  • 191. Data: 2023-03-07 11:37:40
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-07 o 11:21, Cavallino pisze:

    > Ale nie wszystkie pozwolą na bezmanewrowe przejechanie ronda.
    > Jak rozumiem do tego zmierzałeś, przynajmniej kiedyś.

    Co to znaczy "bezmanewrowe przejechanie ronda" i dlaczego miałoby to
    mieć jakiekolwiek znaczenie?

    --
    Liwiusz

  • 192. Data: 2023-03-07 11:48:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-03-2023 o 11:37, Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy "bezmanewrowe przejechanie ronda" i dlaczego miałoby to
    > mieć jakiekolwiek znaczenie?

    Przejrzyj sobie historię wątku i swoje w nim wpisy to będziesz wiedział.
    Ja nie wiem, więc mnie nie pytaj.
    EOD

  • 193. Data: 2023-03-07 11:50:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-07 o 11:48, Cavallino pisze:

    > Przejrzyj sobie historię wątku i swoje w nim wpisy to będziesz wiedział.
    > Ja nie wiem, więc mnie nie pytaj.
    > EOD

    Znów coś pieprzysz i idziesz za EOD. Nic dziwnego, skoro od początku
    głupstwa piszesz.

    --
    Liwiusz

  • 194. Data: 2023-03-07 12:17:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Mar 2023 10:21:44 +0100, Cavallino wrote:

    > Tak było, ale już nie jest.
    > Jest gorzej.
    > Pozostało tak na Śródce, możesz się nim poemocjonować.

    To się emocjonuję

    A jak jest teraz na Ratajach?
    Zdjecia lotnicze w googlach aktualne?

    A, widze - swiatla na obwodzie dodali ...
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/poznan/rondo-r
    ataje-w-poznaniu-to-horror-dla-kierowcow-powstal-naw
    et-film-jak-po-nim-jezdzic/cbyvb4p

    widac kierowcy nie czaili jasnych reguł :-)
    Ciekawe czy poznanscy czy obcy :-)

    To pozostaje mi tylko wysyłać warszawiaków na Śródkę :-)

    > Samochody po przejechaniu kawałka powinny jednak nadjeżdżać z prawej. ;-)
    > Chyba że precyzyjne pojęcie "kawałek" oznacza coś innego niż myślę.

    linia zatrzymania na wjezdzie jest przed przejsciem, za swiatlami tez
    jest pare metrow (lewy dolny róg zdjęcia powyzej) -
    i owszem - samochody wjezdzające są z prawej tych z obwodu,
    ale to s.o.r.o jest, ze znakiem A-7 na wjazdach ... kasowanym przez
    swiatla ... ja wymiekam :-)

    > Zgadza się.

    > Tyle że one są przerywane jednostronnie tylko, więc z zewnętrznego pasa
    > na bardziej wewnętrzny zjeżdżać nie wolno.
    > https://bi.im-g.pl/im/44/07/1b/z28342596IH,Rondo-Rat
    aje-w-Poznaniu.jpg

    OK, ale dwie pierwsze zmiany prawnie zrobił?

    Jak był obcy, miasta ani ronda nie znał, to co się dziwisz, ze nie
    bardzo wiedzial z którego pasa musi skorzystac.

    Poza tym ... widze w niektorych miejscach zwykłą przerywaną linie,
    oraz ... tak krzyżujące sie pasy, ze pogubic sie mozna :-)

    Wezmy bialy samochod na torowisku na dole na twoim zdjęciu,
    przejedzie kawalek, przetnie przerywaną linie, i bedzie na dwóch
    pasach ruchu naraz. Wolno mu skrecic w lewo i kontynuowac pasem
    wjazdowym?
    Nawet jesli nie, to zmienic pas na lewy mu wolno, bo linia przerywana
    miedzy pasami obwodowymi :-)

    A po ~45 stopniach obwodu, przy zjeździe, mała orgia - jak tam pasy
    prowadzą, kto zmienia, kto nie zmienia :-)

    > Mógłby, bo dał ostro w gaz.

    To sobie zrobil pusto :-)

    > Nie mógł, generalnie start mam lepszy, tylko ślisko było, więc
    > oszczędzałem pedał.
    > Obstawiam że nic nie przewidywał, tylko mózg mu się zlasował.

    > Prędzej w Lesznie, sądząc po sposobie przejazdu przez Rataje.

    PJ mogl robic dawno temu.
    A Lesznie jest troche rond.
    (hm, same nowe? Bo mapa googla pokazuje rondo, a zdjecie terenu brak
    ronda)

    J.

  • 195. Data: 2023-03-07 12:40:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-03-2023 o 12:17, J.F pisze:

    > A jak jest teraz na Ratajach?

    Gorzej, dużo gorzej.
    Jak na każdym rondzie po remoncie.
    Najlepiej nie ruszać.

    Ronda działały dopóki były na nich "powtarzacze", ale od tego czasu to
    jest katastrofa.

    O tym rondzie po zmianach, była już dykusja niedawno, poszukaj sobie w
    archiwum.

    > Zdjecia lotnicze w googlach aktualne?

    Tak.

    aje-w-Poznaniu.jpg

    > OK, ale dwie pierwsze zmiany prawnie zrobił?

    Nie.
    Tylko ostatnią z 3.

    > Jak był obcy, miasta ani ronda nie znał, to co się dziwisz, ze nie
    > bardzo wiedzial z którego pasa musi skorzystac.

    Ja się dziwię, dlaczego nie pojechał pasem na którym stał.
    Stał dobrze, tylko jechał za bardzo w poprzek.

    > Poza tym ... widze w niektorych miejscach zwykłą przerywaną linie,
    > oraz ... tak krzyżujące sie pasy, ze pogubic sie mozna :-)

    On się pogubił już zanim do nich dotarł.

> [...]
    > przejedzie kawalek, przetnie przerywaną linie, i bedzie na dwóch
    > pasach ruchu naraz. Wolno mu skrecic w lewo i kontynuowac pasem

    Nie.

    > Nawet jesli nie, to zmienic pas na lewy mu wolno, bo linia przerywana
    > miedzy pasami obwodowymi :-)

    Nie.
    Ma jechać zgodnie z liniami wyprowadzającymi.

    > A po ~45 stopniach obwodu, przy zjeździe, mała orgia - jak tam pasy
    > prowadzą, kto zmienia, kto nie zmienia :-)

    Poszukaj tej dyskusji w archiwum.

    > PJ mogl robic dawno temu.

    Raczej nie, dość młody był.
    Spieszyło mu się tylko na rondzie, więc nie miałem problemów z
    obejrzeniem facjaty.

    > A Lesznie jest troche rond.

    Sam widzisz, że żeby poprawnie Rataje przejechać trochę rond i do tego
    zwykłych, nie wystarczy.
    Nawet bywalec Pól Elizejskich miałby problemy. ;-)

  • 196. Data: 2023-03-07 13:44:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Mar 2023 12:40:12 +0100, Cavallino wrote:

    > Nie.
    > Tylko ostatnią z 3.

    Hm, opis "z pierwszego prawego pasa do skretu w lewo", brzmi mi jak
    jak jeden z lewych pasów, ale nie najbardziej lewy.
    A potem "drugi od prawej" to pas z prawej strony, wiec bardziej
    zewnętrzny
    ... chyba, ze to chodzilo o "drugi od prawej do skretu w lewo".

    > Ja się dziwię, dlaczego nie pojechał pasem na którym stał.
    > Stał dobrze, tylko jechał za bardzo w poprzek.

    mogl nie wiedziec ze stal dobrze :-)

    > On się pogubił już zanim do nich dotarł.

    OK, ale w tych miejscach to juz kazdy sie pogubic moze :-)

    > Nie.

    A podstawa prawna?

    > Nie.
    > Ma jechać zgodnie z liniami wyprowadzającymi.

    ale miedzy pasami linia przerywana, to zmienic moze.

    > Poszukaj tej dyskusji w archiwum.

    Poznan przejezdzam lub omijam po ekspresówkach :-)

> [...]
    > zwykłych, nie wystarczy.
    > Nawet bywalec Pól Elizejskich miałby problemy. ;-)

    Bo tam nie ma pasów i kazdy jedzie jak chce :-)

    Ba - tam to w ogóle nie jest soro?
    https://goo.gl/maps/AywuNvfUjYvwgHA89

    J.

  • 197. Data: 2023-03-07 14:19:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-03-2023 o 13:44, J.F pisze:

    > Hm, opis "z pierwszego prawego pasa do skretu w lewo", brzmi mi jak
    > jak jeden z lewych pasów, ale nie najbardziej lewy.

    Pierwszy prawy pas do skrętu w lewo, to drugi od lewej jadąc od JP II.
    Masz nim zjechać w lewo, w Krzywoustego, ze skrajnego prawego pasa.
    A on się znalazł w pewnym momencie na pasie trzecim od prawej.

    > A potem "drugi od prawej" to pas z prawej strony,

    ??
    Drugi od prawej to drugi od prawej.
    Na zjeździe:
    Pierwszy od prawej to ten zewnętrzny, drugi od prawej to środkowy, a
    trzeci od prawej to wewnętrzny (nie liczę buspasa wewnątrz ronda).

    > mogl nie wiedziec ze stal dobrze :-)

    No i nie patrzeć na linie wprowadzające i wyprowadzające z ronda....

    > OK, ale w tych miejscach to juz kazdy sie pogubic moze :-)

    Zwłaszcza Ci którzy nie wiedzą do czego służą linie wprowadzające i
    wyprowadzające z ronda....

    > A podstawa prawna?

    Znak P-1.

    > ale miedzy pasami linia przerywana

    Dla innych kierunków.

    Ale zgadzam się - drogowcy nie powinni bać się krzyżowania linii i linie
    wyprowadzające nie powinny być nawet na moment przerwane.

    > Bo tam nie ma pasów i kazdy jedzie jak chce :-)

    Są.
    Tylko nie każdy wie do czego służą.

  • 198. Data: 2023-03-07 15:01:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Mar 2023 14:19:15 +0100, Cavallino wrote:

    > Pierwszy prawy pas do skrętu w lewo, to drugi od lewej jadąc od JP II.

    JP2 to wjazd po lewej stronie tego zdjecia?
    https://bi.im-g.pl/im/44/07/1b/z28342596IH,Rondo-Rat
    aje-w-Poznaniu.jpg

    5 pasów?

    > Masz nim zjechać w lewo, w Krzywoustego,

    Na góre zdjecia?

    > ze skrajnego prawego pasa.

    Nie rozumiem - w lewo ze skrajnego prawego?

    > A on się znalazł w pewnym momencie na pasie trzecim od prawej.

    no ale najpierw:

    ten najbardziej wewnetrzny pas na rondzie to sie u was liczy czy nie?
    liczmy ze jest zerowy od lewej :-)
    to "2-gi od lewej" (i 4-ty od prawej) pas JP2 wjezdza na "2-gi od
    lewej pas na obwodzie". Ktory to pas za zjazdem w dole zdjęcia jest
    jednoczesnie 3-ci od prawej, ale przed zjazdem jest 4-ty od prawej.

    I na bardziej prawy/zewnetrzny pas zjechać zjechac z niego można.

    > ??
    > Drugi od prawej to drugi od prawej.

    Liczba pasów na tym rondzie zmienna, lepiej liczyc od lewej :-)

    > Na zjeździe:

    Ale ktorym zjedzie?

    > Pierwszy od prawej to ten zewnętrzny, drugi od prawej to środkowy, a
    > trzeci od prawej to wewnętrzny (nie liczę buspasa wewnątrz ronda).

    Ale jest jeszcze 4-ty od prawej - tez wewnętrzny.

    > No i nie patrzeć na linie wprowadzające i wyprowadzające z ronda....

    > Zwłaszcza Ci którzy nie wiedzą do czego służą linie wprowadzające i
    > wyprowadzające z ronda....

    Ja tu o zmianie pasa mówie. Kto zmienia, ten ustępuje ..

    > Znak P-1.

    Linie P-1 przetnie też jadac po obwodzie, tę od pasa wprowadzającego.

    > Dla innych kierunków.
    >
    > Ale zgadzam się - drogowcy nie powinni bać się krzyżowania linii i linie
    > wyprowadzające nie powinny być nawet na moment przerwane.

    to co sie dzieje w okolicach "godziny 4-tej" powyzszego zdjecia, to
    jakis sen pijanego projektanta :-).

    Czyli mozna z wjazdu skrecic w lewo?

    J.

  • 199. Data: 2023-03-07 15:33:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-03-2023 o 15:01, J.F pisze:

    > JP2 to wjazd po lewej stronie tego zdjecia?
    > https://bi.im-g.pl/im/44/07/1b/z28342596IH,Rondo-Rat
    aje-w-Poznaniu.jpg

    > 5 pasów?
    Tak.
    4 pas od prawej na nim.

    > Na góre zdjecia?
    Tak.>

    > Nie rozumiem - w lewo ze skrajnego prawego?
    Ze skrajnego na połowie ronda - tam gdzie jest tramwaj.

    > no ale najpierw:
    >
    > ten najbardziej wewnetrzny pas na rondzie to sie u was liczy czy nie?
    Ten dla busów?

    Nie.

    > liczmy ze jest zerowy od lewej :-)
    Ok.

    > to "2-gi od lewej" (i 4-ty od prawej) pas JP2 wjezdza na "2-gi od
    > lewej pas na obwodzie".

    Tak.

    >Ktory to pas za zjazdem w dole zdjęcia jest
    > jednoczesnie 3-ci od prawej,

    Nie.
    Ma wjechać na pierwszy od prawej, tam gdzie tramwaj widać.

    > Ale ktorym zjedzie?

    Tym na górze zdjęcia, cały czas mówimy o takim kierunku.

    > Ale jest jeszcze 4-ty od prawej - tez wewnętrzny.

    Buspas.

    > Ja tu o zmianie pasa mówie. Kto zmienia, ten ustępuje ..

    Tym z prawego w ogóle nie wolno zmienić pasa na rondzie.

    > Linie P-1 przetnie też jadac po obwodzie, tę od pasa wprowadzającego.

    Każdy ma jechać swoim pasem wprowadzającym i wyprowadzającym, nie
    patrzeć na pasy dla innych kierunków.

    > to co sie dzieje w okolicach "godziny 4-tej" powyzszego zdjecia, to
    > jakis sen pijanego projektanta :-).

    Tylko przez strach przed ciągłością linii prowadzących.

  • 200. Data: 2023-03-07 16:07:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Mar 2023 15:33:47 +0100, Cavallino wrote:

    > Tak.
    > 4 pas od prawej na nim.

    > Tak.
    > Ze skrajnego na połowie ronda - tam gdzie jest tramwaj.

    OK.

    > Nie.

    > Ok.

    > Tak.

    > Nie.
    > Ma wjechać na pierwszy od prawej, tam gdzie tramwaj widać.

    Rozumiem, ale jego "2-gi od lewej" na wjezdzie pozostaje
    "drugim od lewej na obwodzie".
    Fakt, ze przed tramwajem ladne strzałki są, lewy pas w lewo, dwa pasy
    prosto.

    Czyli powinien pas zmienic o jeden w prawo. No i kawalek przed
    tramwajem jakies linie ku temu są.

    > Tym na górze zdjęcia, cały czas mówimy o takim kierunku.

    Przejechal dwa zjazdy, nie wiem kiedy te manewry robił.

    > Buspas.

    Zalezy w którym miejscu liczyc - zmienna liczba pasow na tym rondzie
    od 4 do 6, wliczając buspas :-)

    > Tym z prawego w ogóle nie wolno zmienić pasa na rondzie.

    Na dolnym wjezdzie mają linie przerywaną.

    > Każdy ma jechać swoim pasem wprowadzającym i wyprowadzającym, nie
    > patrzeć na pasy dla innych kierunków.

    > Tylko przez strach przed ciągłością linii prowadzących.

    Ale ktore to są linie prowadzące?
    Bo własnie nam wyszło, ze wjezdzajacy 2-gim pasem od lewej z prawej
    strony zdjęcia powinien w tym miejscu zjechac na 3-ci pas od lewej.
    Tylko skąd on ma wiedziec, ze to właśnie tu?

    Bo jadący 3-cim pasem od lewej, jesli wjechał z JP2 3-cim od lewej,
    to w zasadzie mial informacje na wjezdzie, ze ten pas prosto prowadzi,
    i tu powinnien zjechać. Powtórzona też przed i za dolnym torowiskiem.
    Ale na tym pasie sie może znaleźć samochód z dolnego wjazdu.
    A jaka jest strzałka na 3cim od lewej pasie tego wjazdu?

    I tak sie jeszcze patrze ... wjeżda ktos od góry i chce w lewo.
    Tam tylko lewy pas prowadzi w lewo, czy dwa lewe pasy, jak z JP2?
    No ale jedzie "1-wszym od lewej" i gdzies przed dolnym torowiskiem
    powinien byc 3-ci lub 4-ty od lewej.
    No fakt - stosowna linia tam jest.
    Tylko trzeba wiedziec, ze to dla niego :-)

    Mam dziwne wrazenie, ze bez swiatel to rondo wogole by nie zadziałało.
    tzn albo by sie blokował ruch od tych zmian pasów, albo byłoby wiele
    stłuczek, bo nie wiadomo kto tu pas zmienia a kto nie :-)

    A skoro tak ... ciekawe, czy zwykle skrzyzowanie nie mialoby takiej
    samej przepustowosci.
    Tylko jedno muszę przyznac - jest duzy promien skretu dla tramwajów.
    Ale przeciez tramwaje sobie radzą na mniejszym.

    J.