  • 21. Data: 2023-03-01 12:57:17
    Temat: Re: S/PDIF -> USB
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    https://allegro.pl/oferta/axagon-ada-71-soundbox-kar
    ta-dzwiekowa-usb-7-1-9316709274

    Jeżeli kwota 165 PLN jest akceptowalna.

    Wejście spdif - optical i coaxial RCA.

    Nie ma za co.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

    > W dekoderze mam wyjście S/PDIF (okrągłe)
    > https://www.netia.pl/Netia/media/Pomoc/np2-0_1.png
    >
    > Szukam i szukam jak to to podłączyć do komputera, aby zapisać dźwięk do
    > pliku, aby go później wypalić na CDR.
    >
    > Są konwertery do analogowego sygnału. Jak to zrobić, aby przechwycić
    > dźwięk mając w komputerze tylko USB?
    >

    > Albo jak to zrobić inaczej, aby skutek był ten sam?
    > Może przez HDMI, ale urządzeniu musiałoby być przelotowe.
    >
    > A myślałem, że to będzie prost.
    >
    > Czyli chyba takie coś, ale w drugą stronę i za cenę o rząd niższą.
    > https://mp3store.pl/wzmacniacze-dac/akcesoria-wzmacn
    iacze-dac/m2tech/2021580849330232227//m2tech-hiface-
    two-interfejs-usb-spdif-coaxial-rca

  • 22. Data: 2023-03-01 13:00:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-03-01 o 12:35, heby pisze:

    > Te dodatkowe piny były dość luźno traktowane, na przykład można tam było
    > znaleźć *wejście* video, albo RGB, albo cyfrowe audio, albo remote, w
    > zależności od implementacji. Takich kabli nazbierałem swego czasu kilka
    > i mocno rózniły się tym, co dyndało na drugim końcu.

    No właśnie....
    Sprawdziłem, fonia jest gdy HDMI jest podłączone.
    Ale na dwóch dolnych pinach, a na szybko przeszukując sieć przy
    9-pinowym gnieździe tam nie występuje.

    https://content.invisioncic.com/r322239/monthly_01_2
    018/post-1820-0-10107100-1517367761.jpg

    Na 1 i 2 mam fonię. Na 6 chyba plus ileś, bo słuchawki zabolało.

    Robert

  • 23. Data: 2023-03-01 13:48:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-01, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    295x/images/pl/webpage_14/leogiiao/element_173/20230
    228_170457.jpg

    > Napisali, że SCART
    >
    > https://www.netia.pl/Netia/media/Pomoc/np2-0_1.png
    >
    > To musi tam być dźwięk.

    Dlaczego musi? Może po to jest ten SPDIF? W koncu nie wszystkie piny
    scart muszą być podłączone, a jeśli tam jest faktycznie audio to
    musiałby być jakiś dedykowany kabel, bo typowy s-video nie ma audio.
    https://en.wikipedia.org/wiki/S-Video

    > No to są dwie opcje, cenowo to samo.
    > Ten SCART lub konwerter z optycznego do analoga.

    A telewizor jaki? Może jeszcze ma jakąś opcję BT?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2023-03-01 13:48:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-03-01 o 12:19, Ceat pisze:

    295x/images/pl/webpage_14/leogiiao/element_173/20230
    228_170457.jpg

    > Mini-DIN 9-pin https://pl.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN
    > Jeśli to faktycznie SCART to powinno tam być audio analogowe.

    Tak jest, napisałem gdzieś poniżej o tym.
    Na dolnych dwóch pinach jest audio.

    Robert

  • 25. Data: 2023-03-01 13:51:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-03-01 o 12:57, Adam Górski pisze:

    > Wejście spdif

    Jest ale...
    Bo w opisie karty (co prawda innej):
    "Wsparcie SCMS - system zabezpieczający przed nieograniczonym
    kopiowaniem nagrań w formacie cyfrowym"

    Robert

  • 26. Data: 2023-03-01 13:58:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > https://en.wikipedia.org/wiki/S-Video

    > A telewizor jaki? Może jeszcze ma jakąś opcję BT?

    Telewizor ma Toslink, HDMI RCA.
    No ale ten dekoder na tym miniDin9 ma audio.

    Tak więc... spróbuję podłączyć przez to gniazdo do jack-a 3,5 i do kompa.

    Ten miniDIN podobny do gniazd od myszy i klawiatury, ale niestety to nie
    to samo, jest ciut większe.

    Robert

  • 27. Data: 2023-03-01 14:41:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tak więc... spróbuję podłączyć przez to gniazdo do jack-a 3,5 i do kompa.

    Ktoś wie do czego to mogło być wykorzystane? Konsola do gier?
    https://allegro.pl/oferta/treq-kabel-scart-s-video-j
    ack-3-5mm-wtyk-1-5m-12681879338

    Szanse są raczej znikome, że wtyczka będzie z odpowiednim
    rozmieszczeniem pinów i do tego do tych moich dwóch dolnych podłączony
    jack.

    Robert

  • 28. Data: 2023-03-01 14:54:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/03/2023 14:41, Robert Wańkowski wrote:
    > Ktoś wie do czego to mogło być wykorzystane? Konsola do gier?
    > https://allegro.pl/oferta/treq-kabel-scart-s-video-j
    ack-3-5mm-wtyk-1-5m-12681879338

    Niektóre telewizory przenośne mają wejście AV w postaci jacka. Czasami
    mają dwa, trzy a bywa że i 4 styki. Może to do tego.

  • 29. Data: 2023-03-01 16:17:21
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    > Jest ale...
    > Bo w opisie karty (co prawda innej):
    > "Wsparcie SCMS - system zabezpieczający przed nieograniczonym
    > kopiowaniem nagrań w formacie cyfrowym"
    >
    > Robert

    Spdif jako taki nie ma żadnych zabezpieczeń.

    To co cytujesz dotyczy HDMI.

    Po SPDIF -ie leci albo sygnał niekodowany mono/stereo albo bitstream dla
    dekoderów DolbyDigital, DTS , etc. Zazwyczaj możesz wybrać z menu dekodera.

    Taki jest najprawdopodobniej cel umieszczenia w tym
    dekoderze/odtwarzaczu spdfi - przekazanie dekodowania dźwięku do
    zewnętrznego dekodera/wzmacniacza. Np Yamaha RX473.
    Tak , dzisiaj programy TV nadawane są z dżwiękiem np. DD5.1.

    Zatem w/w karta usb z sygnałem mono/stereo sobie raczej poradzi.
    Z bitstream-em pewnie nie, bo licencja Dolby Digital.

    Z fartem

    Adam Górski

  • 30. Data: 2023-03-02 00:04:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-01, Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx> wrote:

    > Spdif jako taki nie ma żadnych zabezpieczeń.

    SPDIF ma w standardzie SCMS więc jak najbardziej może mieć. Pytanie
    czy jest to praktykowane.

    --
    Marcin