  • 41. Data: 2021-01-06 22:44:14
    Temat: Re: Samochód dla biednych i dla bogatych też
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 20:59, K pisze:

    > Trolejbusy ma Gdynia, rowniez takie ktore moga bez trakcji przejechac do
    > 70km. Ta sama Gdynia rozpisala ostatnio przetarg na autobusy elektryczne.
    dzięki za sprostowanie. ale czy widzisz jakąś tendencje, ze - porównując
    do naszych samochodów - w tramwajach albo trolejbusach (bez
    akumulatorów) bilety są prawie za darmo? Bo przecież w tesli cena i waga
    akumulatorów to duży problem. więc tramwaje powinny jeździć za "uśmiech
    bąbelka". Niestety. nie jeżdżą. JAkieś inne prawa fizyki panują w
    trakcjach elektrycznych niż w samochodach elektrycznych. Ponawiam
    opinię. czeka nas odejście od paliw kopalnych. ale dostaniemy cięgi od
    potomnych, za drogę którą wybraliśmy

    ToMasz

  • 42. Data: 2021-01-06 22:44:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-06 12:50, nadir wrote:

    > Nie wiem, nie znam się. Ja to mógłbym nawet Melexem dojeżdżać do pracy
    > czy po bułki, ale nie za tą cenę i z V max 30km/h.

    Przecież ma 50. Duży elektryk kosztuje przynajmniej 2x więcej i zużywa
    też mniej więcej tyle.

  • 43. Data: 2021-01-06 22:59:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-01-2021 o 20:33, ToMasz pisze:

    > nie wiem do czego pijesz.

    Do tego, że jak Ci przeszkadza sposób produkcji prądu w Polsce, to
    inaczej głosuj, albo dokup do swojego elektryka fotoltaikę i problem znika.

    To nie ma związku ze sposobem napędu samochodów, a tylko z ciasnym łbem,
    również u rządzących.

    > transport elektryczny to pojazdy które jeżdżą 30km, ale mają akumulator
    > (waga i straty) umożliwiający przejechanie 300km, ale  jednocześnie nie
    > umożliwiający podróży nad morze, bo tam niema gdzie naładować?

    Próbowałeś i nie dałeś rady?
    No to właśnie o takich niemotach mówiłem.

    W każdym razie ja nie mam z tym problemów.

  • 44. Data: 2021-01-06 23:07:34
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-06 22:59, Cavallino wrote:

    > Do tego, że jak Ci przeszkadza sposób produkcji prądu w Polsce, to
    > inaczej głosuj, albo dokup do swojego elektryka fotoltaikę i problem znika.

    Na dach bolidu?

    > To nie ma związku ze sposobem napędu samochodów, a tylko z ciasnym łbem,
    > również u rządzących.

    I u Ciebie.

    > Próbowałeś i nie dałeś rady?
    > No to właśnie o takich niemotach mówiłem.
    >
    > W każdym razie ja nie mam z tym problemów.

    Jak wyżej.

  • 45. Data: 2021-01-06 23:36:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 22:59, Cavallino pisze:

    > Do tego, że jak Ci przeszkadza sposób produkcji prądu w Polsce, to
    > inaczej głosuj, albo dokup do swojego elektryka fotoltaikę i problem znika.
    jak? gdzie ja postawię jak nie mam domu. jak połowa polaków. ktoś tu
    pisał o ograniczeniach myślenia?

    > To nie ma związku ze sposobem napędu samochodów, a tylko z ciasnym łbem,
    > również u rządzących.

    > Próbowałeś i nie dałeś rady?
    poczekałeś na odpowiedź? Brak poczekania daje Ci możliwość snucia wniosków?
    > No to właśnie o takich niemotach mówiłem.
    jak widać tak. A więc sprawdziłem ile jest samochodów na parkingu
    ośrodka w którym spędzałem urlop. z gniazdek mogą naładować jeden,
    najwyżej dwa samochody. niema szans aby się wszyscy naładowali. Jak
    policzysz ile ludzi mieszka w miejscowościach turystycznych, zobaczysz
    ilu tam przyjeżdża turystów, policzysz ile mocy pociągną, jakimi
    kablami, to będziesz wiedział jakie kłopoty nas czekają. i kto za to
    zapłaci.

    > W każdym razie ja nie mam z tym problemów.
    ale z czym? Naładowaniem jednego auta elektrycznego, czy z tym że im
    więcej takich jak ty, dalej nam jako społeczeństwu do elektromobilności?
    PRezydent niema problemu z nieszczepieniem, sasin z 70 minionami, księża
    z pedofilią. a nam jest potrzeba ludzi którzy własne ego potrafią sobie
    w dupę wsadzić, porzucić wygodę i łatwy zarobek, jeśłi ważniejsza jest
    przyszłość planety i ziemia po której będą chodziły nasze dzieci

    ToMasz

  • 46. Data: 2021-01-07 07:59:59
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-01-2021 o 23:36, ToMasz pisze:

    > jak? gdzie ja postawię jak nie mam domu. jak połowa polaków. ktoś tu
    > pisał o ograniczeniach myślenia?

    To po co trujesz o elektrykach, skoro wiesz, że i tak nie są dla Ciebie?
    Nie jesteś zainteresowany, to i się nie udzielaj.
    Powiedz uczciwie, chciałbyś, ale nie masz warunków, a nie szukaj dziury
    w całym.

    Jestem dziwnie spokojny, że większość elekrofobów, właśnie tego typu
    problemy z nimi ma, plus to że ich nie stać.

    > więc sprawdziłem ile jest samochodów na parkingu
    > ośrodka w którym spędzałem urlop.

    A ile z nich było elektrycznych?
    O równoważeniu podaży z popytem słyszałeś?

    > ale z czym? Naładowaniem jednego auta elektrycznego,

    Dokładnie.

    > czy z tym że im
    > więcej takich jak ty, dalej nam jako społeczeństwu do elektromobilności?

    Wręcz przeciwnie.
    Po prostu wychodzę z założenia, że jak będzie popyt (na gniazdka) to
    będzie i podaż.
    Jak na razie nie muszę się ładować w punkcie w którym śpię, raz tak
    zrobiłem tylko.

    Ale w booking jest już opcja wyszukiwania właśnie takich kwater, będzie
    potrzeba, to pojadę właśnie do takiej.

    A elektromobilność dławią ciasne łby takich jak Ty, co nie chcą, boją
    się, nie mają warunków albo ich nie stać, ale zamiast zaciskać zęby i
    więcej pracować, żeby to zmienić, wolą hejtować temat, żeby inni też nie
    kupowali lepszego....

  • 47. Data: 2021-01-07 09:46:45
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2021 21:44, ToMasz wrote:

> [...]
    > trakcjach elektrycznych niż w samochodach elektrycznych. Ponawiam
    > opinię. czeka nas odejście od paliw kopalnych. ale dostaniemy cięgi od

    Alez ja sie calkowicie zgadzam z tym, ze elektryki przy obecnej
    technologii to bzdura. Zauwazyli to tez producenci i rzady niektorych
    krajow kierujac sie w strone wodoru. Niestety ta technologia jeszcze
    mocno kuleje na ta chwile.

  • 48. Data: 2021-01-07 16:36:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.01.2021 o 22:44, kk pisze:

    > Przecież ma 50. Duży elektryk kosztuje przynajmniej 2x więcej i zużywa
    > też mniej więcej tyle.

    No to tu się nie znają i piszą o Vmax 33km/h.
    https://melex.com.pl/oferta/pasazerskie-homologowane

  • 49. Data: 2021-01-07 16:59:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.01.2021 o 07:59, Cavallino pisze:

    > ale zamiast zaciskać zęby i więcej pracować, żeby to zmienić,

    Czyli mamy zaciskać pasa i więcej pracować, żebyś Ty w booking-u miał
    więcej opcji do wyboru?

    > wolą hejtować temat, żeby inni też nie kupowali lepszego....

    Czy gdzieś, ktoś, tu użył wobec właścicieli elektryków, modnego
    ostatnio, #wypierdalać? Dla Ciebie elektryk jest lepszy, a dla innych
    nie, gdzie tu hejt?

  • 50. Data: 2021-01-07 17:32:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-07 16:36, nadir wrote:

    > No to tu się nie znają i piszą o Vmax 33km/h.
    > https://melex.com.pl/oferta/pasazerskie-homologowane

    Aaa melexy, no może. Myślałem, że mowa o tytułowym.