  • 31. Data: 2021-01-06 16:45:46
    Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 16:28, Cavallino pisze:

    > Szkoda tylko że w realnym świecie jest dokładnie odwrotnie...
    > Zresztą auto na napęd wodorowy to też elektryk, tylko sposób
    > dostarczenia energii jest deczko inny.
    w realnej polsce elektryk to też pojazd na paliwo kopalne, tylko sposób
    jego dostarczenia i przechowywania jest daleki od optymalnego.

    ToMasz

  • 32. Data: 2021-01-06 16:49:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-01-2021 o 16:45, ToMasz pisze:

    > w realnej polsce elektryk to też pojazd na paliwo kopalne,

    Tylko dla niemot, które oczekują, iż ktoś zrobi coś za nich.
    A im wystarczy jak uznają iż hejt jest całą treścią ich życia i poza nim
    nic więcej nie muszą.

  • 33. Data: 2021-01-06 16:58:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.01.2021 o 16:28, Cavallino pisze:

    > Zresztą auto na napęd wodorowy to też elektryk, tylko sposób
    > dostarczenia energii jest deczko inny.

    Przecież elektroliza to jakaś niszowa technologia pozyskiwania wodoru.

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2021-01-06 17:25:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nadir,

    > No mamy, mamy też elektrownię Solina, ale to kropla w morzu potrzeb.

    Opole ma ponad 3.3 GW mocy elektrycznej. Z czego tylko dwa ostatnio
    wybudowane bloki to 1.81 GW. To nie jest kropla. Druga taka
    elektrownia zapewniłaby spokój na 10 lat.

    Solina to elektrownia szczytowo-pompowa z niewielką mocą - ledwie 200
    MW. Przydałoby się takich więcej ale nie bardzo jest co grodzić...
    Jest jeszcze góra Żar - pomimo mniejszego zbiornika większa moc - 500
    MW - dzięki znacznie większej różnicy poziomów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2021-01-06 19:53:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    > Strasznie zawzięte dyskusje na grupie o tych elektrykach.
    > Tymczasem producenci samochodów sami po cichu przyznają, że to ślepa
    > uliczka i dyskretnie przenoszą oczy na napęd wodorowy.

    Odwrotnie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2021-01-06 20:33:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 16:49, Cavallino pisze:

    > Tylko dla niemot, które oczekują, iż ktoś zrobi coś za nich.
    > A im wystarczy jak uznają iż hejt jest całą treścią ich życia i poza nim
    > nic więcej nie muszą.
    nie wiem do czego pijesz. jak mamy odejść od paliw kopalnych, jeśli
    transport elektryczny to pojazdy które jeżdżą 30km, ale mają akumulator
    (waga i straty) umożliwiający przejechanie 300km, ale jednocześnie nie
    umożliwiający podróży nad morze, bo tam niema gdzie naładować?
    Jak mamy być ekologiczni, jak drogi rowerowe prowadzą z nikąd do lasu, a
    w centrach miast niema gdzie bezpiecznie roweru postawić. jak mamy
    namawiać mniej sprawnych fizycznie do skorzystania z osobistych
    elektryków skoro niema przepisów? JAk? Teslą/Leafem/twizzy na które stać
    2% polaków z czego mniej niż połowa, może go w niedziele naładować z
    solarów?

    śląsk ma tramwaje na prąd. gdańsk trolejbusy. czy słyszałeś och i achy
    że możemy porzucić spalinowe autobusy bo trują? ja nie. czy słyszałeś że
    niegroźne nam podwyzki cen ropy, bo zamiast tirów będą towary woziły
    pociągi elektryczne - ja nie. więc przyjmij że ekologia kwestia
    myślenia, kultury, dbanaia o świat, a nie zakazu wjazdu do miasta dieslem

    ToMasz

  • 37. Data: 2021-01-06 20:59:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2021 19:33, ToMasz wrote:

> [...]
    > pociągi elektryczne - ja nie. więc przyjmij że ekologia kwestia
    > myślenia, kultury, dbanaia o świat, a nie zakazu wjazdu do miasta dieslem

    Trolejbusy ma Gdynia, rowniez takie ktore moga bez trakcji przejechac do
    70km. Ta sama Gdynia rozpisala ostatnio przetarg na autobusy elektryczne.

  • 38. Data: 2021-01-06 22:27:33
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-06 14:47, Marcin N wrote:

    > Strasznie zawzięte dyskusje na grupie o tych elektrykach.

    Taa :-)

    > Tymczasem producenci samochodów sami po cichu przyznają, że to ślepa
    > uliczka i dyskretnie przenoszą oczy na napęd wodorowy.

    Nie bardzo. Wszyscy właśnie mają elektryki.

  • 39. Data: 2021-01-06 22:32:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-06 16:28, Cavallino wrote:

    > Szkoda tylko że w realnym świecie jest dokładnie odwrotnie...

    Kiedy to właśnie w realnym tak jest. Producenci mogą sobie wymyślać
    telewizory 3D albo inne pierdoły aż klienci przyjdą do sklepów.

  • 40. Data: 2021-01-06 22:42:19
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-06 17:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > Jest jeszcze góra Żar - pomimo mniejszego zbiornika większa moc - 500
    > MW - dzięki znacznie większej różnicy poziomów.

    Ile godzin pracy?