  • 291. Data: 2014-06-04 09:10:58
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 04 Jun 2014 00:25:21 +0200, PlaMa

    > touche... w sumie ludzie potrafią zadziwić, więc możliwe to jest,
    > ale trzeba mocno zaniżyć IQ żeby tę możliwość zastosować.

    Skąd zatem ta polemika z faktami? Jednemu konieczna acz wystarczalna jest
    linia ciągła i strzałki żeby pojął jak ma się ustawić do manewru przed
    skrzyżowaniem i to skrzyżownaie "przekroczyć" bez pajacowania, innemu
    wystarczą same przepisy ogólne linia przerywana dająca pewną swobodę,
    kolejnemu nie wystarczą ani przepisy ani żadne znaki bo i tak pojedzie jak
    mu się podoba.

    > Dokładnie to samo pytanie mogę zadać tobie. Dlaczego doprowadzasz do
    > tworzenia się punktów kolizyjnych, łamiesz przepisy (art 22 ust 2 i 4)
    > ignorujesz znaki w imię "bo ku**a tak uważam"?

    Jak dotrzesz do momentu w którym w końcu zajrzysz do przepisów
    szczegółowych i zrozumiesz pojęcie obszaru skrzyżowania, jak to definiuje
    ruch, po co i dla których pojazdów wyznacza się "znaki" na skrzyzowaniach
    skanalizowanych, to szczerze wątpie abyś zadawał takie pytania.

    Zajrzysz zatem w końcu do przepisów, rozrysujesz sobie obszar skrzyżowania
    dla ronda, spróbujesz je sobie wtedy "wyprostować" i też określić obszar
    takiego "skrzyzowania", i dlaczego nie można wjazdów/zjazdów traktować jak
    skrzyżowania, weźmiesz pod uwagę jak wyglądają wtedy punkty kolizyjne przy
    manewrach zmiany kierunku i spróbujesz zrozumieć dlaczego Art. 22. 2. i 4.
    nie dotyczy miejsc w których je usilnie stosujesz choć na żadnym innym
    skrzyżowaniu tego w ten sposób nie robisz? Spróbujesz chociaż, czy znowu
    stwierdzisz bez analizowania tematu, że to bez sensu?Jeśli jednak
    spróbujesz, to przedstaw swoje wyniki, bo chciałbym zobaczyć jak
    udowadniasz sobie (i mnie), że da się spełnić twoje warunki na podstawie
    istniejących definicji.

    --
    Pozdor Myjk

  • 292. Data: 2014-06-04 09:26:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 03 Jun 2014 17:23:40 +0200, LEPEK

    > Ładu i składu nie ma twoja teoria,
    > nie da się jej zastosować to wszystkich rond.

    Do tych co są oznakowane niezgodnie z przepisami, zdecydowanie nie. Ale
    niektórym to róznicy nie robi i nie dosyć że się gimnastykują na takich
    pasztetach, to jeszcze udowadniają błędność teorii. Ale przyznasz sam, że
    to skrajnie głupie podpierać się przykładem w dyskusji o przepisach, który
    to przykład sam w sobie łamie przepisy.

    Toteż mnie też w sumie nie robi różnicy, bo poza wyrażeniem swojej opinii w
    stronę IR i zwrócenia mu uwagi na błędy jakie popełnił, się adaptuję.
    Innymi słowy jadę tak, żeby sobie i innym kłopotu nie zrobić. Ale czy to
    jest automatycznie łamanie "mojej teorii"? Nie. Czy gdy się rozbijesz
    naspotkasz źle oznakowanye skrzyżowanie, to tym jednym zdarzeniem skreślisz
    całą swoją teorię jazdy? Wątpię.

    --
    Pozdor Myjk

  • 293. Data: 2014-06-04 09:27:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Jun 2014 14:19:07 +0200, szerszen

    > No pewnie, bo rondo za duże i teoria się nie klei.

    Duże, nieduże, istotne, że niezgodne z przepisami.

    --
    Pozdor Myjk

  • 294. Data: 2014-06-04 10:18:32
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 4 Jun 2014 09:27:18 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Duże, nieduże, istotne, że niezgodne z przepisami.

    Co niezgodne z przepisami?
    Wielkość ronda? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 295. Data: 2014-06-04 10:19:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 4 Jun 2014 09:08:09 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Na podstawie przepisów a nie na siłę.

    To dlaczego świadomie ignorujesz znaki poziome i poionowe?

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 296. Data: 2014-06-04 10:24:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Jun 2014 10:19:53 +0200, szerszen

    > To dlaczego świadomie ignorujesz znaki poziome i poionowe?

    Nic nie ignoruję -- zrozumiesz to jak ogarniesz podstawę dyskusji, tj.
    przeczytasz zapodaną wcześniej definicję skrzyżowania (i pokrewne)
    przepisów szczegółowych, obejrzysz rysunek i spełnisz tę definicję na
    swoich "skrzyżowaniach" na rondzie, gdzie tak usilnie skręcasz zawsze w
    prawo. Na koniec nie zapomnij podzielić się wynikiem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 297. Data: 2014-06-04 10:24:39
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 4 Jun 2014 09:10:58 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > kolejnemu nie wystarczą ani przepisy ani żadne znaki bo i tak pojedzie jak
    > mu się podoba.

    No wypisz, wymaluj jak kierowca BMW.

    > Jak dotrzesz do momentu w którym w końcu zajrzysz do przepisów

    A czy ty dotarłeś do tego momentu?
    "Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo kierującego
    znajdującego się na skrzyżowaniu, przed kierującym _wjeżdżającym_ ( _wchodzącym_ ) na
    to skrzyżowanie."

    Zatem wyraźnie jest tu _ograniczenie_ do MOMENTU WJAZDU na rodno. Nic nie ma o tak
    usilnie molestowanym przez ciebie obszarze. Po wjechaniu na rondo mają te same prawa
    i obowiązki.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 298. Data: 2014-06-04 10:36:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 4 Jun 2014 09:26:03 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Do tych co są oznakowane niezgodnie z przepisami, zdecydowanie nie.

    Więc teraz jesteś jeszcze specjalistą od oznakowania i określania co jest czym.

    Czy ty aby nie zakrzywiasz rzeczywistości?

    > Ale czy to
    > jest automatycznie łamanie "mojej teorii"?

    Powtórzę po raz enty. Problem z Twoją teorią jest taki, ze pasuje, nawet tobie, tylko
    do wybranej grupy skrzyżowania oznakowanych c12, ta wybiórczość ograniczona jest jak
    widzę przez ich wielkość. Pozostałe, mimo że w przepisach nie masz żadnego pparcia na
    to że są nieprawidłowo oznakowane, nie pasują do twojej teori, a więc są według
    ciebie złe i źle oznakowane.

    Nasza teoria, pasuje do dowolnego ronda, choćby było położone na równiku.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 299. Data: 2014-06-04 11:42:31
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Myjk wydumał(a) w news:1d64u2ma9lpjy$.dlg@myjk.org :

    No dobra, ciekawe jak z tego "wybrniesz" ale nie wycinaj :) Juz zauwazyłem
    ze nie polemizujesz z czyjąś wypowiedzią, zatem spróbuj odpowiedziec na
    swoje, czyli na to co sam napisałes. Oczywiście poproszę o definicję
    dlaczego w/g Ciebie prawy pas ronda nie nalezy do obszaru skrzyżowania,
    natomiast lewy jak najbardziej i ZAWSZE ma się z niego pierwszeństwo
    przejazdu.

    > Bełkot o "nabywaniu" pierwszeństwa wraz z zajęciem pasa ruchu na
    > _obszarze_ _skrzyżowania_ jest dosyć typowy dla rondoprostowaczy -- bo
    > traktują ten obszar jak odrębną drogę.

    To teraz wytłumacz, dlaczego "niewinne" BMW własnie to tak potraktowało.
    Cały czas uważasz że BMW miało bezwzgledne pierwszentwo od momentu
    przekroczenia A-7, przez cały obszar ronda aż do momentu zjazdu. Tak własnie
    piszesz i tego bronisz.

    > Jednak A-7 stoi _przed_ (jednym) skrzyżowaniem, odnosi się do *obszaru*
    > *skrzyżowania* (tj. części
    > wspólnej _dróg_) -- a więc jezdni (całej obwiedni).

    Tak, dla wszystkich wjazdów, nawet dla tego BMW, który musiał tez kiedyś
    udzielic pierwszeństwa przejazdu nim wjechał na rondo.

    > Jeśli BMW było w tym
    > obszarze gdy Mitsubishi dopiero zamierzało ten obszar zająć i doszło do
    > kolizji w tym obszarze (a przecież doszło), przy jednoczesnym
    > stwierdzeniu, że BMW _było_ widziane z poziomu Mitsubishi, to znaczy że
    > pierwszeństwo nie zostało udzielone.

    Ale tak nie było. Tutaj zwyczajnie kłamiesz :) Mitsu od baaardzo dawna
    jechało PUSTYM/WOLNYM prawym pasem bedąc już w obszarze skrzyzowania.
    Sumujac, OBA pojazdy znajdują się w obszarze skrzyżowania ale kazde na innym
    pasie ruchu.

    Teraz kodeks w łapki, przepisy szczegółowe i udowadniaj ze prawy pusty pas
    bedacy w obszarze skrzyżowania nie jest w obszarze skrzyzowania ale poza nim
    :]

    > Proste i nieskomplikowane.

    Zgadza się proste i nieskomplikowane do momentu kolizji.

    > Dobrze, że sąd to w końcu dostrzegł i rondoprostowacza samoluba (co myśli
    > że jak sobie uprzywilejowany pas "zajmie" to może innych, poprawnie
    > jadących taranować) spuścił na drzewo.

    Tutaj znów kłamiesz. Mitsu jechało swoim pasem a BMW go wyprzedziło z lewej
    i wpierdzieliło sie pod koła Mitsu zajeżdżając mu drogę. Skąd BMW wzięlo
    sobie pierwszeństwo na zmianę pasa ruchu (obowiązuje nadal C-12) to Twoja
    tajemnica. Chyba że wczesniej naradzał się z sądem tylko po to abyś mógł
    przyklasnąc takim bzdurom.

    Napieraj :D

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 300. Data: 2014-06-04 12:07:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 Jun 2014 10:18:32 +0200, szerszen

    > Co niezgodne z przepisami?
    > Wielkość ronda? ;)

    Oczywiście. W przeciwnym razie możnaby oznaczać "ronda" o promieniu
    paru(set?) km średnicy. W tym też nie widziałbyś nic dziwnego? _Żadnej_
    sprzeczności z przepisami?

    --
    Pozdor Myjk