  • 21. Data: 2021-01-06 01:10:57
    Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    > Problem w tym, że nie jesteśmy Norwegią czy Islandią i mamy takie
    > elektrownie jakie mamy.

    Mamy też elektrownię Opole z najnowszymi technologiami i bardzo wysoką
    sprawnością.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2021-01-06 01:14:29
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-05 20:35, K wrote:

    > Mogliby zamowic wersje z przestrzenia bagazowa zamiast drugiego
    > siedzenia.

    Ale to ... Twizy Cargo ma przestrzeń bagażową zamiast TYLNEGO siedzenia.
    Tu najwyraźniej nie chodzi o przestrzeń bagażową tylko siedzenie dla
    DRUGIEJ osoby.

    > PKP na ten przyklad mogloby zamowic takie z hakiem i wymienic
    > wszystkie Multikary i te elektryczne bagazowki co jezdzily po peronach
    > kiedys.

    Ale to ... polskie melex'y normalne od wielu lat można używać. Ten
    microcar do tego niczego nie wnosi.

  • 23. Data: 2021-01-06 07:54:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2021 o 23:40, nadir pisze:

    > To na kogo mam zagłosować żebyśmy prąd produkowali z gejzerów czy spadku
    > wody?

    Wystarczy żebyśmy zaczęli produkować z innych źródeł niż węgiel.

  • 24. Data: 2021-01-06 08:51:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mamy też elektrownię Opole z najnowszymi technologiami i bardzo wysoką
    > sprawnością.

    Przy czym jest dwa razy mniejsza od bełchatowa. I jak już tak bardzo
    liczysz co2 na wydobycie, to jest ono dla węgla kamiennego raczej
    większe niż dla brunatnego. Tym bardziej że węgiel na śląsk importujemy
    z daleka)

    Ale niech ci będzie - Opole w nowych blokach ma 750kg CO2/MWh.

    czyli zamiast 266g będzie 185g. Tyle co dwulitrowy accord w benzynie.
    Tylko musisz załatwić, żeby akurtat prądem z tego bloku ci ładowali, bo
    jak nie to nie ma zmiłuj - wychodzi średnio koło tony na megawatogodzinę.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2021-01-06 10:23:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 21:59, nadir pisze:

    > Możemy go nie zmywać tylko zamiatać/odkurzać i składować w kopalniach
    > soli jak odpady z elektrowni jądrowych. Tylko co to zmienia?

    Zasadniczo pył z ulic przechodzi przez oczyszczalnie lub podczyszczany
    jest w separatorach (o ile nie pochodzi z deszczu nawalnego, to wtedy
    często rzeczywiście część trafia do rzeki, ale mówimy o myciu dróg więc
    to nie ten przypadek).

    Tak tylko chciałem zwrócić uwagę, że z komina elektrowni pył nie
    wylatuje bo są elektrofiltry. A potem pył trzeba składować. To i tak nic
    w porównaniu z popiołami - hałdę koło belchatowa da się obejrzeć - przy
    paliwach płynnych tego nie masz. Ponadto wydobycie odkrywkowe rujnuje
    kraobraz, stosunki wodne i w końcu kosztuje ogromne połacie
    zdewastowanego terenu. Tak więc uważałbym z tą ekologicznością
    samochodów na węgiel. Moim zdaniem są mniej ekologiczne niż nowoczesna
    spalinka (która wcale już tak nie smrodzi jak trabant). Jak zrobisz
    dobrze w LPG to w ogóle samochód na węgiel się przy tym chowa.

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2021-01-06 12:44:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mamy też elektrownię Opole z najnowszymi technologiami i bardzo wysoką
    > sprawnością.

    No mamy, mamy też elektrownię Solina, ale to kropla w morzu potrzeb.

  • 27. Data: 2021-01-06 12:50:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.01.2021 o 01:08, kk pisze:

    > Nie tego dopieszczenia brakowało tylko?

    Nie wiem, nie znam się. Ja to mógłbym nawet Melexem dojeżdżać do pracy
    czy po bułki, ale nie za tą cenę i z V max 30km/h.

  • 28. Data: 2021-01-06 14:47:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 16:38, kk pisze:
> [...]
    > mi go zasilał nocą. Gdybym miał dom i solary. No i pandemia musiałby
    > potrwać bym nie musiał nim jeździć do pracy gdzie mi nie chcą gniazdka

    Strasznie zawzięte dyskusje na grupie o tych elektrykach.
    Tymczasem producenci samochodów sami po cichu przyznają, że to ślepa
    uliczka i dyskretnie przenoszą oczy na napęd wodorowy.

    --
    MN

  • 29. Data: 2021-01-06 15:48:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2021 13:47, Marcin N wrote:

    > Strasznie zawzięte dyskusje na grupie o tych elektrykach.
    > Tymczasem producenci samochodów sami po cichu przyznają, że to ślepa
    > uliczka i dyskretnie przenoszą oczy na napęd wodorowy.

    Wlasnie striggerowales Romana i eksperta Jacka ;)

  • 30. Data: 2021-01-06 16:28:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-01-2021 o 14:47, Marcin N pisze:

    > Strasznie zawzięte dyskusje na grupie o tych elektrykach.
    > Tymczasem producenci samochodów sami po cichu przyznają, że to ślepa
    > uliczka i dyskretnie przenoszą oczy na napęd wodorowy.

    Szkoda tylko że w realnym świecie jest dokładnie odwrotnie...
    Zresztą auto na napęd wodorowy to też elektryk, tylko sposób
    dostarczenia energii jest deczko inny.