanowne kolegium wsadzić, bo
    > jak już napisałem nie ma w polskim prawie precedensu.

    Wyroki NSA mają charakter rozstrzygających dla sądów niższych instancji.

    > Ergo, podpieranie się
    > tym jednym, czy nawet setką wyroków jest gówno warte. 101 może być
    > odmienny, a za 50 lat wszystkie mogą być odmienne.

    Prawo się zmienia, ale jw.