  • 11. Data: 2021-01-05 20:26:45
    Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 18:55, Poldek wrote:

    > Nie będziemy, gdyż wygodniej jest truć, a jak już większość ludzi się
    > zorientuje, że zatrucie wszystkiego przekroczyło poziom wygody, to już
    > będzie po jabłkach i nie do odkręcenia. Syf cały czas się kumuluje i
    > bynajmniej nie jest tak, że nasmrodzimy, wiatr przewieje i można zapomnieć.

    Lobby EV wypralo Ci mozg do tego stopnia, ze sie zawiesiles na
    samochodach spalinowych. Tymczasem degradacja warunkow zycia ma miejsce
    w kazdym jego aspekcie, np. spory udzial ma w tym produkcja miesa. I nie
    pierdol, ze miesa nie jesz i nigdy nie jadles ani nie miales nic ze
    skory itd. Niewspominajac juz o wydobyciu pierwiastkow niezbednych do
    produkcji baterii przez dzieci zmuszane do niewolniczej pracy i ich
    pozniejszej obrobce przez wiezniow w obozach koncetracyjnych ale to jest
    wszystko tak daleko od nas, ze musi byc fake newsem sfabrykowanym przez
    lobby paliwowe ;)

  • 12. Data: 2021-01-05 20:35:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 05/01/2021 19:20, kk wrote:

    > Co mieliby robić na drugim siedzeniu?

    Mogliby zamowic wersje z przestrzenia bagazowa zamiast drugiego
    siedzenia. PKP na ten przyklad mogloby zamowic takie z hakiem i wymienic
    wszystkie Multikary i te elektryczne bagazowki co jezdzily po peronach
    kiedys.

  • 13. Data: 2021-01-05 20:42:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:

    > Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
    > prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.

    Oraz największej i najbardziej reprezentatywnej.

    > Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
    > przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

    Oraz przy produkcji i dystrybucji węgla.

    > "Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i
    > oceanów i dalej do żywności.

    Pył wtórny i tak jest. On po porostu jest podnoszony z ziemi. To głównie
    pył pochodzenia naturanego (plus z opon i klocków - fakt klocków jest
    mniej przy elektrykach). Ponadto jak go zmywasz regularnie a nie
    deszczem nawalnym to przechodzi przez oczyszczalnie.

    Generalnie samochody na węgiel nie są wcale takie ekologiczne.
    Zamieniasz i tak już w sumie niewielką emisję NOx i zupełnie bez
    znaczenia CO na mniejszą, za to dokładasz CO2. Pytanie co jest groźniejsze.

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-01-05 20:46:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
    > przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

    No, ale czego się spodziewałeś?
    Przecież celem działalności hejterów jest hejt.

    A nie żadne tam podawanie obiektywnych danych, obiektywne przedstawianie
    problemu i inne takie nic nie warte pomysły...

  • 15. Data: 2021-01-05 21:54:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.01.2021 o 16:38, kk pisze:
> [...]
    > mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby
    > potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka

    No ale to taki bardziej dopieszczony Melex, którego klepiemy od pół
    wieku a jakoś elektroentuzjaści nie chcą nimi jeździć.

  • 16. Data: 2021-01-05 21:59:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.01.2021 o 19:53, Poldek pisze:

    > Podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych do atmosfery przy produkcji
    > prądu w najbardziej emitującej wersji elektrowni.

    Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie
    elektrownie jakie mamy.

    > Nie podałeś ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu,
    > przetworzeniu i dystrybucji paliwa diesel i benzyna.

    Nie podał też ile CO2, NOx i CO jest generowanych przy wydobyciu węgla.

    > "Zmycie" pyłu go nie anihiluje, tylko spłukuje do rzek, dalej do mórz i
    > oceanów i dalej do żywności.

    Możemy go nie zmywać tylko zamiatać/odkurzać i składować w kopalniach
    soli jak odpady z elektrowni jądrowych. Tylko co to zmienia?

  • 17. Data: 2021-01-05 22:41:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.01.2021 o 18:57, K pisze:

    > Bedziemy bo nie bedziemy mieli wyjscia ale nie z takimi autami.
    a jakimi? Teslą? Nie będziemy. bo nas nie będzie stać, wiec będziemy
    jeździć... (tu sobie wstaw dowolne auto, najlepiej takie którego cena
    plus paliwo na 10 lat, będzie ułamkiem ceny tesli) truć, płacić kary i
    płakać. bo samochody, jakie by nie były - nie są ekologiczne. mogą być
    mniej lub bardziej. mogą spalać olej jadalny, odnawialny, a mogą być na
    prąd z nieodnawialnego węgla. żeby być eko, trzeba sie przesiąść na
    rower. wtedy emisja jest bliska zero. ale nasi koledzy z grupy tacy eko
    to juz nie są. w następnej kolejności są hulajnogi, którymi kawałek
    można dojechać. "motorowery" elektryczne, to kolejny środek transportu,
    około 20 razy bardziej ekologiczny od tesli. a zachęcanie do kupna
    samochodu elektrycznego, owianego legendą, którego realne parametry
    znacznie odbiegają od otaczającej nas rzeczywistości to jest ściema na
    całego. za 100 lat będą pękali ze śmiechu czytając o ludziach którzy
    chcąc porzucić transport oparty na paliwach kopalnych, wybrali jedną z
    najgorszych dróg
    ToMasz

  • 18. Data: 2021-01-05 23:19:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2021 o 21:59, nadir pisze:

    > Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie
    > elektrownie jakie mamy.

    To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym
    jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka
    lat temu.

  • 19. Data: 2021-01-05 23:40:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.01.2021 o 23:19, Cavallino pisze:

    > To że mamy takie elektrownie jakie mamy, nie ma związku z tym czym
    > jesteśmy jako kraj, tylko z tym jakich debili inni debile wybrali kilka
    > lat temu.

    To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku
    wody?

  • 20. Data: 2021-01-06 01:08:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 21:54, nadir wrote:

    > No ale to taki bardziej dopieszczony Melex, którego klepiemy od pół
    > wieku a jakoś elektroentuzjaści nie chcą nimi jeździć.

    Nie tego dopieszczenia brakowało tylko?